اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کسی از طوفان تهران شکایت نکرد


نادر نوروزی، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران گفت: در بخش حقوقی شهرداری در ارتباط با پرداخت خسارت سوانح طبیعی موضوع یا پرونده‌ای مطرح نشده است.

خبرگزاری ایسنا: نادر نوروزی در گفت‌وگویی، در رابطه با دو طوفان اخیر در پایتخت، اظهار کرد: پرداخت خسارت به شهروندان مصوبه شورای شهر بوده و چگونگی پرداخت آن باید از شورا سوال شود.

نوروزی تاکید کرد که هنوز در بخش حقوقی شهرداری تهران در این ارتباط موضوعی مطرح نشده و نمی‌توانیم در این خصوص پاسخی بدهیم.

وی افزود: شهرداری در زمان سوانح طبیعی تنها در صورتی موظف به پرداخت خسارت است که قصور او باعث بروز خسارت شده باشد و این موضوع تائید گردد. به این معنی که سازه‌های شهری طبق نظر کارشناسی باعث آسیب دیدگی شده باشد.

 پس از اولین طوفان شهر تهران که در 12 خرداد اتفاق افتاد و علاوه بر خسارات بسیار مالی ، جان 5 تن را گرفت، اخبار مربوط به دستور ویژه شهردار برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان در طوفان تهران منتشر شد و در جلسه علنی شورای شهر تهران، اعضای شورا بر رسیدگی شهرداری و سازمان نظام مهندسی نسبت به خسارات این طوفان تاکید کردند و قرار شد به زودی بیمه مسئولیت در حوادث غیرمترقبه و طرحی برای تعیین وظایف ارگان‌های مختلف در حوادث غیرمترقبه و بی‌سابقه تدوین شود. اگرچه بررسی و تدوین طرحی برای موظف کردن ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری در چنین حوادثی وقت‌گیر است اما رسیدگی به امور مردم خسارت دیده در این طوفان مسئله نبوده که بخواهد مشمول مرور زمان و پاسکاری دستگاهی شود و لازم است مسئولان شهری به این موضوع رسیدگی بیشتری داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
رفتن داخل طوفان شبیه طوفان تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: آلودگی ناشی از طوفان تهران


وقوع طوفان شدید تهران که با گرد و خاک همراه بود آلودگی های زیادی در سطح شهر به وجود آورده است.