اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف شهر زیرزمینی داعش در موصل


نیروهای ارتش عراق درپی پیشروی برای آزادسازی موصل، منطقه‌ای را آزاد کردند که داعش در آن شهر زیرزمینی ایجاد کرده بود.

خبرگزاری فارس: نیروهای ارتش عراق پس از نبردی سخت با تروریست‌های داعش در روستای خوربادان در منطقه مخمور، ضمن بیرون راندن آنها از این مکان، شبکه‌ تونل‌ها و شهر زیرزمینی این گروه را کشف کردند.

وبگاه خبری تحلیلی «میدل‌ایست‌آی» در گزارشی اختصاصی از این منطقه در 60 کیلومتری شهر موصل (مرکز داعش در عراق) می‌نویسد که کیلومترها میدان مین اطراف سنگر‌های داعش که به مسلسل‌های سنگین، مواضع شلیک تک‌تیرانداز و خمپاره مجهز بودند، قرار گرفته است.

داعش در بسیاری از مناطق این روستا، شبکه‌ای گسترده از تونل‌های عمیق ایجاد کرده که درپی فرار آنها از این منطقه و کار گذاشتن تله‌های انفجاری، سربازان ارتش عراق مشغول پاکسازی آن هستند. چندین اتاقک در دل صخره‌های شنی و در عمق 9 متری زیر زمین ایجاد شده بودند که شامل بخش‌های بیمارستانی با ذخایر دارویی، مکان‌های استراحت و حتی نمازخانه هستند.

بنظر می‌رسد این تونل‌ها با دریل‌های صنعتی حفر شده باشند برخی از آنها به قدری بلند هستند که یک نفر می‌تواند در آن کامل بایستد و از بعضی دیگر فقط با سینه‌خیز رفتن می‌توان عبور کرد. یکی از فرماندهان ارتش عراق می‌گوید داعش، اهالی روستا را مجبور به حفر این تونل‌ها کرده که برخی نیز در این راه جان خودشان را از دست دادند.

پیشتر نیز چنین شبکه تونلی بعد از بیرون رانده شدن تروریست‌های تکفیری از شهر «سنجار» کشف شده بود که تعداد آنها به 70 می‌رسید.


ویدیو مرتبط :
کشف اردوگاه زیرزمینی داعش در موصل به دست نیروهای ارتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف شهر زیرزمینی صدها ساله+تصاویر



اخبار گوناگون - کشف شهر زیرزمینی صدها ساله+تصاویر

مردی در ترکیه در حین بازسازی خانه‌اش، یک راهرو و شهر زیرزمینی که متعلق به صدها سال پیش است را کشف کرد.

به گزارش فارس، مردی اهل ترکیه در حین بازسازی خانه خود به یک راهروی تاریک که به یک شهر زیر زمینی می‌رسد، برخورد کرد.

وی به منظور بزرگ کردن خانه، یکی از دیوارهای خانه را خراب کرد و راهرویی در زیر زمین کشف کرد؛ این راهروی زیرزمینی متعلق به صدها سال پیش است و حالت یک پناهگاه را دارد که مردم در صورت حمله دشمن یا بلایای طبیعی از آن استفاده می‌کردند.

این شبکه زیرزمینی مدت‌هاست که فراموش شده است؛ اینطور که به نظر می‌رسد در اطراف آن، فروشگاه، محله‌های نظامی و حتی یک مدرسه وجود داشته است.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,شهر زیرزمینی صدها ساله

 

اخبار,اخبار گوناگون ,شهر زیرزمینی صدها ساله

 

اخبار,اخبار گوناگون ,شهر زیرزمینی صدها ساله

 

اخبار,اخبار گوناگون ,شهر زیرزمینی صدها ساله

 

اخبار,اخبار گوناگون ,شهر زیرزمینی صدها ساله

 

اخبار,اخبار گوناگون ,شهر زیرزمینی صدها ساله

 

اخبار,اخبار گوناگون ,شهر زیرزمینی صدها ساله

اخبار گوناگون - فارس