اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف اسکلت 5800 ساله انسان در شیراز


باستان شناس وسرپرست تیم کاوش در تپه تاریخی لپویی شیراز از کشف یک اسکلت انسان متعلق به مردی 30 تا 35 ساله که حدود پنج هزار و 800 سال پیشینه تاریخی دارد در این منطقه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: باستان شناس وسرپرست تیم کاوش در تپه تاریخی لپویی شیراز از کشف یک اسکلت انسان متعلق به مردی 30 تا 35 ساله که حدود پنج هزار و 800 سال پیشینه تاریخی دارد در این منطقه خبر داد.

نوروز رجبی  افزود: این اسکلت اطلاعات بسیار با ارزشی در اختیار ما قرار میدهد و نوع تدفین و نوع قرارگرفتن آن درخاک می تواند اطلاعات مفیدی ارائه دهد.

وی افزود:حتی رژیم غذایی و نوع بیماری های این مرد سی و چند ساله نیز می تواند در اکتشافات و مطالعات بعدی مورد مطالعه قرار گیرد.

کشف اسکلت 5800 ساله انسان در شیراز

به گفته رجبی،کوچ نشینی،یکجا نشینی و آغاز دوره شهرنشینی سه مرحه تاریخی است که در اکتشافات از تپه تاریخی لپویی به آن دست یافته ایم.

وی افزود:روستایی که در این منطقه وجود داشته سه هزار و 300 تا سه هزار و 700 سال قبل از میلاد حضرت مسیح وجود داشته و آثار به دست آمده در آن زمان نشانگر روند شکل گیری تمدن تاریخی در این منطقه است.

نکته جالب توجه هجوم مردم و ساکنان روستای لپویی در هنگام کشف این اسکلت بود که از وجود تاریخ کهن و پیشینیه تاریخی سرزمینشان به وجد آمده بودند .

تپه باستانی لپویی در فاصله20کیلومتری شمال شیراز و 25 کیلومتر جنوب تخت جمشید واقع شده است.


ویدیو مرتبط :
کشف اسکلت 5800 ساله در نزدیکی شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف اسکلت 1600 ساله انسان +عکس


انسان‌شناسان ژاپنی در السالوادور موفق شدند اسکلت‌‌ یک انسان مربوط به ۱۶۰۰ سال پیش را کشف کنند و در معرض نمایش موزه ملی قرار دهند.

خبرگزاری فارس: انسان‌شناسان ژاپنی در السالوادور موفق شدند اسکلت‌‌ یک انسان مربوط به ۱۶۰۰ سال پیش را کشف کنند و در معرض نمایش موزه ملی قرار دهند.

انسان‌شناسان ژاپنی و السالوادور، اسکلت‌هایی از انسان را در شهرستان «سان سالوادور»، پایتخت «السالوادور»، در تاریخ 4 ژوئیه 2014 کشف کردند.

جالب است بدانید که یکی از اسکلت‌های کشف شده مربوط به 1600 سال پیش بوده است که در موزه ملی علم انسان‌شناسی به نمایش گذاشته شد.

السالوادور کشوری است در آمریکای مرکزی و پایتخت آن سان سالوادور است. این کشور کوچک در جنوب آمریکای شمالی قرار دارد و به دریا هم راه دارد. السالوادور توسط کشورهای هندوراس، گواتمالا و همچنین خلیج فونسکا و اقیانوس آرام در برگرفته شده است.

کشف اسکلت ۱۶۰۰ ساله +عکس

کشف اسکلت ۱۶۰۰ ساله +عکس

کشف اسکلت ۱۶۰۰ ساله +عکس

کشف اسکلت ۱۶۰۰ ساله +عکس