اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشته شدن فرمانده جبهه النصره بدست مدافعان حرم +عکس(18+)



محمد خطیب یکی از فرماندهان جبهه النصره بدست مدافعان حرم کشته شد.

حسن شمشادی با انتشار عکس زیر در صفحه اینستاگرام خود از کشته شدن یکی از فرماندهان جبهه النصره خبر داد.

شمشادی در این پست نوشت: در ده روز گذشته در نبردهای سنگین در استانهای حلب، شمال لاذقیه و ادلب، در چارچوب عملیات بزرگ و مهم " انتقام سخت" صدها تروریست تكفیری، به درك واصل شدند و رفتند اون ور، تا با اولیاء شون محشور بشن .ان شالله

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

محمد خطیب یكی از فرماندهان تروریست های جبهه النصره در جنوب حلبه كه در درگیری با شیربچه های مقاومت و مدافع حرم به هلاكت رسید .

پ ن یك : اصلا دوست نداشتم كه عكس این تروریست های متعفن تكفیری رو، در كنار عكس های شهدای پاك و مطهر عزیز مدافع حرم قرار بدم، اما خواستم با انتشار این عكس و خبر، اون دسته عزیزانی رو كه مدام سوال می كنند كه چرا شمار شهدای ما این روزها در سوریه افزایش پیدا كرده، یك بار دیگه مطلع كنم كه نبرد بسیار سختی در جریانه و این افزایش به این نبرد و همچنین افزایش كمی و كیفی مستشاران نظامی عملیاتی ما در میدان نبرد ارتباط مستقیم داره .

پ ن دو : بدانیم و اگاه باشیم كه انتشار كم شمار تلفات تروریست ها، دلیلی بر نبود تلفات اونها در نبرد یا شمار كمشون نیست، و صرفا اطلاع رسانی از طرف تروریست ها در این باره ضعیفه و از این ورم، تمایلی برای نشون دادن چهره های كریه شون نیست .

پ ن سه : بی شك و تردید، چندین برابر شهدای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و مدافعان حرم در طرف مقابل، تلفات هست و به هیچ وجه در این مساله تردید نداشته باشید، كه : لاریب فیه.

 

اخبار بین الملل - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
کشته شدن نیروی سوری بدست جبهه النصره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشته شدن سخنگوی جبهه النصره در حمله هوایی آمریکا (+عکس)



ابوفراس السوری یکی از مهم ترین رهبران فعال القاعده در سوریه محسوب می شد. او پیشتر و در سال های دهه 1980 نیز در سوریه سابقه فعالیت تروریستی داشت و تحت تعقیب بود.

"ابو فراس السوری" سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره در حمله هوایی آمریکا به شمال شرق شهر حلب سوریه به همراه پسرش و 20 تن دیگر از ستیزه جویان که اغلب آنها ازبک بوده اند، کشته شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس بنا به اعلام گروه های دیدبان تحولات سوریه،این حمله به مقر گروه جبهه النصره در منطقه "کفرجالس" در استان ادلب (شمال شرقی شهر حلب) به هنگام برگزاری نشست ابو فراس السوری با جمعی از تروریست ها صورت گرفته است.

ابو فراس السوری 66 ساله که یک ستیزه جوی با سابقه است متولد حومه دمشق است و در سال 1977 و پس از بازنشستگی از ارتش سوریه - به دلیل جراحت در جریان یک رزمایش نطامی- به افغانستان مهاجرت کرده و در آنجا به هسته های گروه های عرب – افغان تحت حمایت آمریکا به منظور مقابله با نیروهای شوروی پیوست.

ابوفراس السوری

 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, ابوفراس السوری


ابوفراس السوری که نام اصلی او "رضوان نموس" است از سال 2011 و از زمان آغاز ناآرامی و جنگ داخلی سوریه یکی از سرکردگان اصلی گروه های تروریستی در سوریه بوده است.

او با شروع جنگ داخلی سوریه  به همراه "ابوخالد السوری" یکی از دستیاران ارشد بن لادن به سوریه بازگشت و اقدام به تاسیس دو گروه احرارالشام و جبهه النصره کرد. او سخنگویی جبهه النصره را بر عهده داشت.او پیشتر و در سال های دهه 1980 نیز در سوریه سابقه فعالیت تروریستی داشت و تحت تعقیب بود.

جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می شود یکی از گروه های رقیب داعش محسوب می شود و در سال 2013 و در پی دستور ایمن الظواهری به گروه های تروریستی در سوریه به منظور فعالیت زیر چتر جبهه النصره، این گروه با داعش جنگ سختی کرد و در نهایت شکست خورده و از برخی مواضع در شمال و شرق سوریه عقب نشینی کرد و این گونه زمینه برای اعلام خلافت خودخوانده گروه داعش به مرکزیت شهر رقه سوریه فراهم شد.

حمله هوایی به مقر النصره دو روز پس از آن صورت می گیرد که این گروه وابسته به القاعده منطقه العیس در استان حلب را به اشغال خود در آورد.طبق اعلام منابع داخلی مخالفان در سوریه، در این حمله گروه النصره، دستکم 12 تن از نیروهای گروه حزب الله کشته شدند.

گفتنی است  تنها دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره با اجماع قدرت های خارجی و منطقه ای از شمول آتش بس اخیر و جاری در سوریه مستثنی شده اند.

اخبار بین الملل -  عصر ایران