اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشتی گردشگران کره جنوبی در بندرعباس


کشتی حامل حدود 20 گردشگر از کره جنوبی در بندر شهید باهنر شهرستان بندرعباس پهلو گرفت.

خبرگزاری ایرنا: کشتی حامل حدود 20 گردشگر از کره جنوبی در بندر شهید باهنر شهرستان بندرعباس پهلو گرفت.

این گردشگران در بدو ورود به ایران مورد استقبال معاون استاندار هرمزگان، مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان و جمعی از مسئولان استان هرمزگان قرار گرفتند.

صالح دریانورد معاون برنامه ریزی استانداری هرمزگان در آیین استقبال از سرنشینان این کشتی افزود: سفر گردشگران کره ای به بندرعباس از راه ابریشم آبی و برای احیای این مسیر انجام شده است.

وی با خوشامدگویی به گردشگران خارجی به دروزاره تجارت ایران گفت: راه ابریشم آبی در گذشته یکی از مهمترین مسیرهای تبادل های اقتصادی و فرهنگی بین جوامع مختلف بشری بوده که هنوز نیز می تواند به خوبی این وظیفه را ایفا کند.

معاون امور بین الملل استان «جئونسانگبوک - دو» کره جنوبی نیز که گردشگران این کشور را همراهی می کند، گفت: از سفر به ایران و استان هرمزگان خوشحال هستم و از مسوولان این استان به خاطر این استقبال سپاسگزاری می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم گفت: کشتی هانبادا ( HANBDA) حامل 150 سر نشین است که حدود 20 نفر آنان گردشگران کره جنوبی هستند.

عباس نوروزی ادامه داد: این گردشگران سال گذشته راه جاده ای ابریشم را طی کرده بودند و امسال سفر خود را از راه آبی ابریشم و با هدف احیاء این مسیر انجام داده اند.

وی ادامه داد: گردشگران کره ای در مسیر سفر خود از کشور های، چین، هند، مالزی، اندونزی عبور کرده اند و بندرعباس مقصد نهایی آنان است.

نوروزی اضافه کرد: از 150 نفر سرنشین این کشتی حدود 50 نفر سرنشین، حدود 20 نفر گردشگر و بقیه دانشجویان نیروی دریایی کره جنوبی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان یادآور شد: این افراد در مدت حضور خود در ایران از شهرهای شیراز و اصفهان بازدید خواهند کرد.

وی اشاره کرد: برای معرفی استان هرمزگان به این گردشگران لوح فشرده حاوی اطلاعات مربوط به جاذبه های تاریخی و فرهنگی هرمزگان به همراه دو قلم از صنایع دستی هرمزگان شامل «بادبزن» و «سبد حصیری» به آنان هدیه شد.


ویدیو مرتبط :
چند تا منطقه فوق العاده زیبا و توریستی در کره جنوبی مخصوص گردشگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرق شدن یک کشتی با 350 سرنشین در سواحل کره جنوبی



اخبار حوادث - غرق شدن یک کشتی با 350 سرنشین در سواحل کره جنوبی

رویترز از غرق شدن یک کشتی با 350 سرنشین در سواحل کره جنوبی خبر داد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون کره جنوبی گزارش داده است که بیشتر مسافران این کشتی دانش آموز و عازم جزیره ˈجیجوˈ بوده اند.

براساس آخرین اخبار، تاکنون بیش از 100 تن از مسافران این کشتی نجات یافته اند.

اخبار حوادث - ایرنا