اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف علت كندی اینترنت در ایران


با توجه به این‌كه قیمت اینترنت سال‌هاست كه ثابت مانده و یا كاهش یافته است؛ این موضوع كه شركت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت آن را بین تعداد بیش‌تری به اشتراك می‌گذارند، وجود دارد كه این باعث كاهش سرعت اینترنت می‌شود.

سرعت اینترنت دایل‌آپ در اكثر مكان‌ها 32 كیلوبیت می‌شود كه این موضوع به دلیل نویزهایی است كه در مسیر ارائه اینترنت وجود دارد چراكه برخی سیم‌های مسی مناسب نبوده و یا از كنار كابل برق عبور می‌كنند و همین عامل باعث ایجاد نویز و كاهش سرعت اینترنت می‌شود.

منصور وفابخش - مدیر یك شركت اینترنتی -  با بیان این مطلب درباره دلایل كم بودن سرعت اینترنت برای كاربران اظهار كرد: در روش ارائه اینترنت به روش دایل‌آپ برای كاربران حداكثر سرعت 56 كیلوبیت بر ثانیه است ولی در اینترنت پرسرعت 128 كیلوبیت بر ثانیه است.

وی ادامه داد: در روش اینترنت پرسرعت حداكثر سرعتی كه می‌توان به كاربران ارائه داد دو مگابیت بر ثانیه است ولی با توجه به محدودیت سرعت اینترنت به كاربران 128 كیلو ارائه می‌شود.

وی در ادامه ابراز كرد: با توجه به این‌كه قیمت اینترنت سال‌هاست كه ثابت مانده و یا كاهش یافته است؛ این موضوع كه شركت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت آن را بین تعداد بیش‌تری به اشتراك می‌گذارند، وجود دارد كه این باعث كاهش سرعت اینترنت می‌شود.

وفابخش گفت: در روش دایل‌آپ به عنوان مثال كارت‌های دو ساعته 200 تومان بوده و ساعتی نیز برای كاربر صد تومان هزینه دارد و در كارت‌های صد ساعته كه شش هزار تومان است، ساعتی 60 تومان هزینه محاسبه می‌شود.

این مدیر شركت اینترنتی خاطرنشان كرد: ‌هر خط ایوان دو میگ ظرفیت دارد كه تقسیم‌بندی آن در روش دایل‌آپ و اینترنت پرسرعت متفاوت است.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
کشف علت اصلی حالت تهوع مسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل كندی اینترنت در ایران اعلام شد


با توجه به حملات متعددی كه در ارتباط با اینترنت كشور صورت می‌گیرد ما نیز گاه ناچار به تشدید ملاحظات امنیتی هستیم و این مساله موجب ایجاد محدودیت‌هایی در پهنای باند و سرعت اینترنت می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: وجود مشكل در كابل‌ها و مسیرهای بین‌الملل، اختلال در كابل‌های زیردریایی و در نهایت ملاحظات امنیتی برخی مواردی هستند كه به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گاه موجب كندی و اختلال در اینترنت می‌شوند.

رضا تقی‌پور، اظهار كرد: كندی اینترنت دلایل متعددی می‌‌تواند داشته باشد كه در برهه‌های زمانی مختلف به آن‌ها اشاره شده است اما در ابتدای دولت نهم، ما پهنای باند بین‌الملل را از هفت درگاه دریافت می‌كردیم اما اكنون تعداد این درگاه‌ها دو برابر شده و به 14 درگاه رسیده است.

به گفته او در این میان گاه به دلایلی ممكن است برخی درگاه‌ها با مشكلی مواجه شدند و در كابل‌های بین‌الملل یا در مسیر منتهی به كشور، اختلالی ایجاد می‌شود كه در این موارد ترمیم آن بخش و یا تامین پهنای آن از سوی درگاه‌های دیگر بین دو روز تا یك هفته زمان می‌گیرد و همین مسئله موجب كندی اینترنت در این مدت می‌شود.

وزیر ICT در ادامه كابل‌های زیردریایی و اختلالات آنها را از دیگر دلایل كندی اینترنت كشور دانست و گفت: گاه هم شاهد بوده‌ایم كه اختلالات ایجاد شده در شبكه اینترنت كشور به كابل‌های زیردریای عمان برمی‌گردد كه اكنون با ایجاد یك كابل موازی زیردریایی تلاش شده است حجم مشكل در این زمینه كم شده و بخش اعظمی از ترافیكی كه در این زمینه و جود دارد منتقل شود.

اما تقی‌پور از ملاحظات امنیتی به عنوان یكی از دیگر از دلایل كندی اینترنت در برخی زمانها یاد كرد و افزود: با توجه به حملات متعددی كه در ارتباط با اینترنت كشور صورت می‌گیرد ما نیز گاه ناچار به تشدید ملاحظات امنیتی هستیم و این مساله موجب ایجاد محدودیت‌هایی در پهنای باند و سرعت اینترنت می‌شود.