اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشتار 20 راس گراز در زنجان



اخبار,اخبار اجتماعی,گراز

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از کشتار 20 راس گراز وحشی توسط شماری از روستاییان در اراضی کشاورزی بخش حلب شهرستان ایجرود از توابع این استان خبر داد.

یک گله گراز برای خوردن آب با ورود به کانالی در اطراف روستای ینگی کندی، درون کانال گرفتار شدند که در این حین عده ای از اهالی روستا با اسلحه شکاری و ضربات چوب، سنگ و میله آهنی جانشان را گرفتند.

وی اظهار کرد: این حادثه چهارم مرداد ماه در اراضی کشاورزی بخش حلب و از سوی حدود 15 نفر از روستاییان ینگی کندی بخش حلب و روستاهای ابوجانلو و جهانشاهی شهرستان خدابنده رخ داد.

باقری یادآور شد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود با گزارش دوستداران طبیعت از این موضوع مطلع و پس از دو هفته تلاش، موفق به شناسایی و دستگیری سه فرد متخلف متواری شدند.

باقری افزود: تحقیقات در خصوص این اتفاق همچنان ادامه دارد و سایر متخلفین نیز شناسایی و به محیط زیست شهرستان ایجرود احضار شده اند.

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: اگر متخلفان خود را به محیط زیست معرفی نکنند با اخذ مجوز قضایی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جلب آنان اقدام خواهد شد.

باقری با بیان اینکه پیگیری های لازم از سوی محیط زیست جهت اعمال قانون نسبت به متخلفین صورت خواهد گرفت افزود: متخلفین باید در ازای کشتار هر راس گراز هشت میلیون ریال ضرر و زیان پرداخت کنند و از جنبه عمومی جرم نیز به جزای نقدی یا حبس محکوم خواهند شد.

وی تصریح کرد: زارعین و کشاورزان منطقه برای حفظ محصولات خود یا باید از نگهبان استفاده کنند و یا اینکه دور زمین های خود را حصار بکشند تا حیوانات وحشی چون گراز به منظور تغذیه به زمین های آنان راه نیابند.

باقری افزود: گرازها نیز جزئی از طبیعت هستند و وجود آنها در چرخه طبیعت لازم و ضروری است و هیچکس حق ندارد بطور خودسر دست به کشتار آنها بزند که در غیر این صورت ماموران حفاظت محیط زیست بر اساس قانون با خاطیان رفتار خواهد کرد.

اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
نظرسنجی به اخلاقتون از 20 چند میدین جون عزیزتون راس بگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتار بی رحمانه 20 خوک وحشی در زنجان


به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر کشتار دسته جمعی تعداد زیادی خوک وحشی (گراز) در حاشیه یکی از روستاهای بخش حلب در ایجرود زنجان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق و بررسی در این رابطه مشغول شدند.

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر کشتار دسته جمعی تعداد زیادی خوک وحشی (گراز) در حاشیه یکی از روستاهای بخش حلب در ایجرود زنجان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق و بررسی در این رابطه مشغول شدند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این رابطه گفت: محیط بانان در نخستین اقدام با راهنمایی همیاران محیط زیست از محل بازدید کرده و در جریان پایش منطقه، لاشه ۲۰ عدد گراز بالغ، نابالغ و بچه گراز شناسایی گردید.

کشتار بی رحمانه ۲۰ خوک وحشی در شهرستان ایجرود زنجان + عکس

ناصر جعفری اظهار داشت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند در تاریخ ۹۴/۵/۴  یک گله گراز تشنه به منظور خوردن آب وارد کانالی در اطراف روستا شده و درون کانال گرفتار شده اند.

در این زمان عده ای از اهالی روستا که متوجه گرازها شده بودند تعدادی دیگر از روستاییان را خبر کرده و پس از جمع شدن حدود ۱۵ نفر از هالی، بوسیله اسلحه شکاری، چوب، سنگ و میله آهنی ۲۰ گراز گرفتار را از پای درآورده اند.

کشتار بی رحمانه ۲۰ خوک وحشی در شهرستان ایجرود زنجان + عکس

پوکه فشنگ های ساچمه زنی و چهارپاره که در اطراف محل کشتار گرازها توسط محیط بانان کشف شده است

رییس اداره محیط زیست شهرستان ایجرود در مورد پیگیری عاملین این کشتار گفت: با هماهنگی دادستان شهرستان در این رابطه پرونده ای در مراجع قضایی تشکیل شده و تاکنون ۱۲ نفر متهم در این رابطه شناسایی و اسامی آنها به دادگاه ارائه شده است.

حامد تقی بیگلو اظهار داشت: متهمان با دستور مقام قضایی از طریق نیروی انتظامی احضار شده و هم اکنون پرونده در مرحله تحقیق و بازپرسی قرار دارد.

کشتار بی رحمانه ۲۰ خوک وحشی در شهرستان ایجرود زنجان + عکس

گرازهایی که از ترس درون کانال ها مخفی شده بودند با شلیک اسلحه شکاری و ضربات سنگ و میله کشته شده اند.

پس از نهایی شدن تحقیقات و مشخص شدن کامل اسامی افراد حاضر در کشتار گرازها، متهمان در دادگاه تحت محاکمه قرار خواهند گرفت.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از کشتار ۲۰ خوک وحشی، از جنبه عمومی جرم نیز در دادگاه محاکمه و به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهند شد.