اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف طومار 800 ساله از قاچاقچیان! +عکس



کشف طومار 800 ساله از قاچاقچیان! +عکس

چندی پیش طوماری به زبان عبری و با قدمت 800 سال که بر روی پوست آهو نگاشته شده و حدود 2 سال قبل از کنیسۀ یهودیان شیراز به سرقت رفته بود؛ توسط نیروهای اطلاعات سپاه فجر استان فارس، کشف و سارقان آن تحویل مقام قضائی استان شدند.

مشرق: چندی پیش طوماری به زبان عبری و با قدمت 800 سال که بر روی پوست آهو نگاشته شده و حدود 2 سال قبل از کنیسۀ یهودیان شیراز به سرقت رفته بود؛ توسط نیروهای اطلاعات سپاه فجر استان فارس، کشف و سارقان آن تحویل مقام قضائی استان شدند.

این طومار در شهریور ماه سال جاری و همزمان با برگزاری اجلاس سران عدم تعهد، گشت های بسیج شهر شیراز به 2 نفر مشکوک می‌شوند و پس از بازرسی این افراد، سه جلد کتاب به زبان عبری از آنها کشف و به انجمن کلیمیان شیراز ارسال می شود./برترینها

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

پس از ارسال این کتب به انجمن کلیمیان، مسوولان انجمن در پاسخ عنوان می‌کنند "این کتاب‌ها به همراه طوماری حدود 2 سال قبل به سرقت رفته است" و از اطلاعات سپاه درخواست پیگیری موضوع را می کنند که با پیگیری‌، سارقان اصلی شناسایی و طومار مذکور از مخفیگاه آن ها کشف می‌شود که موجب خشنودی و رضایت کلیمیان شیراز شده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

گفتنی است این طومار 800 ساله، بر روی پوست آهو، بدون نقطه و اعراب و با مرکبی خاص نگاشته شده است که نمونه های دیگری از آن در شهرهای میمند، فیروزآباد و زرقان استان فارس وجود داشته که همگی به شیراز منتقل شده‌است. این طومارها در مراسم مذهبی کلیمیان خوانده می شود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
کشف ردپاهای 800 هزار ساله انسان در انگلستان - گجت نیوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف مجسمه 2300 ساله الهه مادر+عکس



اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 


 

باستان‌شناسان هندی موفق به کشف مجسمه‌ای سنگی از الهه مادر در یکی از معابد باستانی این کشور شدند.

 

این مجسمه که نخستین تصویر رب‌النوع گونه یک زن به عنوان الهه در هند به شمار می‌رود به قرن سوم پیش از میلاد تعلق دارد که در ایالت «آندرا پرادش» هند کشف شده است.

 

کارشناسان موسسه پژوهش‌های باستان‌شناسی هند با اشاره به اینکه از نقطه نظر باستان‌شناسی تصویر الهه مادر از جمله اکتشاف‌های نادر در این منطقه به شمار می‌رود می‌گویند: این مجسمه تصویری منحصر به فرد از الهه مادر را در حالی که در گوشه‌ای دورافتاده از معبد نشسته بود، نشان می‌دهد.

 

 

 

اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

 

طبق بررسی‌های صورت گرفته این مجسمه در حدود 150 سانتی‌متر ارتفاع، 67 سانتی‌متر عرض و 28 سانتی‌متر ضخمات داشته و اولین نمونه از چنین اثری است که تاکنون در جنوب هند شناسایی شده است.

 

صورتی گرد و پهن با چشمانی درشت و لبی کوچک، اندامی چاق، دستانی پر از النگو و گوشواره‌هایی به گوش از دیگر مشخصات ظاهری این مجسمه عنوان شده است.

 

الهه مادر یا مادر زمین در آیین هندوها رب‌النوع مادری، باروری و زایش است..... / farsnews.com