اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشته شدن والی داعش در کرکوک



اخبار,اخبار


 اخبار بین الملل - کشته شدن والی داعش در کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک از به هلاکت رسیدن والی گروه تروریستی داعش در کرکوک و دو نفر دیگر از مسئولان این گروه خبرداد.

ه گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز ، در بمباران یک مقر گروه داعش در نزدیکی روستای سعد در جنوب کرکوک، نعمه عبد نایف الجبوری والی داعش در این استان کشته شد.

در این حملات همچنین  50 نفر از تروریستهای داعش کشته شدند.

همچنین فرمانده پلیس استان «انبار»  اعلام کرد: نیروهای این کشور توانستند کنترل یکی از مناطق غربی این استان را بار دیگر در دست بگیرند.

«احمد صداک» گفت: در حال حاضر، هنگ های ارتش عراق در حال به دست گرفتن دوباره کنترل منطقه "سجر" هستند.

در تحولی دیگر، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با شبکه سی ان ان ، گفت: برای یک نبرد طولانی با داعش آماده ایم.

جان کربی همچنین در پاسخ به انتقادهای گسترده درباره کشته شدن غیرنظامیان در جریان حملات امریکا به منافع داعش در سوریه و عراق گفت: مقامات ارشد آمریکایی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا در جریان حملات اخیر، افراد غیر نظامی نیز کشته شده اند یا نه.

سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت: ما گزارش هایی را در این خصوص دریافت کرده ایم که این حملات ممکن است قربانیان غیر نظامی نیز در پی داشته است. ما مشغول بررسی این گزارش ها هستیم.

داعش چند مکان دینی و تاریخی در تکریت را منفجر کرد

گروه داعش چند مکان دینی و تاریخی در شهر تکریت عراق را منفجر کرد.

داعش مسجد تاریخی را در مرکز شهر تکریت که در آن یک مقبره تاریخی قرار داشت ویران کرد.

در این مقبره چهل نفر از صحابه پیامبر اسلام (ص) مدفون هستند و به همین علت این مسجد به مسجد «اربعین» معروف شده بود.

قدیمی ترین کلیسای تکریت به نام کلیسای خضرا در ساحل رودخانه دجله هم با بمبگذاری داعش ویران شد.

داعش پیش از این مقبره حضرت یونس (ع) و قلعه تاریخی تکریت را هم منفجر کرده بود.


 اخبار بین الملل -  واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
فرمانده داعش در کرکوک کشته شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

والی خودخوانده داعش در موصل کشته شد



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

این روزنامه همچنین به نقل از منابع کرد نوشت: شماری از فرماندهان ارشد داعش شب گذشته از موصل گریخته و در شهر بعاج در نزدیکی مرز سوریه پناه گرفتند.

گروهک تروریستی داعش برای دومین بار ظرف چند ماه والی خودخوانده خود در موصل را در شمال این شهر از دست داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه کویتی القبس، حمله هوایی شب گذشته نیروهای ائتلاف به موصل منجر به هلاکت شاکر الحمدانی شد که گروه تروریستی داعش وی را در نوامبر (آبان) جایگزین رضوان الحمدانی والی سابق موصل که در حمله هوایی مشابه به هلاکت رسیده بود، کرد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع کرد نوشت: شماری از فرماندهان ارشد داعش شب گذشته از موصل گریخته و در شهر بعاج در نزدیکی مرز سوریه پناه گرفتند.

از سوی دیگر روزنامه کویتی القبس به نقل از جنبش الاحرار عراق در موصل نوشت این جنبش که در موصل و اطراف آن فعالیت می کند شماری از تروریست های خارجی داعش را دستگیر کرد.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را به کنترل خود درآورده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این کشور شده است.
اخبار بین الملل - ایرنا