اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره شمالی: وارد وضعیت جنگی با کره جنوبی شده ایم/ هر گونه حرکتی را به یک جنگ هسته ای تبدیل می کنیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کره شمالی: وارد وضعیت جنگی با کره جنوبی شده ایم/ هر گونه حرکتی را به یک جنگ هسته ای تبدیل می کنیم

این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی کره منتشر شد می گوید: وضعیت طولانی نه جنگ نه صلح در شبه جزیره کره دیگر خاتمه یافته است.

انتخاب  : کره شمالی اعلام کرد وارد وضعیت جنگی با کره جنوبی شده است و با هر مساله ای که میان دو کشور پیش بیاید مطابق چنین وضعیتی برخورد خواهد کرد.

کره شمالی در بیانیه مشترکی که به امضای همه سازمان ها و موسسات این کشور رسیده است اعلام کرد: از حالا به بعد، روابط میان دو کره وارد وضعیت جنگی شده است و همه مسایل بین دو کره مطابق پروتکل جنگی حل و فصل خواهد شد.

این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی کره منتشر شد می گوید: وضعیت طولانی نه جنگ نه صلح در شبه جزیره کره دیگر خاتمه یافته است.

این بیانیه همچنین هشدار داد هرگونه حرکت تحریک آمیز نظامی نزدیک مرز زمینی یا دریایی شمال-جنوب در شبه جزیره کره به یک درگیری همه جانبه و جنگی هسته ای خواهد انجامید./انتخاب


ویدیو مرتبط :
مرز بین کره شمالی و کره جنوبی - حتما ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی بمب اتم آزمایش کرد/کره جنوبی در وضعیت هشدار



کره شمالی بمب اتم آزمایش کرد/کره جنوبی در وضعیت هشدار/ تقاضا برای تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت

در پی آزمایش یک بمب اتم در کره شمالی، همسایه جنوبی و ژاپن در وضعیت هشدار و آماده باش کامل در آمدند در عین حال شورای امنیت اعلام کرد تا ساعتی دیگر نشستی اضطراری برای بررسی این آزمایش اتمی تشکیل می دهد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری شین هوا قدرت انفجار بمب هسته ای کره شمالی برابر شش تا هفت کیلو تن بوده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع کره شمالی اعلام کرد که  سومین بمب اتمی خود را زیر زمین در وضعیتی کاملا مناسب و موفقیت آمیز امتحان کرده است. آمریکا، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی و برخی کشورهای اتحادیه اروپا این اقدام کره شمالی را محکوم کرده اند.

ویلیام هیگ وزیر امورخارجه انگلیس از این اقدام کره شمالی ابراز تاسف کرد.

زلزله 4.9 ریشتری

به گزارش واحد مرکزی خبر پس از آنکه سازمان زمین شناسی آمریکا از وقوع زمین لرزه ای چهار و نه دهم ریشتری در کره شمالی خبر داد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ روز سه شنبه به وقت محلی یک آزمایش هسته ای انجام داده است.

کانون این زمین لرزه که که در عمق یک کیلومتری سطح زمین رخ داد، نزدیک محل آزمایش های هسته ای قبلی کره شمالی بود. یکی از دیپلماتهای شورای امنیت سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: « کره جنوبی به ما اطلاع داده کره شمالی یک آزمایش هسته ای انجام داده است.»

به گزارش واحد مرکزی خبر  به نقل از خبرگزاری یونهاپ یک آژانس بین المللی نظارت بر آزمایش هسته ای نیز اعلام کرد محل این زلزله تقریبا با مکانی که آزمایش های هسته ای کره شمالی در سالهای دو هزار و شش و دو هزار و هشت، مطابقت دارد و « ویژگیهای مشخص مشابه یک انفجار » را دارد.

کره شمالی که پیشتر تهدید کرده بود سومین آزمایش هسته ای خود را انجام خواهد داد، دوشنبه پکن و واشنگتن را از قصد خود برای انجام آزمایش هسته ای مطلع کرده است.

کره شمالی که به علت توسعه فناوری هسته ای و موشکی تحت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد، تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

کره شمالی زلزله خیز نیست و ممکن است ساعت ها یا حتی روزها طول بکشد تا به طور رسمی مشخص شود آیا این کشور آزمایش هسته ای انجام داده است یا خیر.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد زمین لرزه ای که در کره شمالی به وقوع پیوست، ممکن است ناشی از انفجار هسته ای شش تا هفت کیلوتنی یا قویتر از آن باشد.

لی میونگ باک، رئیس جمهور کره جنوبی در پی این زمین لرزه خواستار تشکیل نشست شورای امنیت ملی کشورش شد.

کره شمالی دسامبر پارسال با نقض قطعنامه های سازمان ملل که این کشور را در پی آزمایش های هسته ای از توسعه فناوریهای موشکی و هسته ای منع کرده بود، یک موشک دوربرد را با موفقیت پرتاب کرد.

پیونگ یانگ در واکنش به تحریم هایی که ماه ژانویه در پی پرتاب موشکی بر این کشور اعمال شد، اعلام کرد سومین آزمایش هسته ای خود را انجام خواهد داد.

تصاویر ماهواره ای نشان داد که این کشور بیش از یک سال است که سرگرم آماده کردن محل آزمایش هسته ای خود است.

171/106واحدمرکزی خبر نیز در گزارش خود اعلام کرد به گفته یک کارشناس نظامی قدرت انفجاری این آزمایش هسته ای معادل 60 تا هفتاد هزار تن تی ان تی بود که می تواند یک بمب هسته ای متوسط باشد. پیش از این سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفته بود قدرت انفجاری آزمایش هسته ای پیونگ یانگ ده کیلو تن بوده است. مرکز لرزه نگاری کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند قدرت زمین لرزه حاصل از این انفجار پنج و یک دهم ریشتر بود.

وضعیت هشدار در کره جنوبی

در همین حال شورای امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرد: پس از آزمایش هسته ای امروز کره شمالی سئول در وضع هشدار و آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن، برخی منابع رسانه ای از سومین آزمایش هسته ای کره شمالی خبر دادند اما پیونگ یانگ هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

رسانه های رسمی کره جنوبی در خبری فوری به نقل از مقامات وزارت دفاع این کشور اعلام کردند: آزمایش هسته ای کره شمالی زلزله ای پرقدرت ایجاد کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: ارتش آمریکا و کره جنوبی اوضاع را زیر نظر دارند.

کره شمالی پیش تر اعلام کرده بود با هدف مقابله با آمریکا و متحدانش برنامه های آزمایش هسته ای و قدرت دفاع موشکی خود را با قدرت پیگیری خواهد کرد./خبرآنلاین