اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف اسکلت دزد دریایی در مدرسه + تصویر



اخبار , اخبار گوناگون , اسکلت دزد دریایی

باستان شناسان بر اساس ساختار جمجمه‌ی اسکلت ، چهره‌ی این جوان را که به نظر 15 ساله می‌آید، بازسازی کردند.

باستان شناسان، با اتکا به فنون تاریخ یابی به کمک کربن، می‌گویند اسکلتی که یک کارگر زیر زمین‌بازی دبستانِ ویکتوریا در نیوهیوِنِ ادینبورگ پیدا کرد، احتمالاً متعلق به یک دزد دریایی در قرن شانزدهم میلادی است. به‌علاوه محققین با کمک یک طراح دادگاه و بر اساس ساختار جمجمه‌ی اسکلت ، چهره‌ی این جوان را که به نظر 15 ساله می‌آید، بازسازی کردند.

 

ناگفته نماند دبستانِ ویکتوریا به‌عنوان قدیمی‌ترین دبستان شهر نیوهیون ، در حوالی بندر نیوهیون قرار دارد؛جایی که 600 تا 700 سال پیش زمانی چوبه‌های دار بسیاری در آن برپا بودند.
 

به نظر می‌رسد این مرد پیش از آنکه درون قبری کم‌عمق و بدون نام و نشان دفن شود، به خاطر راهزنی دریایی یا جرائمی ازاین‌دست اعدام‌شده باشد.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کشف اسکلت انسان یا ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف بزرگ‌ترین اسکلت دایناسور+تصویر



اخبار گوناگون - کشف بزرگ‌ترین اسکلت دایناسور+تصویر

یک دیرینه شناس آمریکایی بزرگ‌ترین اسکلت دایناسوری متعلق به 77 میلیون سال پیش را در پاتاگونیای آرژانتین کشف کرده است.

به گزارش فارس، «کنئت لاکووارا» از دانشگاه درکسل در فیلادلفیا – آمریکا یک اسکلت فسیل دایناسور در جنوب پاتاگونیا در آرژانتین کشف کرد.

وی گفت: این دایناسور متعلق به 77 میلیون سال پیش است و وزن آن حدود 15 فیل بزرگ آفریقایی است که تقریبا حدود 60 تن می‌شود؛ این بزرگ‌ترین دایناسور تاریخ محسوب می‌شود.

«کنئت» گفت: شاید قد این دایناسور حدود 26 متر و احتمالاً گردنی به طول 11 متر و دُمی به طول 9 متر داشته است.

«ماتیو لامانا» مسئول موزه تاریخ طبیعی کارنگی در پیتسبورگ – آمریکا گفت: بزرگ‌ترین تیتانوسور به صورت رمز و راز مانده است زیرا تقریبا فسیل آن بسیار ناقص است. 

 

اخبار,اخبار گوناگون , ترین اسکلت دایناسور

 اخبار گوناگون - فارس