اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف بیش از 8 تن مواد مخدر در تهران


فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری و جمع آوری بیش از 20 هزار قاچاقچی، فروشنده و معتاد در 5 ماهه گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون هشت هزار و 296 کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت کشف شده است.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری و جمع آوری بیش از 20 هزار قاچاقچی، فروشنده و معتاد در 5 ماهه گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون هشت هزار و 296 کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت کشف شده است.

سردار حسین ساجدی‌نیا درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس پایتخت در امر مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 14 طرح سراسری برخورد با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر و نیز جمع آوری معتادان در سطح شهر اجرا شده که در آن بیش از هشت تن و 294 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف و ضبط شد.

ساجدی نیا با بیان اینکه مقدار کشفیات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 33 درصدی داشته است، گفت: در پنج ماهه نخست امسال شش هزار و 254 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری و جمع آوری 20 هزار و 130 خرده فروش، توزیع کننده و معتاد خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 673 معتاد ولگرد پرخطر از سطح معابر جمع آوری و تحویل مراکز درمانی و کمپ های مربوطه شده اند و این آمادگی نیز از سوی پلیس پایتخت وجود دارد تا در صورت مهیا کردن محل‌های نگهداری از معتادان از سوی مسئولان مربوطه، در عملیات‌های دیگر شمار دیگری از معتادان متجاهر و خیابانی را جمع‌آوری کنیم.

ساجدی نیا از انهدام 20 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و روانگردان نیز خبر داد و افزود: از اعضای این باندها مقادیر قابل توجهی تریاک، حشیش، شیشه، هرویین و مرفین کشف و ضبط شده است.

وی از همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های دیگر به ویژه استان‌های همجوار با پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت قدردانی کرد و افزود: این همکاری مشترک منجر شده که از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 964 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف شده و 38 قاچاقچی سابقه دار نیز دستگیر شوند.

ساجدی نیا همچنین درباره اینکه چه تعداد از افراد دستگیر شده را قاچاقچیان سابقه‌دار و حرفه‌ای تشکیل داده‌اند، به ایسنا گفت:184 تن از افراد دستگیر شده قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر بوده‌اند که از آنان شش قبضه سلاح جنگی نیز کشف شده است.

وی تاکید کرد: پلیس تهران بزرگ در برخورد با قاچاقچیان، معتادان و خرده فروشان با جدیت کامل عمل خواهد کرد و لازم است شهروندان در صورت مشاهده موارد اینچنینی، موضوع را از طریق تماس با سامانه 110 اطلاع رسانی کنند.


ویدیو مرتبط :
کشف یک تن مواد مخدر در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف 4 تن انواع مواد مخدر در تهران


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف چهار تن انواع مواد مخدر و دستگیری هفت قاچاقچی حرفه‌ای در 2 عملیات 24 ساعت گذشته خبرداد.

خبرگزاری فارس: سرهنگ محمد بخشنده،‌ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ،‌ ضمن تشریح جزئیات این دو عملیات مشترک گفت: یک سال  پیش پرونده ای مبنی بر فعالیت گسترده چهار قاچاقچی حرفه ای به پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ارسال شد و رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به محض دریافت پرونده کار اطلاعاتی و عملیاتی ماموران در این خصوص آغاز شد،‌ افزود: در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد، متهمان این پرونده اعضای باندی هستند که اقدام به ترانزیت محموله های سنگین مواد مخدر از نواحی شرقی و جنوبی کشور به سمت شهر تهران می کنند که بر همین اساس،‌ تحقیقات گسترده پلیسی از سوی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه یافت تا اینکه پس از قریب به یک سال تلاش اطلاعاتی - عملیاتی مشخص شد قاچاقچیان مقادیر قابل توجه ای مواد مخدر را از شرق کشور تحویل گرفته و پس از بارگیری در یک دستگاه خودروی نیسان و در حال حرکت به سمت پاکدشت ورامین هستند.

وی گفت: متعاقبا مشخص شد متهمان محموله مذکور را با 2 دستگاه خودرو پرشیا به سمت استان سمنان و تهران اسکورت می کنند و تازه وارد شهرستان دامغان شده اند.

سرهنگ بخشنده،‌ اظهارداشت: با تجمیع اطلاعات به دست آمده و با انجام هماهنگی های لازم، نیابت قضائی اخذ و تیم های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و شهرستان دامغان به صورت نامحسوس محدوده تردد متهمان را تحت کنترل قرار دادند تا اینکه در نهایت شب گذشته اعضای این باند حرفه ای، به همراه خودروهایشان شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ،‌ با بیان اینکه متهمان به محض مشاهده ماموران فرار را بر قرار ترجیح دادند، بیان داشت: با فرار متهمان عملیات تعیقب و گریز پلیسی آغاز و متهمان در حالیکه بی توجه به دستور ایست پلیس به فرار جنون آمیز خود ادامه می دادند با شلیک چند گلوله متوقف و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک تن و 800 کیلوگرم تریاک ، 200 کیلو گرم هروئین و توقیف سه دستگاه خودرو از متهمان خاطرنشان کرد: تحقیقات بر روی این پرونده در جهت کشف دیگر مرتبطان و زوایای پنهان آن کماکان از سوی ماموران عملیات ویژه این پلیس ادامه دارد.

وی در تشریح عملیات دیگری که روز گذشته با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) شهر ری انجام گرفت، اظهار داشت: برابر گزارش واصله از اداره اطلاعات شهر ری مبنی بر ترانزیت یک محموله سنگین مرفین توسط سه قاچاقچی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

بر همین اساس تحقیقات پلیسی آغاز و پس از چندین ساعت تلاش اطلاعاتی و عملیاتی مشخص شد که اعضای این باند، مواد مخدر را از مرزهای جنوبی کشور تحویل گرفته و به شهرستان ری منتقل و قصد دارند در یکی از باراندازهای این محدوده اقدام به توزیع آن نمایند.

سرهنگ بخشنده، در ادامه تصریح کرد: با تجمیع اطلاعات به دست آمده و با انجام هماهنگی های لازم ماموارن پایگاه نهم این یگان به محل دپوی مواد اعزام و موفق شدند در یک عملیات منسجم و هماهنگ سه قاچاقچی مذکور را دستگیر و قریب به 2 تن مرفین از آنها کشف و ضبط کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پایان ضمن اشاره به تحقیقات تکمیلی بر روی پرونده جهت شناسایی سایر متهمان مرتبط با آن،‌گفت: در این عملیات نیز سه دستگاه خودروی متهمان توقیف و پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.