اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف تصویری پنهان زیر چهره مونالیزا



اخبار , اخبار گوناگون , چهره مونالیزا

در تصویری که کوت به دست آورده، فردی نشسته نشان داده می شود که شباهت زیادی به نقاشی اصلی دارد اما لبخند نمی زند.

یک دانشمند فرانسوی می گوید با استفاده از فناوری بازتاب نور توانسته چهره دیگری را در زیر نقاشی مونالیزا، اثر داوینچی کشف کند.
پاسکال کوت بیش از 10 سال با استفاده از این فناوری روی این تابلو تحقیق کرده است.

او مدعی است نقاشی دیگری زیر نقاشی اصلی قرار دارد؛ کوت می گوید در تصویری که به دست آورده است، چهره دیگری نیز دیده می شود که خط نگاهش شبیه چهره اصلی است.

موزه لوور فرانسه، محل نگهداری مهمترین اثر داوینچی، هنوز در مورد ادعای کوت مطلبی را منتشر نکرده است.
در تصویری که کوت به دست آورده، فردی نشسته نشان داده می شود که شباهت زیادی به نقاشی اصلی دارد اما لبخند نمی زند.

 

دستاورد این دانشمند فرانسوی، بحث های فراوانی میان کارشناسان هنری و متخصصان آثار داوینچی به راه انداخته است.
او با استفاده از تکنیکی که روش تقویت لایه ای نامگذاری شده، روی این نقاشی تحقیق کرده است.
موزه لوور در سال 2004 به او اجازه داد که به این تابلو دسترسی داشته باشد.

 

تابلو نقاشی مونالیزا که با نام لبخند ژوکوند نیز شناخته می شود، رمزآلودترین اثر هنری جهان است و تاکنون محققان زیادی وقت خود را صرف کشف هویت این زن و نسبتش با لئوناردو داوینچی کرده‎اند.
تاریخ خلق این اثری بین سال های 1503 تا 1517 تخمین زده می شود.
اخبار گوناگون - ایرنا


ویدیو مرتبط :
راز نقاشی مونالیزا کشف شد ! (تصویر بیگانه پنهان شده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: کشف چهره ی پنهانی زیر تابلو مونالیزا


به گزارش بی‌بی‌سی،یک دانشمند فرانسوی اعلام کرده با استفاده از فناوری بازتاب نور توانسته پرتره دیگری را در زیر نقاشی مونالیزا، اثر داوینچی کشف کند.

خبرآنلاین: به گزارش بی‌بی‌سی،یک دانشمند فرانسوی اعلام کرده با استفاده از فناوری بازتاب نور توانسته پرتره دیگری را در زیر نقاشی مونالیزا، اثر داوینچی کشف کند.

پاسکال کوت بیش از ۱۰ سال با استفاده از این تکنولوژی روی این تابلو تحقیق کرده است.

او مدعی است نقاشی دیگری زیر نقاشی اصلی قرار دارد. در تصویری که آقای کوت به دست آورده چهره‌ای دیگری نیز دیده که خط نگاهش شبیه پرتره اصلی می‌شود.

کشف چهره ی پنهانی زیر تابلو مونالیزا

موزه لوور، محل نگهداری مهمترین اثر داوینچی، هنور درباره ادعای کوت نظری نداده است. در تصویری کوت فردی نشسته نشان داده می‌شود که شباهت زیادی به نقاشی اصلی دارد اما لبخند نمی‌زند.

دستاورد آقای کوت بحث‌های فراوانی میان کارشناسان هنری و متخصصان آثار داوینچی به راه انداخته است.او با استفاده از تکنیکی که "روش تقویت لایه‌ای" نامگذاری شده بر روی این نقاشی تحقیق کرده است. موزه لوور در سال ۲۰۰۴ به او اجازه داد که به این تابلو دسترسی داشته باشد.

تابلو نقاشی مونا لیزا که با نام لبخند ژوکوند هم شناخته می‌شود، رمزآلود ترین اثری هنری جهان است و تاکنون محققان زیادی وقت خود را صرف کشف هویت این زن و نسبتش با لئوناردو داوینچی کرده‎اند. تاریخ خلق این اثری بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۷ تخمین زده می‌شود.