اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف زیستگاه 11 هزار ساله در اعماق اقیانوس +عکس



اخبارگوناگون - کشف زیستگاه 11 هزار ساله در اعماق اقیانوس +عکس

غواصان سوئدی به تازگی توانسته اند به دستاوردی بزرگ برسند. این افراد در اعماق اقیانوس به نمونه های بسیار نادری از دوران پارینه سنگی رسیده اند که تا به حال کمتر کسی به آن دست یافته است و نمونه های مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

انسان ها از سالیان سال پیش تا کنون به دنبال نشانه هایی از پیشینیان خود بوده اند و ما نیز با توجه به پیشرفت علم همچنان به دنبال نشانه هایی از گذشته هستیم که هر چند سال، یک کشف جدید نیز در آن انجام می شود.

غواصان سوئدی به تازگی توانسته اند به دستاوردی بزرگ برسند. این افراد در اعماق اقیانوس به نمونه های بسیار نادری از دوران پارینه سنگی رسیده اند که تا به حال کمتر کسی به آن دست یافته است و نمونه های مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

اخبار,اخبارگوناگون ,کشف زیستگاه در اعماق اقیانوس

باستان شناسان اعتقاد دارند وسایلی که از اعماق دریای بالتیک بیرون کشیده شده است نزدیک به 11 هزار سال سن دارند و می توانند قدیمی ترین وسایلی باشند که تا به حال در منطقه شمالی کره زمین پیدا شده است. زیرا کمتر کسی باور می کند انسان ها شمال کره را با سرمای طاقت فرسا آن هم در دوران پارینه سنگی انتخاب کرده باشند.

عده ای در این میان می گویند نشانه های پیدا شده است می تواند دلیلی بر وجود شهر گمشده آتلاتیس باشد. آن ها می گویند این وسایل به خاطر دریا به پایین کشیده شده است و همه در آن جان خود را از دست داده اند.

در میان موارد پیدا شده می توانیم به طناب، وسایل چوبی تراش خورده به سبکی خاص، شاخ حیوانات و ... اشاره کنیم.

اخبار,اخبارگوناگون ,کشف زیستگاه در اعماق اقیانوس

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
کشف یک موجود فرا زمینی در اعماق اقیانوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف گنج 500 ساله در اعماق دریا +عکس



اخبار گوناگون - کشف گنج 500 ساله در اعماق دریا +عکس

چندی پیش تعدادی از غواصان حرفه ای توانستند گنجینه ای ار از درون یک کشتی قدیمی که در سال 1540 غرق شده بود پیدا کنند.

در کارتون های کودکانه یا فیلم های سینمایی حتما مشاهده کرده اید که عده ای به دنبال گنج های اعماق دریا سفرهای طولانی می کنند و به دنبال صندوقچه ای از سکه های طلا هستند. این موضوع تنها در فیلم ها نیست و گاهی وارد دنیا واقعی می شود.
چندی پیش تعدادی از غواصان حرفه ای توانستند گنجینه ای ار از درون یک کشتی قدیمی که در سال 1540 غرق شده بود پیدا کنند. این کشتی در نزدیکی ساحل کشور دومینیکن قرار دارد و به نظر می رسد در آن سال ها در حال منتقل کردن سفیر اسپانیا بوده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,کشف گنج 500 ساله

 

در این گنجینه که درون یک بشکه پیدا شده است 230 بشقاب نقره و طلا قرار دارد که به گفته مورخان ارزش آن ها می تواند بیش از 250 هزار یورو باشد. این بشقاب ها در زمان خود قیمت متوسطی داشته اند با گذشت 500 سال ارزش پیدا کرده اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,کشف گنج 500 ساله

 
به گفته مورخان این کشتی بر اثر جنگی که با راهزن ها داشته است غرق شده و تنها بازمانده این حادثه نیز مهمان ویژه یا همان سفیر اسپانیا بوده است. این مرد گنجینه خود را رها کرده و تا ساحل را شنا کرده است و حالا داشته های او یافت شده اند  برای فروش گذاشته شده است.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران