اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف بیماری ارسال پیامک در هنگام خواب!


«الیزابت دودل» از محققان دانشگاه ویلانوا بر اساس بررسی جدید خود هشدار داده که نوجوانان و جوانانی که به فناوری اعتیاد دارند در هنگام خواب هم پیامک می‌فرستند.

پارسینه: «الیزابت دودل» از محققان دانشگاه ویلانوا بر اساس بررسی جدید خود هشدار داده که نوجوانان و جوانانی که به فناوری اعتیاد دارند در هنگام خواب هم پیامک می‌فرستند.

ارسال پیامک در هنگام خواب پدیده جدیدی محسوب نمی‌شود، اما کارشناسان بر این باورند که این روند با رویه‌هایی که انسان امروزی برای تقارن هرچه بیشتر با دنیای فناوری پیش‌ می‌گیرد نامتقارن است و از این رو این پدیده را می‌توان خطرناک‌تر از اختلال راه رفتن در هنگام خواب دانست.

پروفسور دودل در این‌باره توضیح داد: این اختلال دقیقاً به همان صورتی است که فکر می‌کنید؛ ارسال پیامک در حالی که کاملا به خواب رفته‌اید. در این حالت شما در فضایی بین خواب و بیداری به‌سر می‌برید و همان طور که از این توضیح برمی‌آید، در چنین فضایی اقدام به ارسال پیامک می‌کنید.

وی همچنین گفت: زمانی که فرد معتاد به فناوری در خواب به‌سر می‌برد صدای مخصوص پیامک تلفن‌همراه به گوش وی‌ می‌رسد و در همین شرایط او اقدام به پاسخگویی می‌کند.

این پروفسور توضیح داده است که اختلالات خواب باعث چاقی، افسردگی، افت تحصیلی و ... می‌شود.

این محقق توضیح داده است که برای رهایی از این مشکل باید به هنگام خواب تلفن همراه را دور از خود نگه داشت و صدای آن را کاملا قطع کرد.


ویدیو مرتبط :
پنل ارسال پیامک انبوه با سیم کارت = ارسال پیامک به بلک لیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف علت جدید گسترش بیماری آنفلوآنزای پرندگان



 

 

 

آنفولانزای پرندگان

 

نتایج بررسیهای پژوهشگران ایتالیایی و آمریکایی نشان می دهد که تجمع ویروس H۵N۱ در میان پر پرندگان آبزی یک عامل جدیدبرای گسترش آنفلوآنزای پرندگان است.

تیم تحقیقاتی دانشمندان دانشگاه بلونیا و بیمارستان کودکان ممفیس در تنسی آمریکا با بررسی اردکهای وحشی دریافتند که ویروس کشنده H۵N۱ در پرهای پرندگان آبزی تجمع می کند.

به گفته این محققان چربی زیادی که روی پرهای اردکها را می پوشاند و این پرها را ضد آب می کند می تواند از این ویروس نیز در برابر نفوذ آب محافظت کند و به این ترتیب ویروس عامل آنفلوآنزای پرندگان می تواند به مدت ماهها در لایه های زیرین پرها مقاومت کند اما با شنا کردن لحظه به لحظه اردکها، سرانجام این ویروس به لایه های سطحی پر می رسد و وارد محیط زیست می شود.

این پرندگان عادت دارند برای تمیز و مرتب کردن پرهای خود و تحریک غدد چربی از نوک استفاده کنند (فعالیت نظافت ۱۰ درصد از طول روز اردکها را به خود اختصاص می دهد).

از یک سو در این فرایند بسیاری از ویروسها توسط پرنده خورده شده و به این ترتیب اردک به بیماری مبتلا می شود و از سوی دیگر ویروس در تمام پوشش پر گسترده می شود.

این مکانیزم می تواند در خصوص بسیاری از جنبه های ناشناخته توسعه بیماری آنفلوآنزا توضیح دهد و سیستمهای پیشگیری و نظارت بر چرخه آنفلوآنزای ویروس H۵N۱ را اصلاح کند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "ما به این مسئله مشکوک بودیم که آب نقش کلیدی در گسترش بیماری داشته باشد اما تاکنون موفق به کشف روش آن نشده بودیم. یکی از کشورهایی که بیشترین آسیب را از آنفلوآنزای پرندگان دیده است مصر است.

در این کشور موارد انسانی مبتلا به این آنفلوآنزا در سواحل رود نیل ساکن هستند. همچنین ۶ کشاورز آذربایجانی که تنها پر قوهای آلوده را کنده اما آنها را نخورده بودند در اثر ابتلا به این بیماری در گذشتند."

براساس گزارش NEWSFOOD، به گفته این محققان، تمرکز ویروس در پر پرندگان آبزی توضیح می دهد که چرا برای بیمار شدن نیازی به خوردن گوشت آنها نیست...../تحلیل:مهر