اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف قایق فرعون پس از 4500 سال


قایق‌های خورشیدی در باور مصریان باستان، حاملان شاهان و فراعنه به دنیای پس از مرگ بوده اند و از اینرو همراه با اجساد آن‌ها در اهرام دفن می‌شدند.

دومین قایق خورشیدی «شاه خوفو» فرعون مصر باستان که هدایتگر او به جهان پس از مرگ بود، پس از گذشت 4500 سال از محل نگهداری خود در یکی از اهرام جیزا خارج شد.

این قایق که توسط تیمی بین‌المللی متشکل از باستان‌شناسان مصری و ژاپنی بیرون کشیده شده است در نزدیکی قبر شاه «خوفو» و در کنار اهرام جیزه دفن شده بود.

قایق فرعون



به گفته رییس شورای عتیقه‌جات مصر، این قایق از دو سال پیش تاکنون، محور اصلی کاوش‌های باستان‌شناسی گروه‌های کاوشگر مصری و ژاپنی بوده تا اینکه به تازگی از زیر زمین بیرون کشیده شد.

«زهی هواس»، با اشاره به این که این اکتشاف یکی از مهم‌ترین آثار کشف شده در کشور به شمار می‌رود افزود: این قایق یکی از دو قایقی است که به شاه «خوفو»، فرمانروای دودمان چهارم فراعنه و سازنده اهرام بزرگ جیزا تعلق داشته است.

قایق‌های خورشیدی در باور مصریان باستان، حاملان شاهان و فراعنه به دنیای پس از مرگ بوده اند و از اینرو همراه با اجساد آن‌ها در اهرام دفن می‌شدند.

این قایق در سال 1987 و در حفره بزرگی که پوشیده از 41 بلوک سنگ آهکی به وزن 16 تن بودند کشف شده بود اما تاکنون بیرون کشیدن آن از این حفره غیرممکن بوده است. باستا‌ن‌شناسان امیدوارند به زودی این قایق چوبی را به صورت عمومی در معرض نمایش قرار دهند.

منبع: عصر ایران


ویدیو مرتبط :
فیلم: بیرون کشیدن قایق خورشیدی فرعون مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دندان در گوش مردی که ۳۳ سال گوش درد داشت!



 

 

کشف دندان در گوش مرد

 

 

پزشکان در کانال شنوایی گوش مردی که به مدت ۳۳ سال از گوش درد عجیبی رنج می برد یک دندانشیری را کشف کردند.

 

استفان هیرست یک معدنچی سابق انگلیسی به مدت ۳۳ سال از عفونت و دردهای گوش راست رنج می برد تا اینکه پزشکان مورد بسیار عجیبی را در گوش این مرد ۴۷ ساله تشخیص دادند.

 

پزشکان در کانال شنوایی گوش راست این مرد یک دندان شیری را یافتند که به بخشی از این کانال آسیب رسانده بود.

 

استفان هیرست در این خصوص گفت: "من از زمانی که ۱۴ سال داشتم از گوش درد وحشتناکی رنج می بردم.

 

درد متوقف نمی شد و به همین دلیل نمی توانستم بر روی کارم تمرکز کنم.

 

هیچکس نتوانست دلایل درد من را بفهمد تا اینکه یکروز تصمیم گرفتم آخرین تلاشم را بکنم. به همین دلیل یک وقت ویزیت در بیمارستان هالامشایر در شفیلد گرفتم.

 

به این ترتیب پس از سالها پزشکان یک دندان شیری کوچک را در گوش من پیدا کردند اما نمی توانستم بفهمم که این ماجرا چگونه پایان می یابد." هریست که دو فرزند دارد ۱۵ سال قبل کار معدن را به دلیل وضعیت سلامتی اش ترک کرد.

 

به گفته پزشکان، این دندان می تواند در زمان کودکی داخل گوش این مرد شده و در کانال شنوایی گیر کرده باشد.

 

وی در این خصوص گفت: "وقتی بچه بودم یکبار در مدرسه بین دو نیمکت سر خوردم و بخش راست صورتم محکم به زمین خورد.

 

از آن پس این درد سراغ من آمد و دیگر اجازه نداد که تمرکز کنم و یک زندگی عادی داشته باشم.

 

دیگر حساب دکترهایی را که برای درمان پیش آنها رفته ام از دست داده ام. نمی دانم چرا، اما هیچکس هرگز حضور این دندان شیری را در گوش من کشف نکرد.

 

به هر حال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است."

منبع:  خبرگزارى مهر