اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف بزرگ و بی سابقه «ناسا» درباره مریخ


کشف بزرگ و بی سابقه «ناسا»، تیتر درشت مطبوعات امروز اروپا و آمریکا را رقم زد.

 
 
 
 
 صبح بخیر: کشف بزرگ و بی سابقه «ناسا»، تیتر درشت مطبوعات امروز اروپا و آمریکا را رقم زد.

دانشمندان سازمان فضایی آمریکا برای اولین بار در تاریخ، به روی سطح کره مریخ، جریان آب کشف کردند که نشان دهنده امکان وجود زندگی در کره قرمز رنگ میباشد!

کشف بزرگ و بی سابقه «ناسا» درباره مریخ

کنفرانس خبری ناسا (سازمان فضایی آمریکا) برای اعلام کشف آب (و احیانا علائم حیات) در سیاره مریخ، برگزار می شود. محافل علمی جهان پیش‌بینی کرده‌اند که ناسا در کنفرانس امروز قرارست معمای وجود آب بر سطح کره قرمز رنگ که سال‌هاست ذهن دانشمندان را بخود مشغول کرده، حل کند.

تصور بشر طی چند دهه گذشته در باره وجود آب بر سطح کره مریخ که در برخی افسانه‌های مذهبی از آن به عنوان «بهشت موعود» یاد شده، بر این بود که به دلیل جو نازک حاکم بر آسمان مریخ و نبود نیروی جاذبه کافی در کره قرمز رنگ، آب بر سطح مریخ نمیماند و به سرعت بخار میشود، نظریه‌ی دیگری حاکی از آن بود که سرمای شدید سطح مریخ امکان جاری شدن آب روان بر سطح آنرا نمیدهد اما به نظر میرسد کشف جدید و اسرارآمیز ناسا، اکنون تئوری‌های قبلی را خنثی میسازد!


ویدیو مرتبط :
ناسا باعث می شود کشف بزرگ در مریخ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناسا کشف آب در مریخ را تائید کرد/تحقیقات برای اثبات وجود حیات در سیاره سرخ



ناسا کشف آب در مریخ را تائید کرد

ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ را تائید و اعلام کرده که در ماههای گرم آب جاری در این سیاره وجود دارد.

عكس‌هایی كه از مریخ به زمین رسیده بود كه در آنها به طور واضح دیده می شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مریخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این  رگه ها با نام رگه های باز-رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده می شوند ولی طی فصل های سردتر ناپدید بودند.

ناسا کشف آب در مریخ را تائید کرد

دانشمندان ناسا اكنون اعلام كرده‌اند كه رگه‌های تیره به طور حتم آب جاری هستند كه در تابستان دیده شده و در زمستان مریخ محو می‌شوند. این مسئله می‌تواند به معنای وجود نوعی حیات در سیاره سرخ باشد. باید توجه داشته باشید كه آب كشف شده خالص نیست و نوعی نمك موجود در آن باعث می‌شود كه این آب بتواند در دمای معمول 50 درجه سلیوس زیر صفر مریخ جاری باشد.

دانشمندان ناسا در این نشست اعلام كردند كه هنوز برای اثبات وجود نوعی حیات بر روی مریخ زمان نیاز است اما كشف آب نشان می‌دهد كه این مسئله ممكن است.
اخبارعلمی - خبرآنلاین