اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کری: دستیابی به توافق نهایی دشوار است


وزیر امور خارجه آمریکا گفت:دستیابی به توافق هسته ای جامع و نهایی با ایران نیز احتمالا به اندازه دستیابی به چارچوب توافق دشوار خواهد بود.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر امور خارجه آمریکا گفت:دستیابی به توافق هسته ای جامع و نهایی با ایران نیز احتمالا به اندازه دستیابی به چارچوب توافق دشوار خواهد بود.

 جان کری در مصاحبه اختصاصی با شبکه پی بی اس گفت: ما کار بیشتری پیش رو داریم. اما ممکن است اینطور هم باشد که ما بخش سخت تر کار را پشت سر گذاشته ایم زیرا این چارچوب توافق از مانع اصلی عبور کرده است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان این که با این حال، مطمئنم که کار روی جزئیات نیز کار دشواری خواهد بود، گفت: حل همه مسائل و رسیدن به پایان خط نیز به مشکل دستیابی به چارچوب توافق خواهد بود.

کری افزود: این توافق تضمینی برای این است که در15 تا 20 سال آینده ایران احتمالاً قادر به پیشرفت در برنامه هسته ای خود نخواهد بود و وقتی آنها به عضو مشروع تر جامعه منع تکثیر هسته ای تبدیل شوند و مشمول بازرسی ها و تحقیقات همیشگی قرار بگیرند ما به حسابرسی دست خواهیم یافت.


ویدیو مرتبط :
جان کری از دستیابی توافق اتمی با ایران اطمینان داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تونی بلر: فشارها تا دستیابی به توافق نهایی با ایران ادامه یابد



مذاکرات ایران و 1+5 ,مذاكرات ژنو

تونی بلر: فشارها تا دستیابی به توافق نهایی با ایران ادامه یابد

همزمان با شروع مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، تونی بلر بر ادامه تحریم ها و فشارها تا زمان دستیابی به توافق نهایی تاکید کرد.

تونی بلر، نماینده ویژه گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه و نخست وزیر پیشین بریتانیا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت که در جریان توافق با ایران باید اطمینان یافت که این کشور نه تنها به سلاح اتمی دسترسی نخواهد داشت، بلکه از شرایط فعلی که به گفته او در آستانه اتمی شدن است، فاصله خواهد گرفت.

این اظهارات در حالی بیان می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که تنها به دنبال دستیابی به فناوری هسته‌یی برای اهداف صلح‌آمیز است.

وی ادامه داد: تا رسیدن به توافق نهایی، فشار تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران باید حفظ شود.

 مذاکرات ایران و 1+5 صبح امروز در کاخ ملل ژنو شروع شده و تا فردا ادامه دارد. /ایسنا