اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشتاری تازه در حمله جنگنده‌های سعودی به «إب»



اخبار,اخباربین الملل,بحران یمن

حمله جنگنده‌های سعودی به استان «إب» یمن 8 کشته و 27 زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی «المسیرة» وابسته به جنبش انصارالله یمن از تجاوز صبح امروز جنگنده‌های سعودی به استان «إب» خبر داد.

بر اساس این گزارش در این حمله، 8 نفر کشته و 27 تن زخمی شدند که در میان آنها، 4 کودک نیز به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود که این جنگنده‌های منطقه «یریم» در استان إب را هدف قرار دادند.

استان إب که در فاصله 193 کیلومتری جنوب صنعا قرار دارد از شمال به استان «ذمار» و از جنوب به استان «تعز» از شرق به استان‌های «الضالع» و «البیضاء» و از غرب به استان «الحدیده» مرتبط است.


  اخبار بین الملل  -  فارس


ویدیو مرتبط :
حمله جنگنده های سعودی و اسرائیلی به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله جنگنده های سعودی به نزدیک سفارت ایران در صنعاء/ احضار کاردار عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


حمله جنگنده های سعودی به نزدیک سفارت ایران در صنعاء/ افخم: اصابت راکت خسارت جانی نداشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اصابت راکت طی حملات هوایی به نزدیکی سفارت کشورمان در صنعا گفت: خوشبختانه هیچگونه آسیبی به همکاران سفارت وارد نشده است.

مرضیه افخم،سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره انتشار خبری مبنی بر اصابت راکت طی حملات هوایی امروز به نزدیکی سفارت کشورمان در صنعا گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که از محل بدست ما رسیده، ساعاتی قبل و طی حملات هوایی به یمن یک فروند راکت به نزدیکی سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده که بر اثر آن شیشه های ساختمان سفارت نیز شکسته شده است.

 افخم افزود: خوشبختانه هیچگونه آسیبی به همکاران سفارت وارد نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: وزارت امور خارجه تعرض و به خطر انداختن امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلماتها را نقض صریح کنوانسیون های بین المللی شمرده و بر همین اساس اقدامات و پیگیری های لازم از کانالهای دیپلماتیک بعمل میاید.

---------------------------

احضار کاردار عربستان در پی اصابت راکت به نزدیک سفارت ایران در صنعاء

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه از برخورد راکت یا موشکی به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا در پیش از ظهر امروز خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: متأسفانه راکت یا موشکی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شیشه های سفارتخانه شکسته شده است اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده اند.

وی افزود: در پی این حادثه کاردار عربستان سعودی در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و با ارائه یادداشت اعتراضی، به مقامات سعودی رسماً گوشزد کردیم که وظایفشان را در قبال حفظ دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک ایفا کنند.

معاون وزیر امور خارجه هشدار داد: صریحاً اعلام می کنیم سفارت کشورمان در صنعا به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و مسئولیت مستقیم هرگونه حادثه ای را که منجر به ایجاد مشکل برای اقدامات دیپلماتیک سفارت کشورمان در صنعا شود متوجه عربستان سعودی به عنوان کشور متجاوز علیه یمن می دانیم.
اخبار سیاست خارجی - مهر،صدا و سیما