اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کری از توافق اسرائیل و فلسطین برای برگزاری مذاکرات بیشتر خبر داد



توافق اسرائیل و فلسطین برای برگزاری مذاکرات بیشتر

کری از توافق اسرائیل و فلسطین برای برگزاری مذاکرات بیشتر خبر داد

وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی از توافق تل‌آویو و فلسطین برای افزایش گفت‌وگوهای بیشتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهارات نادری درباره مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین اعلام کرد که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها توافق کرده‌اند تا مذاکرات بیشتری صورت دهند و نقش آمریکا را افزایش دهند.

کری در سخنرانی خود برای خیرین حامی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که دو طرف اسرائیل و فلسطین به مدت هفت مرتبه از زمانیکه گفت‌وگوها در 29 ژوئیه سال جاری آغاز شد، با یکدیگر دیدار کردند که البته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «محمود عباس» با یکدیگر دیدار نکرده‌اند.

وزیر خارجه‌ آمریکا ادامه داد: من هفته گذشته وقتی با عباس و نتانیاهو دیدار کردم، توافق کردیم که این گفت‌وگوها را افزایش ببخشیم و توافق کردیم که مشارکت آمریکا به نوعی برای تلاش در تسهیل مذاکرات صلح افزایش یابد.

کری دو مسیر برای این گفت‌وگوها توصیف کرد: یکی بین مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطین، «زیپی لیونی» و «اسحاق مولو» از اسرائیل و «صائب عریقات» و «محمد اشتیه» از طرف فلسطین و مسیر دیگر بین عباس، نتانیاهو، کری و باراک اوباما می‌باشد.

وی در خصوص مسیر دوم که شامل عباس و نتانیاهو و اوباما و خودش می‌شد، گفت: از آنجایی که ما به درستی فکر می‌کنیم و از آنجایی که باید این فرایند را پیش ببریم، ما بین یکدیگر مشورت‌هایی صورت می‌دهیم و به پیشبرد این فرایند کمک می‌کنیم.

عباس در دیدار روز سه‌شنبه با اوباما اعلام کرد که فلسطین تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تضمین حاصل کند که گفت‌وگوهای سازش به موفقیت می‌رسد.

اوباما قصد دارد هفته آینده در واشنگتن با نتانیاهو در خصوص مذاکرات سازش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان دیدار و گفت‌وگو کند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
توافق اسرائیل و فلسطین برای ادامه آتش بس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون پایان یافت/شروط سه‌گانه اسرائیل برای توافق هسته‌ای



مذاکرات سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون پایان یافت

مذاکرات سه‌جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

به گزارش ایسنا، نشست سه‌جانبه دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف برگزار شد.

مذاکرات ایران و 1+5 امشب تا دیر وقت ادامه دارد.

عصر شنبه وزیران خارجه 1+5 چهار ساعت و نیم با یکدیگر و پایتخت‌های‌شان رایزنی و مشورت کرده‌اند و قرار بود نتایج این گفت‌وگوها را به اطلاع هیات ایرانی برسانند.

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

شروط سه‌گانه صهیونیست‌ها برای توافق هسته‌ای
هاآرتص: اسرائیل برای اعمال نظر در توافق هسته‌ای با 1+5 در تماس است

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته است در چند روز گذشته اسرائیل به طور مداوم با 1+5 در تماس بوده تا هم از روند مذاکرات مطلع باشد و هم بر توافق احتمالی اثر بگذارد..

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» جمعه شب با انتشار گزارشی نوشت مقامات اسرائیلی در تمام چند روز گذشته با تیم‌های مذاکره‌کننده حاضر در ژنو در تماس بوده و تلاش کرده‌اند بر روند مذاکرات و توافق احتمالی با ایران تأثیر بگذارند.

«باراک راوید» خبرنگار این روزنامه با اشاره به سکوت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و اعضای کابینه وی در چند روز اخیر، نوشته است او بر خلاف ادوار قبلی این بار از صدور بیانیه‌های عمومی علیه مذاکرات اجتناب کرده و از مسیرهای دیپلماتیک سعی در اثرگذاری بر مذاکرات داشته است.

وی در این مورد نوشته است: از زمان آغاز دور سوم مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 در ژنو، اسرائیل به طور مداوم با برخی از تیم‌های مذاکره‌کننده حاضر در آنجا در تماس بوده، نه فقط برای اینکه در جریان روند گفت‌وگوها باشد، بلکه برای اینکه بتواند تغییرات لحظه آخری در توافقنامه ایجاد کند و از امتیازدهی به ایران در مورد رآکتور آب سنگین اراک جلوگیری کند.

یک مقام ارشد اسرائیلی به «هاآرتص» گفته است در طی سه روز گذشته، «یوال استینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی که از سوی نتانیاهو به عنوان هماهنگ‌کننده روند مذاکرات هسته‌ای منصوب شده، با وزیران خارجه 2  کشور از مجموع 6 کشور مذاکره‌کننده با ایران، مکالمه تلفنی داشته است. علاوه بر این، استینیتز با مذاکره‌کننده‌های ارشد تیم‌های حاضر در ژنو نیز تماس گرفته است.

به نوشته هاآرتص، استینیتر در این تماس‌ها سه موضوع را در مورد نحوه نوشتن توافقنامه به اعضای 1+5 گوشزد کرده است. اول اینکه توافقنتامه باید طوری تنظیم شود که به ایران اجازه ندهد به بهانه تحقیقات به سمت ابعاد نظامی حرکت کند. اسرائیلی‌ها گفته‌اند در این توافق باید عبارتی نظیر اینکه این توافق «از تعهدات ایران در قبال «ان‌پی‌تی» یا تصمیمات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌کاهد»، ذکر شود.

اسرائیل همچنین از 1+5 خواسته است از درخواست خود مبنی بر توقف کامل تمام فعالیت‌ها در نیروگاه آب سنگین اراک کوتاه نیایند. نهایتا اسرائیلی‌ها از 1+5 درخواست کرده‌اند که ایران را به تبدیل تمام 190 کیلوگرم اورانیوم 20درصد خود به اکسید، ملزم کنند.

هاآرتص در پایان نوشته است مقام ارشد اسرائیلی می‌گوید بعد از پایان این مذاکرات دیپلمات‌های ارشد برخی از کشورهای 1+5 برای در جریان قرار دادن مقامات اسرائیلی در مورد روند مذاکرات، به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند.

ایسنا/فارس