اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف تریاك با طعم آب معدنی



فرمانده انتظامی شهرستان داراب استان فارس از كشف 29 كیلوگرم تریاك از داخل بطری های آب معدنی كه در یك دستگاه خودرو پراید جاسازی شده بود خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: ماموران هنگام کنترل و بازرسی خودروهای عبوری در اطراف شهرستان "داراب"‌به یک دستگاه خودرو پراید با دو نفر سرنشین مظنون و آن را متوقف كردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو مقدار 29 کیلو گرم موادمخدر از نوع تریاک که در بطری های آب معدنی به طرز بسیار ماهرانه در کپسول گاز خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
گزارشی از کشف ذخایر معدنی در چهارمحال و بختیاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان



اخبار گوناگون - کشف قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان

قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان از اعماق دریای بالتیک توسط لهستانی‌ها کشف شد.

قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان از اعماق دریای بالتیک توسط لهستانی‌ها کشف شد.
این فلاسک 200 ساله حاوی آب Selters است.

 

باستان‌شناسان لهستانی این بطری 30 سانتی‌متری را در کشتی واژگون‌شده‌ای کشف کردند که در اعماق 12.2 متری زیر آب در خلیج Gdańsk و نزدیک ساحل لهستان غرق شده بود. بطری قهوه‌ای بین سال‌های 1806 و 1830 ساخته شده و در زمان خود بی‌نهایت نایاب بوده است.

 

«توماس بدنارز»، باستان‌شناس موزه ملی دریایی و همکارانش هنوز آن را باز نکرده‌اند و نمی‌دانند آب 200 ساله‌اش چه مزه‌ا‌ی دارد. آب معدنی تجملی Selters در قرن 19 نزد اعیان اروپایی محبوب بوده است.

 

جویبارهای این آب حدود سال 1000 میلادی در دامنه‌های شمالی سلسله جبال Taunusدر ناحیه هس آلمان کشف شد. بسیاری از مردم بر این باورند جرعه‌های اندکی از این آب که «گنج مایع» نیز لقب گرفته، می‌تواند موجب سلامتی و قوی‌شدن بدن شود. جویباهاری این آب معدنی اوایل قرن 19 میلادی خشک شد.

 

دانشمندان امیدوارند بطری جدید به شناسایی کشتی‌ واژگون شده‌ای که در آن کشف شده، کمک کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , قدیمی‌ترین بطری آب

قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان

 

اخبار , اخبار گوناگون , قدیمی‌ترین بطری آب

قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان

 

اخبار , اخبار گوناگون , قدیمی‌ترین بطری آب

مکان کشف قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان

اخبار گوناگون - ایسنا