اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کری رکورد اقامتش در خارج آمریکا را شکست


از مذاکرات ایران و 1+5 که در مراحل پایانی خود در وین در حال برگزاری است به‌عنوان طولانی‌ترین مذاکرات در جهان یاد می‌شود. هم‌چنین وزیران خارجه ایران و آمریکا که به مدت 2 هفته است در وین در حال مذاکره هستند رکورددار مذاکره با همتایان خود شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده که بیش از دو هفته است در وین آخرین دور مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران به منظور دستیابی به توافق نهایی پیش را پیگیری می‌کند، رکورد اقامت خود را در این مقام در خارج از کشور برای گفت‌وگو درباره یک موضوع خاص را شکست.

به گزارش آسوشیتدپرس، اقامت جان کری در هتل محل برگزاری مذاکرات جاری اتمی در پایتخت وین، که روز جمعه وارد پانزدهمین روز خود شد، هم‌چنین طولانی‌ترین اقامت یک دیپلمات ارشد آمریکا برای انجام یک دور مذاکره دیپلماتیک خاص در خارج از ایالات متحده از سال ۱۹۸۳ میلادی به این طرف است.

وی در صورت ماندن در وین تا روز یک‌شنبه، با رکورد جرج شولتز، وزیر خارجه دولت رونالد ریگان در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹ برابری خواهد کرد.

رکورد طولانی‌تر بعدی در زمینه اقامت یک وزیر خارجه ایالات متحده در خارج از کشور برای انجام گفت‌وگو بر سر یک موضوع مشخص، به سفر ۳۴ روزه هنری کیسینجر به خاورمیانه در سال ۱۹۷۴ میلادی به منظور پیگیری مذاکرات صلح اعراب و اسراییل اختصاص دارد.

اما تفاوت در این است که کیسنجر در آن سفر، بین اورشلیم، دمشق، امان و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه در تردد بود و در طول این گفت‌وگوها در یک شهر و محل خاص اقامت نداشت، در حالی که کری در طول این مدت پانزده روز، به‌طور دائم در پایتخت وین بوده است.

با این حال، با مراجه به بایگانی وزارت خارجه ایالات متحده، طولانی‌ترین زمان اقامت یک وزیر خارجه آمریکا در خارج از کشور، به سال ۱۹۱۹ میلادی و سفر رابرت لنسنگ، وزیر خارجه دولت وودرو ویلسون باز می‌گردد، که ماه‌ها در اروپا ماند و کنفرانس صلح پاریس، که منجر به پایان جنگ جهانی اول شد، را پیگیری کرد.

باید به تفاوت شرایط آن زمان با دوران کنونی، از نظر وسایل حمل و نقل و تجهیزات ارتباطاتی، نیز توجه داشت. در گذشته زمان زیادی برای سفر صرف می‌شد، در حالی امروزه این زمان بسیار کوتاه‌تر شده است. پیچیده‌تر شدن مناسبات بین‌المللی نیز عامل دیگری در به درازا کشیده شدن مذاکرات است.


ویدیو مرتبط :
کلیپ برتر 6 - آمریکا. رکورد سرعت جهان شکست!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد تماشاگر در آمریکا شکست/عکس




اخبار ورزشی - رکورد تماشاگر در آمریکا شکست/عکس

رکورد حضور تماشاگر در فوتبال آمریکا در دیدار تیم‌های منچستریونایتد - رئال مادرید شکست.

تیم فوتبال منچستریونایتد بامداد امروز یکشنبه موفق شد در ورزشگاه میشیگان با نتیجه 3 بر یک مقابل رئال مادرید در نیمه نهایی رقابتهای بین المللی جام قهرمانان به برتری برسد.

بر پایه گزارش ساکرنت، از این دیدار 109 هزار و 318 تماشاگر دیدن کردند که این بیشترین تعداد تماشاگری است که در  یک دیدار فوتبال در کشور آمریکا در ورزشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال آمریکا

 
رکورد قبلی مربوط به دیدار پایانی المپیک 1984 در ورزشگاه "رز بال" بود که 101 هزار و 799 تماشاگر داشت.

"کریستیانو رونالدو" که هنوز از بند آسیب دیدگی پای چپ رهایی پیدا نکرده و قرار نبود در بازی با منچستر یونیاتد در زمین حضور داشته باشد در دقیقه 74 وارد زمین شد البته تاثیرگذار نبود.
 اخبار ورزشی - مهر