اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف پرونده 900 میلیارد تومانی فرار مالیاتی


دادستان سازمان امور مالیاتی از کشف پرونده فرار مالیاتی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق صدور فاکتور صوری خبر داد.

خبرگزاری فارس: دادستان سازمان امور مالیاتی از کشف پرونده فرار مالیاتی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق صدور فاکتور صوری خبر داد.

داود آرضایی با اشاره به موضوع فرار مالیاتی و راه‌های پیشگیری از آن اظهار داشت: اخیرا یک مورد فرار مالیاتی به مبلغ 900 میلیارد تومان در یکی از استان‌های کشور کشف شد.

دادستان سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: یکی از مؤسسات مالی که اقدام به صدور فاکتورهای صوری و غیر واقعی می‌کرد، توسط اداره کل امور مالیاتی استان مربوطه کشف و عوامل آن شناسایی شد.

وی افزود: در این راستا پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی استان تشکیل و متهمان تحت پیگرد قرار گرفتند و پرونده مذکور در مرحله مقدماتی است.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، فرار مالیاتی را جرم دانست که طبق ماده 274 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم که هم‌اکنون در مرحله اظهارنظر شورای نگهبان قرار دارد، فراریان از پرداخت مالیات تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان سازمان امور مالیاتی با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط دادستانی انتظامی مالیاتی به استقرار دادیاران در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از مؤدیان مالیاتی و سایر شهروندان می‌خواهیم، هرگونه تخلف از سوی مأموران مالیاتی و یا امور مرتبط با وظایف سازمان امور مالیاتی کشور را به واحدهای دادستانی انتظامی مالیاتی گزارش دهند.

آرضایی به فعالان اقتصادی و مردم توصیه کرد: مراقب سودجویان به اسم مأمور مالیاتی باشند، زیرا افراد کلاهبردار به شیوه‌های مختلف از مردم اخاذی می‌کنند.

خاطبان و عموم جامعه می‌توانند از طریق سایت این سازمان به نشانی www.intamedia.ir/dadsetani و تلفن مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور 1822 و تلفن مستقیم دادستان انتظامی مالیاتی با کد تهران و شماره 33967819 و 39903545 تماس برقرار کنند.


ویدیو مرتبط :
پرونده بزرگ فرار مالیاتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مالیاتی فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی



اخبار,اخبار اقتصادی ,پرونده مالیاتی فساد 3 هزار میلیاردی

 

اخبار اقتصادی - پرونده مالیاتی فساد 3 هزار میلیاردی بسته می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از هماهنگی با دادستانی کل کشور برای وصول مالیات پرونده موسوم به فساد مالی بزرگ 3 هزار میلیارد تومانی که مسائل مربوط به دادگاه آنها به اتمام رسیده است، خبرداد و گفت: مالیات ارزش افزوده و مستقیم بیش از 50 شرکت زیرمجموعه گروه آریا رسیدگی و مشخص شده است.

علی عسکری در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مالیاتی فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا گفت: ارقام بدهی مالیاتی مربوط به بخشی از این پرونده که مورد رسیدگی قرار گرفته، مشخص شده است اما بهتر این است که ارقام اعلام نشود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم پرونده هایی که به قطعیت رسیده است، مشخص است، تصریح کرد: مالیات بیش از 50 شرکت زیرمجموعه گروه آریا در این بخش ها که رسیدگی شده، معلوم است.

وی از هماهنگی با دادستانی کل کشور برای نهایی کردن و وصول مالیات پرونده هایی که مسائل مربوط به دادگاه آنها به اتمام رسیده است، خبرداد و گفت: البته بدهی مالیات پیش از سال 89 آنها مورد رسیدگی قرار گرفته و وصول شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: پرونده های پس از این سال هم مورد رسیدگی قرار گرفته که بخشی از آنها در مرحله تشخیص مالیاتی و بخشی در مرحله صدور برگ قطعی مالیات است.
اخبار اقتصادی - مهر