اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشتی های جنگی روسیه به ایران می آیند


تعدادی از کشتی های جنگی نیروی دریایی روسیه قصد دارند به بنادر ایران در دریای خزر بیایند.

عصر ایران: تعدادی از کشتی های جنگی نیروی دریایی روسیه قصد دارند به بنادر ایران در دریای خزر بیایند.

کشتی های جنگی ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر قصد دارند در سال 2013 با سفر به جنوب دریای خزر در یکی از بنادر شمالی ایران، پهلو بگیرند.

دریاسالار"سرگی الیکمینسکی" فرمانده ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر با اعلام این مطلب گفت: امیدوارم کشتی های جنگی ما بتوانند در سال آینده میلادی از ایران دیدار کنند.
زمان دقیق این سفر اعلام نشده است.



یکی از کشتی های جنگی نیروی دریایی روسیه

وی افزود: نخستین سفر کشتی های جنگی شوروی سابق به آب های ایران در سال 1972 (قبل از انقلاب اسلامی ایران) روی داد. آخرین سفر هم مربوط به سال 2007 بود. ما تمایل داریم از نیروی دریایی ایران آگاهی پیدا کنیم به ویژه که این نیرو در حال توسعه است.

این مقام ارشد نیروی دریایی روسیه ادامه داد: هم اکنون رابطه ای میان دو نیروی دریایی روسیه و ایران وجود ندارد. امیدوارم چنین رابطه ای در آینده به وجود بیاید.


تصویری از کشتی های جنگی ناوگان کوچک دریای خزر نیروی دریایی ارتش روسیه

الیکمینسکی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر تا سال 2016 مجموعه ای از موشک ها و توپخانه های قدرتمند خواهد داشت. در ماه می آینده کشتی های جنگی مجهز به سامانه های موشکی پیشرفته "کالیبر" تحویل می گیریم.

وی افزود: در سال های آینده، هر سال دو فروند کشتی جنگی از این نوع ، تحویل می گیریم که توانایی حرکت در رودخانه ها و دریاها را به طور جداگانه خواهند داشت. قبل از این با نیروی دریایی ایران در دریا ملاقات کرده بودیم. هنگامی که به آب های منطقه ای ایران نزدیک می شویم کشتی یا قایقی از آنها کشتی های ما را همراهی می کنند. ایرانی ها قوانین دریانوردی را رعایت می کنند.

روسیه هم اکنون دارای قوی ترین ناوگان نیروی دریایی در دریای خزر است.



نیروی دریایی روسیه از 4 ناوگان به نام های دریای شمال، اقیانوس آرام، بالتیک، دریای سیاه و یک ناوگان کوچک به نام "دریای خزر" تشکیل شده است.

ناوگان کوچک دریای خزر در سال 1722 به دستور پتر کبیر ایجاد شد و مرکز فرماندهی آن در بندر آستاراخان قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
ورود ناو جنگی ایران به دریای خزر در کنار ناوهای روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر کشتی های جنگی ایران به روسیه



سفر کشتی های جنگی ایران به روسیه

سفر کشتی های جنگی ایران به روسیه

رادیو دولتی 'صدای روسیه' روز دوشنبه در گزارشی از برنامه دیدار ناوهای نیروی دریایی ایران از ناوگان دریای خزر روسیه در ماههای آینده خبر داد.

'صدای روسیه' به نقل از دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی جنوب روسیه اعلام كرد: كشتی های نیروی دریایی ایران در تابستان امسال از ناوگان دریای خزر روسیه بازدید خواهند كرد.

در این گزارش آمده است: مطابق با طرح توسعه و تقویت همكاری های بین المللی بین نیروی دریایی روسیه و كشورهای دریای خزر در تابستان امسال گروهی از كشتی های نیروهای دریایی ایران از پایگاه ناوگان دریای خزر روسیه در بندر آستاراخان، بازدید دوستانه خواهند كرد.

دیدار فرماندهی گروه نیروی دریایی ایران با فرمانده ناوگان و مقامات آستاراخان نیز برنامه ریزی شده است.

ایران و روسیه در دریای خزر همكاریهای نزدیكی دارند و فرمانده ناوگان دریای خزر روسیه اخیرا علاقمندی طرف روسی برای بازدید از مقر ناوگان نیروی دریای ایران در این حوزه آبی اعلام كرد.

اواسط اردیبهشت ماه نیز در راستای همكاریهای ایران و روسیه چند كشتی نظامی روسی از بندرعباس بازدید كردند. /ایرنا