اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف موادمخدر از پاکت نان خرمایی



اخبار ,اخبار حوادث ,کشف موادمخدر از پاکت نان خرمایی

 

اخبار حوادث - کشف موادمخدر از پاکت نان خرمایی

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از کشف یک کیلوگرم موادمخدر که بصورت ماهرانه‌ای در پاکت محتوی نان خرمایی جاسازی شده بود، خبرداد.

 به گزارش ایسنا، علی سعدالدین افزود: کارکنان گمرک به فردی که قصد ارسال بسته‌ای حاوی مواد خوراکی به مقصد کشور کانادا را داشت، مشکوک شدند.

 

وی اظهارکرد: ماموران گمرک حین ارزیابی بسته‌ای محتوی موادخوراکی به پاکت نان خرمایی درون بسته مشکوک شده که پس از بررسی دقیق‌تر متوجه موادمخدر داخل آن شدند.

 

وی افزود: مأموران گمرک پس از کشف این مواد با تشکیل صورت‌جلسه قاچاق، کالای مکشوفه را برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح تحویل دادند. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
naan khormayi نان خرمایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نان كماج خرمایی



طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی


مواد لازم :


 شیر 2 لیوان
 آب ولرم  1لیوان
 تخم مرغ  6 عدد
شكر  1/5 ( یك و نیم ) لیوان
 روغن مایع  یك و یك سوم لیوان
مایه خمیر 3 قاشق سوپخوری
آرد 8 الی 9 لیوان
خرمای بدون هسته و چرخ شده به میزان لازم
سیاه دانه و كنجد به مقدار لازم
زرده تخم مرغ 1 الی 2 عدد


طرز تهیه :
تهیه خمیر نان كماج دو مرحله ای است
1_ مرحله اول برای تهیه خمیر كماج
نیم لیوان شكر و سه قاشق خمیر مایه ویك لیوان آب ولرم را خوب با هم مخلوط میكنیم و خمیرنسبتاً شلی درست میشود كه این خمیر را در جای گرمی گذاشته تا مایه خمیر عمل كند و موجب ور آمدن آن شود اگر دما مناسب باشد سریعتر و گر نه مدت بیشتری طول خواهد كشید .بایستی آنقدر صبر كنید تا حبابهایی در خمیر ایجاد شده و خمیر بالا آمده و كاملاً سبك شود . بعد نوبت به تهیه مرحله دوم خمیر میشود .
2_ مرحله دوم تهیه خمیر كماج
در این مرحله تخم مرغها را در ظرفی بریزید و با همزن خوب بزنید بعد شیر (2 لیوان ) و شكر ( 1 لیوان ) و روغن ( یك و یك سوم لیوان ) را اضافه و باز هم هم بزنید وخمیر مرحله اول را به آن اضافه كنید و باز هم به هم بزنید تا مخلوط شود و آرد الك شده اضافه كنید معمولاً بنا بر اینكه نوع آرد معمولی و مخصوص نانوایی باشد یا آرد سفید مخصوص كیك میزان آردی كه اضافه میكنید كمی فرق میكند تا آنجایی آرد اضافه شود كه خمیر به دست نچسبد . روی خمیر را بپوشانید ودر جای نسبتاً گرمی قرار دهید تا حجم آن بیش از دو برابر شده و ور آید وكاملاً درون خمیر متخلخل و حفره هایی ایجاد شود كه نشانه آماده بودن خمیر میباشد .نیم ساعت قبل از اینكه نانها را در فر بگذارید فر را روشن و روی 180 درجه تنظیم كنید . كف سینی را چرب و گلوله هایی از خمیر برداشته و خرما درون آن گذاشته و به شكل گیس باف یا گل و یا پاپیون و ... هر شكلی كه دوست دارید فرم داده و در سینی بچینید و روی آنرا با برس زرده تخم مرغ زده شده بزنید و دانه كنجد یا سیاه دانه بریزید و در فر مدت 20 دقیقه گذاشته و بعد از این مدت در گرمكن فر بگذارید تا روی آن طلایی شود اگر فر شما گرمكن ندارد گریل را روشن كرده و وقتی طلایی شد نان كماج آماده شده را در سبد بچینید و سینی دیگری را كه از قبل آماده كرده بودید در فر بگذارید
اگر تعدادنفرات شما كم است نصف مقدار بالا را تهیه كنید . این نان برای افطار و صبحانه و به عنوان یك میان وعده سالم برای كودكانتان در مدرسه بسیار مناسب میباشد.

طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی

 

مراحل تهیه خمیر:

 

طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی

 

طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی

 

طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی

 

طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی

 

طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی

 

طرز تهیه نان كماج خرمایی, طرز پخت نان كماج خرمایی

منبع:ashpazierangin.net