اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف رژ لب زنانه از آرایشگاه مردانه!


ماموران پلیس اماكن تهران بزرگ در عملیاتی هماهنگ و به صورت لباس شخصی روز چهارشنبه با ورود به آتلیه‌ها و آرایشگاه‌های مردانه پایتخت با متخلفان برخورد و نسبت به پلمپ و معرفی مراكز غیرمجاز به مراجع ذیربط اقدام كردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عملیات ویژه ماموران پلیس پایتخت برای برخورد و پلمپ آتلیه‌ها و آرایشگاه‌های متخلف خبر داد.

ماموران پلیس اماكن تهران بزرگ در عملیاتی هماهنگ و به صورت لباس شخصی روز چهارشنبه با ورود به آتلیه‌ها و آرایشگاه‌های مردانه پایتخت با متخلفان برخورد و نسبت به پلمپ و معرفی مراكز غیرمجاز به مراجع ذیربط اقدام كردند.

در این عملیات سراسری ماموران پلیس، تعداد زیادی كاتالوگ‌های غیرمجاز و عكس‌های مستهجن و لوازم آرایش زنانه از این مراكز جمع‌آوری شد.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینكه تعدادی از این آتلیه‌ها با تشكیل باندهایی نسبت به گرفتن عكس‌های مستهجن و ارسال آن به خارج از كشور و یا توزیع آن در داخل كشور اقدام می‌كردند، به ایسنا گفت: بررسی‌های پلیس نشان داد این باندها همچنین نسبت به معرفی برخی دختران به خارج از كشور با عنوان «دختر نمونه» اقدام و پس از آن از این افراد سوء استفاده‌های مختلف می‌كردند.

وی با اشاره به اینكه اجرای این طرح در راستای طرح امنیت اجتماعی و امنیت محله‌محور در پایتخت آغاز شده است، گفت: ماموران پلیس در عملیات امروز با 62 آرایشگاه‌ها مردانه و 70 آتلیه غیرمجاز برخورد كردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاكید كرد: در طرح امروز از 122 آتلیه بازدید به عمل آمدكه 49 آتلیه تذكر دریافت كرده و 13 آتلیه نیز پلمپ شدند. از سوی دیگر در بحث آرایشگاه‌های مردانه نیز ماموران پلیس اماكن ضمن بازدید از 127 واحد صنفی به 44 واحد تذكر داده و 26 واحد را پلمپ كردند.

وی با اشاره به اینكه آرایشگاه‌های مردانه مورد برخورد نسبت به رواج مدل‌های غربی مبتذل و زنانه و اجرای آنها بر روی صورت و موی مردان اقدام می‌كردند، افزود: در عین حال تعدادی از این آرایشگاه‌ها از آرایشگر مرد برای آرایش زنان استفاده كرده و برخی دیگر نیز با نصب پوستر هنرپیشه‌های خارجی كه با آرایشها و لباس‌های مبتذل بودند، مشتریان خود را به آرایش‌های مبتذل ترغیب می‌كردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح كرد: از محل آرایشگاه‌های غیرمجاز مردانه برخی لوازم زنانه مانند روژلب و ... نیز كشف شده است.

وی در خصوص آتلیه‌ها نیز گفت: تمامی آتلیه‌ها باید از اتحادیه مربوطه مجوز داشته و پلیس اماكن صلاحیت فردی آن آتلیه را تایید كند، چرا كه تعدادی از این آتلیه‌ها نسبت به سوء استفاده از عكس‌های خانوادگی و عكس هنرپیشه‌ها و افرادی كه چهره و اندام مناسب داشتند اقدام و نسبت به انتشار آنها در سایت‌های مختلف اقدام كرده‌ بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاكید بر اینكه آتلیه‌ها حق ندارند از مجالس پارتی و ... فیلمبرداری كنند،گفت: در عین حال تعدادی از آتلیه‌های متخلف نسبت به استخدام برخی بانوان زیبا اقدام و پس از عكسبرداری از چهره و اندام آنها نسبت به انتشار آلبومشان برای ارائه نمونه كار به مشتریان خود اقدام كرده بودند.

وی تصریح كرد: در عین حال از تعدادی از این آتلیه‌های متخلف عكس‌های بدحجاب و بی‌حجاب افراد نیز كشف شده است كه این آتلیه‌ها قصد داشتند این عكس‌ها را در سایت‌های مختلف منتشر كنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن هشدار در این خصوص گفت: اجرای این طرح ادامه یافته و ماموران پلیس در قالب لباس شخصی پس از ورود به این مراكز و اعلام درخواست خود در صورت مشاهده تخلف از سوی این واحدهای صنفی، نسبت به برخورد با آنها اقدام می‌كنند.

وی در پایان از تمامی شهروندان خواست حتما در زمان مراجعه به آتلیه‌ها مجوز آنها را رویت كنند و هرگونه تخلف در این زمینه را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
رژ لب من برای مسابقه خوش رنگ ترین رژ لب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس اتحادیه آرایشگاه های مردانه: رژ لب، تتو، نوشتن اسامی مقدس روی سر ممنوع



اخبار,اخباراجتماعی ,رئیس اتحادیه آرایشگاه ها

رئیس اتحادیه آرایشگاه های مردانه :تراشیدن مو با مضمون اسامی مقدس و یا علامت های گوناگون مانند ، استفاده از رژ لب و .....تبلیغ های ویژه ای که برخی از آرایشگاه های مردانه در زمینه جذب مشتری به عناوین مختلف از جمله آرایش ماه محرم انجام  می دهند واکنش شدید رئیس اتحادیه آرایشگاه های مردانه را در پی داشت.

مصطفی آگاهی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در مورد مصدایق برخورد با تخلفات آرایشگاه های  متخلف که وی چندی پیش وعده اعلام آنها را داده بود گفت: گاهی برخی از افراد در خواست آرایش های خارج از عرفی را دارند که علاوه بر اینکه این آرایش ها به هیچ عنوان در شان و  شخصیت اجتماعی یک فرد مذهبی نیست  بلکه خارج از عرف جامعه نیز می باشد و متاسفانه برخی از آرایشگاه ها  نیز که معمولا نیز فاقد پروانه کسب بوده و حتی در مکان های مسکونی فعالیت می کنند اقدام به اینگونه آرایش ها می کنند.

وی در مورد مصادیق برخورد با آرایش های خارج از عرف گفت: تراشیدن مو با مضمون اسامی مقدس مانند "یا حسین" که به تازگی در ایام محرم انجام می شود یکی از مواردی است که به شدت با آن برخورد می شود.

وی در توضیح  مصادیق دیگر تخلفات ادامه داد: برداشتن ابرو، انجام خالکوبی، زدن رژ لب و انجام تاتو از جمله مواردی است که در صورت مواجه شدن با آن در آرایشگاه مردانه، واحد صنفی متخلف حتما پلمب می شود.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات علاوه بر اینکه باعث جریحه دار شدن عفت عمومی در جامعه  می شود با هیچگونه عرف اجتماعی نیز همخوانی ندارد و لذا با هر اقدامی که نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشدبرخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اتحادیه در زمینه ساماندهی واحد های صنفی بدون مجوز نیز با جدیت در حال فعالیت است خاطر نشان کرد: در گذشته 5 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در حال فعالیت بود که این رقم هم اکنون به 1 هزار و 900 واحد کاهش یافته و مابقی واحد های صنفی نیز در شرف اخذ پروانه کسب هستند.


 اخبار اجتماعی  -  عصر  ایران