اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف لاشه یک توله پلنگ در منطقه حفاظت شده +تصاویر




 اخبار اجتماعی - کشف لاشه یک توله پلنگ در منطقه حفاظت شده +تصاویر

 چند روز قبل لاشه یک توله پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده کوه بافق توسط محیط بانان مشاهده شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بافق ضمن تایید این خبر گفت: این لاشه در نقطه ای دورافتاده در قلب منطقه و با فاصله زیاد از جاده های عبوری و جوامع محلی مشاهده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,کشف لاشه پلنگ در منطقه حفاظت شده

 

اخبار,اخبار اجتماعی,کشف لاشه پلنگ در منطقه حفاظت شده

 

اخبار,اخبار اجتماعی,کشف لاشه پلنگ در منطقه حفاظت شده

 

 سید جلال موسوی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده بدن حیوان توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده است امکان تعیین جنسیت، زمان و علت دقیق مرگ میسر نیست اما سن پلنگ کم و حدود ۱۲ تا ۱۵ ماه بوده است.

مرگ این توله پلنگ می تواند به دلایل طبیعی از جمله درگیری با پلنگ بالغ نر یا بیماری بوده و همچنین ممکن است عوامل انسانی ازجمله استفاده از طعمه آغشته به سم در مرگ این حیوان دخیل باشد.
 اخبار اجتماعی - پایگاه خبری دیده بان محیط زیست


ویدیو مرتبط :
پلنگ و توله اش در منطقه حفاظت شده بیرک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان (+تصاویر)



اخبار حوادث - کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان

عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده است تعداد زیادی از گونه های جانوری ارزشمند از جمله پلنگ، خرس قهوه‌ای، مرال و… طی سالهای گذشته گذشته بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این جاده از بین رفته و تعداد زیادی نیز زخمی و با گذشت زمان، تلف شده‌اند.

هنوز تکلیف تصویر منتشر شده از فردی که لاشه پلنگی درشت را به دوش کشیده معلوم نشده و واکنشی به کشتار مدوم این گونه در معرض انقراض در کشور گزارش نشده است که خبر می‌رسد پلنگ دیگری هم از شمار اندکی باقی ماندگان این گونه کاسته شده است.

 

به گزارش «تابناک»، دو روز پیش، یکشنبه بیست و پنجم اسفندماه، لاشه یک پلنگ ایرانی در محدوده پارک ملی گلستان کشف و به این ترتیب متاسفانه پلنگ دیگری از طبیعت کشور حذف گردید.

 

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران با اعلام این خبر می‌نویسد: بر اساس بررسی های اولیه این پلنگ حدود دو ماه پیش در جاده جنگل گلستان بر اثر برخورد با یکی از خودروهای عبوری زخمی شده اما تلف نشده و به جنگل پناه برده ولی متاسفانه پس از مدتی بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان

 

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: این پلنگ، یک پلنگ بالغ بوده که بخشی از لاشه آن باقیمانده و قسمتی از آن نیز توسط حیوانات دیگر خورده شده بود.

 

احمد دباغیان افزود: بقایای لاشه پلنگ به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان ارسال شده است تا ضمن بررسی های کارشناسی، علت دقیق مرگ این پلنگ مشخص شود.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان

 

گفتنی است عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده است تعداد زیادی از گونه های جانوری ارزشمند از جمله پلنگ، خرس قهوه‌ای، مرال و… طی سالهای گذشته گذشته بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این جاده از بین رفته و تعداد زیادی نیز زخمی و با گذشت زمان، تلف شوند؛ تلفاتی خاموش مانند مرگ این پلنگ که گاه کشف می‌شوند و گاه نامکشوف باقی می‌مانند.

 اخبار حوادث - تابناک