اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف محموله جدید قاچاق انسان


گمرک ایران از کشف پنجمین محموله قاچاق انسان در گمرک بازرگان و همچنین کشف مقدیری بیسیم و مواد محترقه در گمرک بوشهر خبر داد.

خبرگزاری مهر: گمرک ایران از كشف پنجمین محموله حاوی قاچاق انسان خبر داد. دو نفر تبعه پاكستانی در لابلای محموله بار یک تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به‌ صورت غیرقانونی از مرز بازرگان به تركیه بروند.

مأموران گمرک بازرگان پس از مشكوک شدن به این محموله، تریلر مزبور را توسط دستگاه ایكس‌ری كامیونی كنترل و مورد بازرسی قرار داده و به دقت قسمت‌های مختلف آن را بررسی كردند و پس از اسكن دقیق محتوای كامیون به كمک ارزیاب مربوط، مشخص شد كه در لابلای بار موارد مشكوكی وجود دارد. بنابر این گزارش ارزیاب اجازه فک پلمپ تریلر را داد و در بررسی‌های انجام شده دو تبعه پاكستانی از داخل محموله كشف شدند.

به دنبال كشف این محموله قاچاق، پرونده قضایی تشكیل و جهت رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. همچنین در گزارش دیگری آمده است: دو محموله بزرگ قاچاق بیسیم و مواد محترقه توسط پرسنل حراست گمرک بوشهر كشف و ضبط شد.

مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله حاوی ۱۳۵۰ عدد بیسیم و ۲۰ هزار و ۶۸۲ عدد انواع مواد محترقه كه به طرز ماهرانه‌ای در یك كانتینر كه در جوف كالای لوازم خرازی اظهار شده بود كشف و ضبط نمودند. بنابر این گزارش، ارزش این محموله بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین مأموران حراست گمرک بوشهر در اقدام دیگری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط كردند. در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی، مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله ترقه را كه به طرز ماهرانه‌ای در یک كانتینر جاسازی شده بود كشف و ضبط كردند.

در بازرسی از این كانتینر كه در اظهارنامه گمركی به‌عنوان كالای تزیینی و دكوری معرفی شده بود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف شد كه ارزش این محموله بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود. این گزارش می‌افزاید افراد مرتبط با این محموله به مراجع قضایی معرفی شدند.


ویدیو مرتبط :
کشف بزرگترین محموله قاچاق عاج فیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف محموله قاچاق انسان در مرز بازرگان


محموله جاسازی 17 انسان لابلای بار شمش آلومینیوم با کمک دستگاه های ایکس ری کامیون در گمرک بازرگان ایران کشف شد.

تابناک: محموله جاسازی 17 انسان لابلای بار شمش آلومینیوم با کمک دستگاه های ایکس ری کامیون در گمرک بازرگان ایران کشف شد.

این چهارمین محموله قاچاق انسان است که در سه ماه گذشته به دست ماموران گمرک با کمک دستگاه ایکس ری کامیونی مستقر در مرز بازرگان کشف می شود.

ماموران گمرک بازرگان به کمک تصاویر اسکن شده ایکس ری کامیونی متوجه شدند در بار شمش آلومینیوم کالاهای دیگری نیز جاسازی شده است.

پس از فک پلمپ کامیون، 17 نفر از شهروندان یکی از کشورهای همجوار که قصد خروج غیرقانونی به ترکیه را داشتند، کشف کردند.
افراد یادشده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

گمرک ایران بیست و چهارم اسفند از کشف ۴۱ هزار و ۶۱۶ کیلوگرم انواع داروی قاچاق در سال 1394 خبر داد.

همچنین مجموع کشفیات گمرک در زمینه مواد مخدر به ۲۹۰ تن رسید که ۲۱۴ کیلوگرم تریاک و شیره و ۲۱۱ کیلوگرم ناس بود.