اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کری: عربستان نمی‌تواند سلاح هسته‌ای بخرد


وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که عربستان سعودی نمی‌تواند برای موازنه قدرت با ایران، سلاح اتمی خریداری کند.

خبرگزاری فارس: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه برخی تحلیل‌ها درباره احتمال اقدام عربستان برای خرید بمب اتمی بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران را رد کرد.

«جان کری»، در گفت‌وگو با «ولف بلیتزر»، مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «شما نمی‌توانید بمب اتمی بخرید و بعد آن را منتقل کنید.»

تنش‌ها در روابط ایران و عربستان، بعد از اقدام رژیم آل سعود در اعدام آیت‌الله «نمر باقر النمر»، رهبر شیعیان عربستان، نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مجری سی‌آن‌ان خاطرنشان کرد که عربستان با توجه به تمکن مالی می‌تواند سلاح هسته‌ای خریداری کند.

جان کری، در مخالفت با اظهارات «بلیتزر» گفت: «(برای انجام این کار) هر نوع پیامدی متحمل است. منظورم این است که این کار معانی زیادی دارد. و به نظرم عربستان سعودی هم می‌داند که این کار آنها را امن‌تر نخواهد کرد و آسان هم نخواهد بود، چون همان مسائلی که برای ایران پیش آمد، برای آنها هم با توجه به NPT، بازرسی‌ها و غیره پیش خواهد آمد.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، بامداد یکشنبه (۲۷ دی‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کردند روز اجرای برجام فرا رسیده است.

بیانیه ظریف و موگرینی ساعتی بعد از آن قرائت شد که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با انتشار گزارشی پایبندی ایران به تمام تعهداتش در برجام را تأیید کرده بود.


ویدیو مرتبط :
اظهارات جان کری درباره مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان قدم در راه سلاح هسته ای گذاشت!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عربستان قدم در راه سلاح هسته ای گذاشت/توافق ریاض با پکن و اسلام آباد برای خرید موشک بالستیک و کلاهک هسته ای

پکن همچنین یک پایگاه علمیاتی در نزدیکی ریاض برای خریدهای جدید عربستان سعودی خواهد ساخت.

دبکا به نقل از منابع خود نوشت: عربستان قدم در راه دستیابی به تونایی سلاح هسته ای گذاشته است.

 عربستان هم اکنون در حال مذاکره با چین برای خرید  موشک های بالستیک با توانایی حمل سلاح هسته ای است.

چین با این معامله به طور کلی توافق کرده است.

پکن همچنین یک پایگاه علمیاتی در نزدیکی ریاض برای خریدهای جدید عربستان سعودی خواهد ساخت.

همچنین سال گذشته، عربستان با پاکستان برای دسترسی به کلاهک هسته ای زرادخانه اسلام اباد برای قرار دادن این کلاهک ها در موشک بالستیک به توافق رسیده است.

از طرفی، از زمان سفر وزیر دفاع امریکا به ریاض، نیروهای عربستان سعودی خود را آماده ی اقدام علیه سوریه کرده و نیروهای خورد را در مرز با اردن و عراق مستقر کرده اند./انتخاب