اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف بیش از یک میلیون نخ سیگار قاچاق در قشم



فرمانده‌ی انتظامی قشم از کشف یک میلیون و 688 هزار نخ سیگار قاچاق و غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا از منطقه خلیج‌فارس، سرهنگ «داود محمودزاده» با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال کار اطلاعاتی گسترده مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان و با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد فردی به هویت «ب- ا» در منزل خود نسبت به نگهداری مقادیر قابل توجهی کالای دخانی قاچاق اقدام کرده است و قصد دارد در فرصت مناسب نسبت به توزیع و فروش آن‌ها اقدام کند.

وی افزود: با هماهنگی‌های قضایی بامداد امروز طی تشکیل چند اکیپ عملیاتی، مأموران انتظامی شهرستان در یک عملیات ضربتی با ورود به محل مورد نظر موفق شدند، یک میلیون و 688 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کنند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات گوناگون، حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.


  اخبار  حوادث  - ایسنا   


ویدیو مرتبط :
کشف و ضبط سیگار قاچاق درون تنه درختان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع‌آوری یك میلیون نخ سیگار قاچاق در تهران



 

 

 

جمع‌آوری یك میلیون نخ سیگار قاچاق در تهران

 

 

شركت دخانیات ایران پیش از این نیز درباره آلوده بودن سیگارهای مارلبورو هشدار داده بود و این سیگار هم‌اكنون به صورت كاملا قاچاق وارد كشور می‌شود.

از زمان اجرای برنامه جمع‌آوری سیگارهای قاچاق از بازار در تابستان امسال طی مدت 12 روز حدود یك میلیون نخ سیگار و 208 كیلوگرم تنباكوی معسل قاچاق از بازار تهران جمع‌آوری شده است.

یك كارشناس صنعت دخانیات ایران در این باره توضیح داد: این سیگارهای قاچاق از 80 دكه روزنامه‌فروشی، چند مركز عمده‌فروشی، 240 فروشگاه و 10 واحد زیرپله‌ای جمع‌آوری شده‌اند.

وی با بیان این‌كه در سال جاری تاكنون همچون سال گذشته روند قاچاق سیگار به كشور صعودی بوده است، خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت باید دو درصد از عوارض سیگار را كه دریافت می‌كند، به مبارزه با دخانیات و فرهنگ‌سازی در جهت كاهش مصرف سیگار اختصاص دهد، اما به نظر می‌رسد این وزارتخانه این مبلغ را صرف امور دیگری مانند ساخت خانه‌های بهداشت می‌كند.

این فرد همچنین در واكنش به اظهارات دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: شركت دخانیات ایران پیش از این نیز درباره آلوده بودن سیگارهای مارلبورو هشدار داده بود و این سیگار هم‌اكنون به صورت كاملا قاچاق وارد كشور می‌شود.

وی با بیان این‌كه شركت دخانیات ایران نمونه سیگارهای مارلبورو را برای كشف احتمال وجود اورانیوم ضعیف شده در آن‌ها به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال می‌كند، افزود: مافیای سیگار در ایران به صورت اختاپوسی عمل می‌كند و قاچاقچیان به هر نحو ممكن سعی می‌كنند سیگار مارلبورو را وارد بازار ایران كنند.

گفتنی است، در سال گذشته واردات رسمی سیگار به كشور با كاهش 50 درصدی نسبت به سال 1387 به حدود 11 میلیارد نخ رسید. از سوی دیگر قاچاق سیگار به كشور نیز در سال قبل رشد 173 درصدی را تجربه كرد..../تحلیل:عصرایران