اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشته شدن 2 تن طی درگیری در زاهدان


دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: درگیری شب گذشته در زاهدان ۲ نفر کشته و یک نفر زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: درگیری شب گذشته در زاهدان ۲ نفر کشته و یک نفر زخمی برجای گذاشت.

محمد مرزیه در زاهدان اظهارداشت: حوالی ساعت 8 شب گذشته براثر اختلاف قومی و طایفه‌ای و یا اختلاف در موضوع مواد مخدر در خیابان خرمشهر زاهدان درگیری به وجود آمد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: در این درگیری احتمالاً 2 نفر کشته و یک نفر زخمی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در سیستان و بلوچستان کمتر در موضوع اختلافات قومی و طایفه‌ای و یا بحث‌های مواد مخدر به قانون مراجعه می‌شود و معمولاً خود افراد اقدام می‌کنند.

مرزیه در پاسخ به این سئوال که آیا کسی در این درگیری دستگیر شده است یا خیر، اذعان داشت: غالباً در این گونه بحث‌های طایفه‌ای خود دو طرف عوامل را می‌شناسند و می‌توانند در مراحل قانونی به مقامات انتظامی و قضایی کمک کنند.

وی تأکید کرد: این درگیری صرفاً یک موضوع طایفه‌ای بوده و به هیچ عنوان موضوع امنیتی نیست.


ویدیو مرتبط :
رزم تن به تن میدان سنگین درگیری های خیابانی و نظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه درگیری‌های لبنان و افزایش شمار کشته‌ها به 13 تن



درگیری‌های لبنان,اخبار لبنان

ادامه درگیری‌های لبنان و افزایش شمار کشته‌ها به 13 تن/تاکید ارتش بر عدم مذاکره با شورشی‌ها

با ادامه درگیری‌ها در جنوب لبنان که از روز یکشنبه آغاز شده شمار قربانیان دور جدید خشونت‌ها در این کشور به 13 کشته و بیش از 40 زخمی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع لبنانی اعلام کردند: در درگیری‌هایی که روز یکشنبه در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان رخ داد، 13 تن از جمله 11 تن از نیروهای ارتش کشته شدند.

در این درگیری‌ها که بنا به گفته منابع محلی هنوز به شکل متفرقه ادامه دارد 42 تن از جمله 35 نظامی ارتش لبنان نیز زخمی شدند.

در این درگیری‌ها که میان طرفداران احمد الاسیر، روحانی سلفی مخالف نظام سوریه و ارتش لبنان رخ داد، بنا به گفته شاهدان عینی دو طرف از سلاح‌هایی از جمله تیربار و خمپاره‌انداز استفاده کردند.

منابع آگاه همچنین تاکید کردند که این درگیری‌ها در اطراف مسجد بلال بن رباح، در صیدا رخ داد و شدت آن بسیار زیاد بود.

از سوی دیگر درگیری‌هایی میان شبه نظامیان موسوم به "سربازان شام و فتح‌الاسلام" از یک سو و ارتش لبنان از سوی دیگر در اردوگاه عین الحلوه در صیدا رخ داد.

در شهر طرابلس، واقع در شمال لبنان نیز که پایتخت اقتصادی و دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود، درگیی‌هایی میان ارتش و نیروهای مسلح رخ داد.

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای کشته شدن نیروهای ارتش در درگیری‌های خشونت آمیز در منطقه "عبرا" در صیدا را تایید کرد.

ساکنان این منطقه نیز اعلام کردند که طرفین درگیر در اطراف مسجد بلال بن رباح در عبرا از موشک‌اندازهای مختلف استفاده کردند که این مساله به ایجاد فضای ربع و وحشت میان ساکنان این منطقه انجامید.

ارتش لبنان نیز هشدار داد که با هرگونه اقدام مسلحانه‌ای برخورد خواهد کرد.

در همین حال فرستادگانی ازهیئت علمای مسلمین لبنان برای میانجی گری میان ارتش لبنان و شبه نظامیان وابسته به الاسیر به صیدا سفر کردند اما ظاهرا مذاکرات بی‌نتیجه مانده است.

ارتش لبنان نیز اعلام کرد که حاضر نیست با "شورشی‌ها و کسانی که فرزندان لبنان رابه شهادت" رسانده‌اند مذاکره کند.

لبنان از هفته‌های گذشته شاهد ناآرامی‌هایی در مناطق مختلف این کشور است و با وقوع درگیری‌های روز یکشنبه بیم آن می‌رود که درگیری میان شیعیان و سنی‌ها نیز به خشونت‌های اخیر اضافه شود./ایسنا