اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف پیکر چهارمین قربانی حادثه جزیره کیش


سخنگوی تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری از تداوم تلاش‌ها برای یافتن بقایای هواپیما و پیکر چهارمین جان باخته سانحه جت فالکن در شعاع 10 مایلی جزیره کیش خبر داد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری از تداوم تلاش‌ها برای یافتن بقایای هواپیما و پیکر چهارمین جان باخته سانحه جت فالکن در شعاع 10 مایلی جزیره کیش خبر داد.

رضا جعفرزاده گفت: تلاش تیم‌های جستجو و نجات سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بی وقفه برای یافتن بقایای هواپیما و چهارمین سرنشین هواپیمای جت فالکن در شعاع 10 مایلی جزیره کیش همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به علت بروز این سانحه اظهارداشت: قبل از بررسی تمامی پارامترهای دخیل در سانحه، هرگونه اظهارنظری درخصوص علت سوانح از نگاه متخصصان صنعت هوایی و اجماع صاحب نظران فنی این رشته، صرفا یک حدس و احتمال خواهد بود.

سخنگوی تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یقینا طبق رویه معمول سازمان‌های هواپیمایی دنیا نتیجه علت سانحه پس از بررسی‌های کارشناسی و رسیدن به قطعیت اعلام خواهد شد.

جعفرزاده اطمینان داد: اگرچه ممکن است بررسی‌ها به طول بینجامد اما روند بررسی‌ها و نتیجه حاصله از ناحیه تیم بررسی سانحه به اطلاع مراجع ذی‌ربط خواهد شد.

یک فروند هواپیما جت فالکون شامگاه دوازدهم اسفندماه جاری با چهار نفر سرنشین در شمال شرق جزیره کیش در فاصله 4 مایلی مسیر دریایی کیش به بندر چارک در آب های خلیج فارس سقوط کرد.


ویدیو مرتبط :
کشف تخم حیوان ماقبل تاریخ در آبهای جزیره کیش - ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف پنج تن مواد محترقه در جزیره کیش



 

فرمانده انتظامی ویژه کیش از کشف پنج تن مواد محترقه در پنج مایلی شرق این جزیره از یک شناور در حال حرکت به مقصد بوشهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین دهکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل پایانه مسافربری کیش گفت: در این خصوص ناخدا و دو ملوان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی در مورد کشفیات انجام شده اظهار داشت: این محموله در نیمه شب 26 دی ماه از یک فروند شناور که از کشور همسایه در حال حرکت به سمت بوشهر بود، بدست آمد.

وی اظهار کرد: ماموران حوزه دریابانی پس از مشکوک شدن به شناور دستور ایست داده و هنگام بازرسی متوجه جاسازی مواد محترقه در این شناور می شوند.

وی افزود: حدود 5 تن ( دو میلیون عدد) انواع مواد محترقه در این شناور جاسازی شده بود.

وی گفت: در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه مواد مخدر 32 درصد، سیگارت 166 درصد، سوخت 285 درصد و شیلات 332 درصد افزایش کشفیات داشته ایم .

دهکی با بیان اینکه هیچ نیرویی در این راستا به مجموعه اضافه نشده است، افزود: نیروها کیفی تر و گشت زنی ها هدفمند تر شده و این اقدامات توفیقات پلیس را بیشتر کرده است.

* آمادگی نیروی انتظامی کیش برای خدمات رسانی در ایام نوروز
وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در مورد اقدامات کنترلی در ایام نوروز و ورود و خروج مسافران از این جزیره گفت: همچون سال های گذشته اقدامات، تمرینات و آموزش های لازم در این زمینه انجام گرفته و در حال انجام است .

سرهنگ دهکی اعلام کرد : پلیس به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده باش است.

فرمانده انتظامی کیش از آمادگی نیروی انتظامی در بخش های مختلف دریابانی، فرودگاه و نیروی انتظامی خبر داد و افزود: در چند روز گذشته سگ مواد یاب به جزیره آورده شده که در نوع خود اقدام بازدارنده مهمی است.

وی افزود: نیروهای پلیس در ایام نوروز برای جلوگیری از هر گونه خلا برای خدمت رسانی ساماندهی خواهند شد.

* دستگاه ها برای ساماندهی اتباع افغانی در جزیره پای کار باشند
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ساماندهی اتباع افغانی گفت : نیازمند همکاری وزارت کشور، امورخارجه و سایر دستگاه های ذیربط هستیم .

دهکی با بیان اینکه نیروی انتظامی پیگیر این موضوع است اظهار داشت : در صورت مشاهده اتباع بیگانه در انظار به ویژه کارگران افغانی با کارفرما و مسوول بکارگیری این افراد برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد : اگر امنیت پایدار می خواهیم، حضور این افراد باید بر اساس قاعده و قانون باشد در غیر این صورت امنیت جزیره شکننده خواهد شد.

وی از مدیرعامل منطقه آزاد و مسوولان ذی ربط خواست تا در زمینه ساماندهی این افراد وارد عمل شوند و پلیس هم همواره آمادگی لازم را برای همکاری در این زمینه دارد .

دهکی در مورد حضور افراد چنج ویزا(تغییر ویزا) در جزیره و کنترل آمد و شد این افراد گفت: این موضوع بشدت کنترل می شود و مشکلی در این خصوص نداریم .

* در کار فرهنگی همه دستگاه ها باید همکاری کنند
وی درخصوص ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش و اجرایی شدن مصوبات آن گفت : گروهی برای انجام این کار تعیین شده اند که باید وارد آموزش و پرورش و سایر سازمان ها شوند تا کار فرهنگی و هشداری انجام دهند و هر جا که نیاز به همکاری پلیس باشد، وارد عمل می شویم .

دهکی در مورد اینکه کار فرهنگی نیازمند همکاری جدی دستگاه ها است افزود : برای تغییر رفتار ابتدا باید افکار تغییر کند، ما زمانی موفق خواهیم بود که در دانشگاه ها و مدارس موفق عمل کنیم و بجای اتخاذ رفتارهای بازدارنده و پلیسی باید با اقدامات فرهنگی یک رفتار را برای آنان تبیین کنیم .

دهکی در مورد برگزاری برنامه های خاص فرهنگی متناسب با هر قشر به ویژه در حوزه دانش آموزی و دانشجویی در جزیره گفت : با امکانات موجود می توان برنامه های خاصی اجرا کرد ، سازمان ها باید خود بخواهند و منطقه آزاد هم در این زمینه همکاری لازم را دارد ، برپایی اردوهای دانش آموزی و دسته جمعی تاثیر زیادی در ایجاد انگیزه و افزایش روحیه قشر نوجوان و جوان خواهد داشت .

وی پیشنهاد داد : دانشگاه ها و آموزش و پرورش می توانند با انعقاد یک قرارداد از امکانات مجموعه های تفریحی، ورزشی با تخفیف بهره مند شوند و برگزاری جشنواره های هدفمند با موضوعات مختلف هم می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.


  اخبار حوادث  -  ایرنا