اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشته شدن ۴۰ دانشجو در حمله به دانشکده‌ای در نیجریه



کشته شدن دانشجویان نیجریه, اخبار روز جهان

کشته شدن ۴۰ دانشجو در حمله به دانشکده‌ای در نیجریه

اعضای گروه افراطی بوکو حرام صبح امروز به خوابگاهی در شمال شرق نیجریه به سوی دانشجویان تیراندازی کردند که به کشته شدن دستکم ۴۰ تن از آنها منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع پزشکی نیجریه اعلام کرد که دستکم 40 دانشجو در حمله افراد مسلح عضو گروه بوکوحرام به خوابگاه دانشجویی دانشکده ای در شمال شرق نیجریه کشته شدند.

مسئول بیمارستان داماتورو اعلام کرد که آمار کشته های حمله مسلحانه سحرگاه امروز به خوابگاه دانشکده کشاورزی این شهر به 40 تن افزایش یافت.

افراد مسلح سحرگاه امروز وارد خوابگاه دانشکده کشاورزی شهر غوگبا در 30 کیلومتری شهر داماتورو مرکز استان یوبی در شمال شرق نیجریه شدند و به روی دانشجویان در حالی که در خواب بودند آتش گشودند.

استان یوبی طی ماه‌های اخیر شاهد حملات زنجیره ای علیه دانشجویان بوده است و مسئولیت آنها را بوکوحرام برعهده گرفته است.

در جولای گذشته شهر مامودو شاهد حمله تندروهای بوکوحرام به خوابگاه دانشجویی بود که به کشته شدن 42 تن که بیشتر آنها دانشجو بودند منجر شد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
کشته شدن ۴۰ داعشی در حمله جنگنده عراقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقامات نیجریه: ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در نیجریه کشته شدند



 حمله شبه‌نظامیان بوکوحرام در نیجریه

مقامات نیجریه: ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در نیجریه کشته شدند

نیروهای محلی نیجریه اعلام کردند که دستکم ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در روستای شمال شرقی نیجریه که ۲۶ شهریور ماه صورت گرفت، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات محلی نیجریه اعلام کردند که دستکم 142 نفر در روستای شمال شرق نیجریه به دنبال حمله شبه‌نظامیان «بوکو حرام» وابسته به القاعده کشته شدند.

یکی از مقامات محلی نیجریه به خبرنگاران اعلام کرد: روز گذشته دستکم 87 جسد در جاده و از میان بوته‌ها بیرون کشیده شدند.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان مظنون در یونیفورم‌‌های نظامی به روستایی در شمال شرقی نیجریه در 17 سپتامبر (26 شهریورماه) حمله کردند و دستکم یکصد خانه و مغازه را به آتش کشیدند.

حمله 17 سپتامبر به دنبال حمله 7 سپتامبر (16 شهریورماه) صورت گرفت که 11 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

شبه‌نظامیان وابسته به القاعده بوکوحرام حملات بمب‌گذاری و تروریستی در مناطق مسلمان نشین شمال نیجریه و همچنین «ابوجا»، پایتخت، صورت می‌دهند و از سال 2009 تاکنون هزاران نفر را در حملات خود کشته‌اند.

بر اساس این گزارش، «گودلاک جاناتان» رئیس‌جمهور نیجریه در ماه مه برای مبارزه با شورشیان در استان‌های «بورنو»، «یوب» و «آدماوا» اعلام وضعیت اضطرار کرده بود.

ارتش نیجریه، در یک حمله که هفته گذشته به پایگاه شبه‌نظامیان بوکوحرام در شمال شرقی بورنو انجام داد، 150 شبه‌نظامی را کشت و 16 نظامی خود را از دست داد./فارس