اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کرواسی 0-1 اسپانیا؛ حواشی بازی


با نگاهی به بازی دیگر گروه ، هر دو تیم با میل به پیروزی و بدون اینکه قصد داشته باشند منتظر اما و اگرها بمانند گام به دیدار گذاشتند . در این مسابقه اسلاون بیلیچ سرمربی کرواسی با علم به این امر که اسپانیا برنامه ویژه‌ای برای حرکات از سمت چپ از سوی اینیستا دارد ، از داریوژ سرنا که محرک اصلی حملات این تیم در بازی‌های گذشته بود را یک خط جلوتر آورد و از او به عنوان یک بال استفاده کرد .

طرفدای : گل‌ها:  خسوس ناواس ( اسپانیا )

کارت زرد: کورلوکا ، استرینیچ ، سرنا ، مانژوکیچ ، یلاویچ برای کرواسی

کارت قرمز: ـ

ترکیب کرواسی : پلتی‌کاسا ، کورلوکا ، شیلدنفلد ، استرینیچ ، ویدا ( یلاویچ ) ، ووکوجویچ ( ادواردو ) ، راکیتیچ ، پرانجیچ ( پرشیچ ) ، سرنا ، مانژوکیچ ، مودریچ

ترکیب اسپانیا: کاسیاس ، پیکه ، راموس ، آربلوا ، آلبا ، آلونسو ، بوسکتس ، ژاوی ( نگردو ) ، اینیستا ، تورس ( ناواس ) ، سیلوا ( فابرگاس )

با نگاهی به بازی دیگر گروه ، هر دو تیم با میل به پیروزی و بدون اینکه قصد داشته باشند منتظر اما و اگرها بمانند گام به دیدار گذاشتند . در این مسابقه اسلاون بیلیچ سرمربی کرواسی با علم به این امر که اسپانیا برنامه ویژه‌ای برای حرکات از سمت چپ از سوی اینیستا دارد ، از داریوژ سرنا که محرک اصلی حملات این تیم در بازی‌های گذشته بود را یک خط جلوتر آورد و از او به عنوان یک بال استفاده کرد . اسپانیا در نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشت اما آنطور که باید نتوانست موقعیت‌های مسلم گلزنی ایجاد کند و چند موقعیت به دست‌آمده با بی‌دقتی ماتادورها و واکنش‌های خوب پلتی‌کاسا از دست رفت . در نیمه دوم در شرایطی که ایتالیا در بازی ایرلند پیش بود و این رای به صعود این تیم به دور اول و حذف کرواسی میداد ، بیلیچ یک ریسک بسیار شجاعانه انجام داد و تمام نفرات هجومی خود روی نیمکت را به بازی آورد . در عوض دل‌بوسکه تا توانست ترکیب تیمش را محتاطانه‌تر کرد و از جمله تغییرات او می‌توان به بیرون کشیدن تورس اشاره کرد و این بدین معنی بود که در شرایطی که با نتایج رغم خورده اسپانیا تیم دوم گروه لقب میگرفت دل‌بوسکه حاضر بود این اتفاق بیفتد اما احتمال گل خوردن و حذف شدن را کاهش دهد . در دقایق پایانی و زمانی که کرواسی تا آستانه ناامید شدن پیش میرفت اسپانیا ، روی خلاقیت بوسکتس و از خودگذشتگی اینیستا به گل برتری دست یافت و به این ترتیب به عنوان تیم نخست به دور بعد گام نهاد .



گزارش بازی :

4 - حرکت رو به جلوی آلبا منجر به یک سانتر زیبا شد که پیش از اینکه تورس به توپ برسد شیلدنفلد آن را به کرنر فرستاد و ضربه تورس روی ارسال ژاوی از روی نقطه کرنر نیز به بیرون رفت .

 7 - باز هم کروات‌ها مواد دودزا به کنار زمین انداختند و آقای اشتارک داور بازی موقتا بازی را متوقف کرد .

11 - ضربه آرام اینیستا روی پاس تودر سیلوا توسط پلتی‌کاسا مهار شد .

21 - تورس با پشت سر‌گذاشتن مدافع کرواسی توپ را به گوشه محوطه جریمه برد و ضربه او از زاویه بسته را پلتی‌کاسا با پا به بیرون زد .

22 - شوت سرخیو راموس از فاصله دور توسط پلتی‌کاسا مهار شد .

23 - شوت پیکه از بالای دروازه به بیرون رفت .

24 - شوت پرانجیچ از گوشه محوطه جریمه توسط کاسیاس مهار شد .

25 - پاس دیدنی سرنا از سمت راست با ضربه بی‌دقت مانژوکیچ همراه شد .

28 - کرنر ارسالی خطرناک از سوی سرنا از همه رد شد .

28 - ضربه چکشی آرام سیلوا توسط پلتی‌کاسا مهار شد .

34 - ضربه خطرناک اینیستا از گوشه محوطه جریمه توسط مدافعان بلاک شد .

ایتالیا با ضربه کاسانو به گل دست یافت .

59 - شوت راکیتیچ از فاصله نزدیک توسط کاسیاس مهار شد .

62 - هد بد راکیتیچ در یک موقعیت عالی روی سانتر مودریچ توسط کاسیاس مهار شد .

66 - پاس عرضی ناواس توسط شیلدنفلد دور شد .

69 - پرسیچ قدر سانتر سرنا را ندانست و آن را رو پای به پیرون فرستاد .

77 - تعلل فابرگاس باعث شد یک موقعیت روی پاس اینیستا از دست برود .

78 - روی پاس چیپ مانژوکیچ پرشیچ شوت‌زنی کرد که کاسیاس آن را مهار کرد .

83 - ضربه اینیستا از گوشه محوطه جریمه کرنر شد  .

84 - ضربه ناواس توسط پلتی‌کاسا دفع شد .

85 - روی یک کرنر برای کرواسی زمانی که کورلوکا برای هد زدن تلاش میکرد ، بوسکتس با دو دست او را به پایین کشید و باز هم کورلوکا ضربه‌ای خطرناک را به بالای دروازه کاسیاس فرستاد . شاید یک داور سخت‌گیرتر این توپ را پنالتی اعلام میکرد .

87 - تیر خلاص از سوی ناواس . پاس چیپ بوسکتس از پشت محوطه جریمه با یک استپ و یک پاس از سوی اینیستا همراه بود و ناواس آن را با تور دروازه آشنا کرد .

در پایان و در شرایطی که بیلیچ از داوری عصبانی بود ، وقتی سوت پایان نواخته شد با آغوش باز این پیروزی را به همتایش ویسنته دل‌بوسکه تبریک گفت . به این ترتیب کار کرواسی در این جام و کار اسلاون بیلیچ در کرواسی به عنوان سرمربی با شبی تلخ اما به‌یادماندنی به پایان رسید . آنها ثابت کردند مقابل بهترین تیم جهان نیز می‌توان با همه داشته‌ها برای حمله کردن تلاش کرد . کوچکترین کشور جام چند بازی درخشان را در این تورنومنت برجای گذاشت و با سری بالا تورنومنت را ترک کرد .


ویدیو مرتبط :
حواشی بازی اسپانیا 4-0 لوکزامبورگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ بازی یونان - روسیه و حواشی آن

















































منبع: طرفداری