اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشت برنج در ۱۴ استان کشور ممنوع شد


دبیر انجمن برنج کشور، میزان واردات این محصول در ۹ ماهه سال ۹۳ را حدود یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: براساس بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، کشت برنج در ۱۴ استان از مجموع ۱۶ استان برنج خیز کشور ممنوع شد.

خبرگزاری مهر: جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه مدت زمانی نگذشته از آن روزی که همه فریاد برآوردند، واردات بیش از دو میلیون تن برنج در سال ۹۲، تولیدکنندگان را به شدت متضرر کرد، اظهار داشت: براساس آمار وزارت جهادکشاورزی، تولید برنج داخلی در سال حدود ۲ میلیون تن است در حالی که جمع آمار استان‌های برنج خیز عددی بیش از این میزان را نشان می‌دهد.

وی افزود: براساس اعلام این وزارت‌خانه، میزان نیاز براساس مصرف سرانه ۴۰ کیلوگرم ( که یقینا کمتر از این است) به طور کلی ۳ میلیون تن است؛ بنابراین با توجه به اینکه ۱ میلیون تن از واردات سال گذشته مازاد بر نیاز بود در کنار ۲ میلیون تن تولید سال ۹۳ نیاز کشور را طی سال‌جاری تامین می‌کرد.

دبیر انجمن برنج اضافه کرد: ولی با نهایت تعجب و البته تاسف، آمار رسمی گمرک نشان داد میزان واردات ۹ ماهه سال ۹۳، رقمی حدود یک میلیون تن است و با کمی محاسبه ریاضی کلاس سوم دبستان می‌شود وجود یک میلیون تن مازاد را حس کرد.

شایق تصریح کرد: البته این به شرط آن است که در سه ماهه چهارم سال، برنجی وارد کشور نشود. از سوی دیگر، در تیرماه امسال اعلام شد از ابتدای مردادماه و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه واردات از ۲۴ به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حالا می‌خوانیم و می‌شنویم که براساس مصوبه ۱۶/ ۹/ ۹۳ هیئت دولت، حقوق وارداتی (مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی) که قبل از تاریخ ۹۳/۵/۱ برای آنها پروانه ورود گمرکی صادر شده و تا تاریخ ۹۳/۵/۳۱  از گمرک ترخیص شده است، ۲۲ درصد تعیین می‌شود.

شایق تصریح کرد: راستی چرا وزارت جهاد کشاوزی که مسئول حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، به جای سکوت در برابر این همه تسهیلات فراهم شده برای واردات برنج، بخشنامه صادر می‌کند که در ۱۴ استان کشور( از مجموع ۱۶ استان برنج‌خیز) کشت برنج ممنوع است و با خاطی برخورد می‌شود؟


ویدیو مرتبط :
کشت برنج در استان کردستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برف و کولاک در ۱۴ استان کشور



اخبار,برف و کولاک ,برف و کولاک  در ایران


اخبار اجتماعی - سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد
برف و کولاک در ۱۴ استان کشور/ ۴ هزار نفر از دل برف نجات یافتند

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی سه روز گذشته امدادگران هلال احمر ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از هموطنان را که در نقاط برفی ۱۴ استان کشور گیر افتاده بودند، نجات دادند.

حسین درخشان در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه تاکنون 14 استان کشور از جمله آذربایجان غربی، اصفهان، چهار‌محال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قم، لرستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر‌احمد، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان دچار برف و کولاک شده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا تردد در بسیاری از مناطق صعب‌العبور، روستاها و جاده‌های منتهی به این استان‌ها با مشکل مواجه شده تا جایی که 953 دستگاه خودرو به کمک تجهیزات امدادی از برف بیرون کشیده شده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات همچنین به اسکان 536 نفر از هموطنان در مساجد و مدارس بین‌راهی اشاره کرد و گفت: 25 مصدومی که دچار آسیب یا سرمازدگی شده بودند نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

وی گفت: در این بین 5 مادر باردار که دچار شرایط اضطراری شده بودند نیز به همت امداد‌گران و بالگردهای امدادی صحیح و سالم به بیمارستان انتقال یافتند.

اخبار اجتماعی - فارس