اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشتی آزاد همچنان بدون سرمربی


حدود دو سال از سرمربی نداشتن تیم کشتی آزاد می‌گذرد و هنوز خبری از انتخاب سرمربی این تیم نیست.

تسنیم: داستان انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی آزاد حدود دو سالی است که بلاتکلیف مانده و تیم‌های کشتی آزاد یا با مدیریت فنی یا با مربیان خود به کارشان ادامه می‌دهند. پیش از این نیز کشتی فرنگی چنین شرایطی را داشت و با رفتن بنا هیچ‌گاه سرمربی را بالای سر خود ندید و هرباره با اعلام شدن لیست تیم ملی به جای سرمربی از واژه مربی ارشد استفاده می‌شد و در نهایت با آمدن محمد بنا وی بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شد.

در کشتی آزاد اما ماجرا به کلی متفاوت است. با آمدن رسول خادم در زمان خطیب، غلامرضا محمدی ترجیح داد در آستانه المپیک لقب مربی ارشد را قبول نکند و در همان زمان از مربیگری در تیم ملی استعفا داد. در نهایت وی رفت تا تیم ملی بدون سرمربی شود. از آن زمان به بعد خادم هم به عنوان مدیر تیم‎‌های ملی شناخته می‌شد و هم به صورت غیر رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، اما هیچ‌گاه به صورت رسمی نپذیرفت که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است.



با این حال پس از مسابقات المپیک بار دیگر غلامرضا محمدی به اردوی تیم ملی دعوت شد اما دیگر خادم مایل به انتخاب سرمربی نبود و ترجیح می‌داد با مربیان خود کار را ادامه دهد. محمد طلایی، غلامرضا محمدی، امیر توکلیان، رضا لایق، محمود اسماعیل‌پور و علیرضا رضایی در این مدت بارها به عنوان مربی به اردوها دعوت شدند و حتی راهی مسابقات جهانی شدند اما خادم هیچ‌گاه یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نکرد.

در چنین شرایطی با انتخاب خادم به عنوان ریاست فدراسیون کشتی، علیرضا رضایی عنوان مدیریت تیم‌های ملی را در اختیار گرفت تا شاید خادم از این فضا کمی دور شده و به فضای جدید مدیریتی فکر کند اما همچنان تیم‌های کشتی آزاد بدون سرمربی اداره می‌شوند.



در شرایط کنونی سوال‌های زیادی در این ارتباط وجود دارد. آیا بار دیگر باید شاهد سرمربی‌گری غلامرضا محمدی در تیم ملی باشیم؟ طلایی، توکلیان، لایق و یا اسماعیل‌پور سرمربی می‌شوند؟ آیا خادم یا رضایی خودشان قصد دارند عنوان سرمربیگری در تیم ملی کشتی آزاد را بپذیرند؟ برزگر، فلاح، خدایی و یا شخص ثالثی قرار است به کشتی آزاد اضافه شود و یا همچنان قرار است کشتی آزاد بدون سرمربی به کارش ادامه دهد؟

باید منتظر ماند و دید خادم و رضایی برای این مسئله چه چاره‌ای خواهند اندیشید و در نهایت آیا سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پس از حدود 2 سال مشخص می‌شود یا خیر.


ویدیو مرتبط :
بهترین کشتی در روز اول کشتی آزاد قهرمانی آسیا دوحه 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب شد


سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان به عنوان سرمربی موقت تیم کشتی بزرگسالان، همراه این تیم به مسابقات باکو اعزام می‌شود.

مشرق: ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در شرایطی امروز اعلام شد که از نکات جالب توجه این لیست اعلام نام محمد طلایی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است، البته حضور نفراتی مثل رضا یزدانی، محمدحسین محمدیان و عباس طحان در وزن 97 کیلوگرم نیز جالب توجه است و به نظر می‌رسد نوعی انتخابی تیم ملی را باید در مسابقات جایزه بزرگ باکو در این وزن شاهد باشیم.

در تیم ملی کشتی فرنگی نیز نفراتی مثل حبیب اخلاقی، بهنام مهدی‌زاده و مهدی علیاری راهی مسابقات می‌شوند. حضور همزمان اخلاقی و کریم‌فر در وزن 85 کیلوگرم قابل توجه است. رقابت‌های بین المللی جایزه بزرگ باکو روزهای 6 تا 8 آذرماه در شهر باکو کشور آذربایجان برگزار می‌شود.

اسامی تیم‌های منتخب ایران برای حضور در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

59 کیلوگرم: محسن حاجی‌پور
66 کیلوگرم: محمدعلی گرایی- مهدی زیدوند
71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد
75 کیلوگرم: پیام بویری- رامین طاهری
80 کیلوگرم: یوسف قادریان
85 کیلوگرم: حبیب اله اخلاقی- مجتبی کریم‌فر
98 کیلوگرم: مهدی علیاری
130 کیلوگرم: مهدی نوری- بهنام مهدی زاده
سرمربی: محمد بنا
مربیان: ایرج اسفندیاری فر- رسول جزینی- فرشاد علیزاده
مربی بدنساز: بشیر معمارزاده
سرپرست: حسام الدین جعفری

کشتی آزاد:

57 کیلوگرم: رضا اطری – یونس سرمستی
61 کیلوگرم: ایمان صادقی
65 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور
74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی- مصطفی حسین خانی
86 کیلوگرم: مجتبی گلیج
97 کیلوگرم: رضا یزدانی – محمدحسین محمدیان- عباس طحان
125 کیلوگرم: کمیل قاسمی- امین طاهری
سرمربی: محمد طلایی
مربیان: رضا لایق- علی اکبر دودانگه- امیر توکلیان
سرپرست: علی بیات
ماساژور: حسین غلامزاده- محمد کواری (آزاد و فرنگی)
متخصص تغذیه: رامین امیرساسان (آزاد و فرنگی)
پزشک: تورج ملک محمدی (آزاد و فرنگی)

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بنا بر تشخیص خود می‌تواند از کادر فنی بزرگسالان و جوانان در رقابت‌های اصلی به عنوان سرمربی استفاده کند.