اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشتن زنان برای جلوگیری از افزایش جمعیت!



اخبار,اخباراجتماعی, کاهش جمعیت


 اخبار اجتماعی  - کشتن زنان برای جلوگیری از افزایش جمعیت!

مسئولان هندی به جای جلوگیری از رشد بسیار زیاد جمعیت میلیاردی خود درحال كشتن زنان خود هستند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، به تازگی برنامه‌ای رایگان و ملی از طرف وزارت بهداشت و درمان هندوستان به عموم مردم عمدتاً فقیر و روستایی این كشور معرفی شد كه طی آن می‌توانستند زنان خود را عقیم كنند اما حدود 80 زن هندی پس از اولین مراحل عمل جراحی عقیم سازی با بیماری‌های مختلفی روبرو شدند كه در نهایت 8 نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

 

یكی از مقامات درمانی منطقه بیلاسپور در هند به خبرنگاران گفت این زنان با علائمی چون تب و حالت تهوع به بیمارستان مراجعه كرده بودند كه متأسفانه هشت نفر از آنان مردند. هم اكنون 64 زن در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

 

وضعیت در منطقه به حدی بحرانی است كه وابستگان زنان كشته شده و بیمار با خشم شدید به بیمارستان محل ریخته و آشوب به پا كرده‌اند. كیفیت و كمیت وسایل ایمنی و پزشكی نیز در این بیمارستان بسیار نگران كننده است. هندوستان یك میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت دارد. 

 

 اخبار اجتماعی - جمهوری اسلامی


ویدیو مرتبط :
افزایش جمعیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاه خانه‌نشین کردن زنان در طرح افزایش جمعیت خطرناک است



اخبار,اخباراجتماعی, طرح افزایش جمعیت


 اخبار اجتماعی - فاطمه راکعی:
نگاه خانه‌نشین کردن زنان در طرح افزایش جمعیت خطرناک است

این نگاه که زنان در این قانون باید در خانه بنشینند و به کار تولید فرزند و نگه‌داری آن بپردازند و از مشاغل خود صرف نظر کنند برای اصل این طرح خطرناک است.

  قانون افزایش جمعیت و بحث‌ها و حاشیه‌های پیرامون آن از جمله بحث مجازات حبس برای انجام عمل‌های جراحی جهت پیگیری از بارداری از ابتدای تیر ماه در مجلس مطرح شد و واکنش‌های زیادی را در پی داشت. به طوری که سخنگوی دولت نیز مخالفت دولت با مجازات حبس را اعلام کرد. آنچه که پیرامون این قانون و به طور کلی افزایش جمعیت و طرح‌های تنبیهی کمتر به آن پرداخته شده تاثیر افزایش جمعیت بر فعالیت اجتماعی زنان است و زنان بر اساس اینگونه طرح‌ها باید از شغل و تحصیل خود صرف‌نظر کنند و به فرزندآوری و تربیت فرزند بپردازند.

 

فاطمه راکعی معتقد است زنان در مساله افزایش جمعیت مشارکت خواهند داشت اگر بدانند شغل و تحصیل آنها تهدید نمی‌شود و به جای سیاست‌های تنبیهی برای آنها سیاست تشویقی اتخاذ شود. در همین رابطه پویش گفتگویی را با فاطمه راکعی؛ نماینده مجلس ششم شورای اسلامی و از اعضای جبهه مشارکت اسلامی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

وی در این رابطه گفت: من معتقدم «جمعیت کهنسال در کشور» از حالا باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود و این یک تامل ملی تلقی می شود و مساله مهمی است، اما اینکه برای افزایش جمعیت چه راهکارهایی لازم است و چگونه باید در این زمینه عمل شود بسیار مهم است.

نگاه خانه‌نشین کردن زنان در طرح افزایش جمعیت خطرناک است
این فعال اصلاح طلب بیان کرد: این نگاه که زنان در این قانون باید در خانه بنشینند و به کار تولید فرزند و نگه‌داری آن بپردازند و از مشاغل خود صرف نظر کنند برای اصل این طرح خطرناک است. اینکه از چه راهی باید کمک کنیم تا این مشکل پیش نیاید باید گفت زنان می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند منتها شیوه‌هایی که بتواند نظر زنان را جلب کند به نحوی که به طور جدی در این امر تشریک مساعی کنند با شیوه‌های مطرح شده در این مساله مانند اینکه زنان وظیفه تولید فرزند دارند و بنابراین از شغل‌های خود کناره‌گیری کنند یا ساعت کاری‌شان باید محدود شود کمکی نخواهد کرد بلکه موجب خواهد شد که نوعی حالت واکنشی در خانم‌ها ایجاد شود زیرا بسیاری از زنان برای خود استقلال تصمیم‌گیری و مالی قائلند و شغل و تحصیل برای آنها اهمیت دارد.

راهکارهای افزایش جمعیت تشویقی و ترغیبی باشد
نماینده مجلس ششم تاکید کرد : مساله ازدواج و تشکیل خانواده برای این دسته از زنان نیز مهم است و از بیم اینکه شغل یا تحصیلشان لطمه بخورد ممکن است اصلاً تمایل خود به ازدواج را از دست بدهند. بنابراین به نظر می‌رسد اگر بخواهیم این مساله به نتیجه برسد باید صرفاً مسائل تشویقی و ترغیبی باشد و راه‌حل‌های واقعی و عملی اتخاذ شود تا زنان مطمئن شوند که اگر بخواهند در این امر ملی شرکت کنند نه تنها شغل و تحصیلشان مورد تهدید قرار نمی‌گیرد بلکه واقعاً در این زمینه کمک می‌شوند.

ایجاد مهدکودک‌ها در نهادهای دولتی و غیر دولتی و اختصاص ساعات شیردهی به زنان
فاطمه راکعی در پایان گفت: مثلاً در تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی که زنان کار می‌کنند باید مهدکودک‌هایی با مربی خوب وجود داشته باشد، ساعات شیردهی به زنان اختصاص پیدا کند و زنانی که مایلند فرزند بیاورند اما کسی را ندارند کمک‌شان کند تا 7 سالگی ،اگر خودشان تقاضا کردند نه اجباراً، بتوانند از مرخصی استفاده کنند.

 

همچنین به خاطر فشارها و باری که روی دوش خانوداه‌هاست حتماً برای هر نوزادی که به دنیا می‌آید باید تمهیداتی اندیشیده شود تا از نظر مالی فشار دیگری بر خانواده‌ها تحمیل نشود و بسیاری از مسائل دیگر که جامعه‌شناسان، اقتصاددانان، روان‌شناسان، فقها و اهل حقوق باید برنامه‌ریزی کنند. مسئولان مربوطه باید در نظر داشته باشند که مساله افزایش جمعیت مساله مهمی است اما به همان اندازه که مساله مهمی است راهکارهای آن هم حائز اهمیت است.
اخبار اجتماعی - پویش