اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره شمالی هم ناآرام شد



 

 

 

کره شمالی هم ناآرام شد
گزارش‌های تایید نشده حاكی از آن است كه در پی درگیری مسلحانه در كره‌شمالی به دنبال بركناری رئیس ارتش این كشور، ده‌ها سرباز كشته شدند.
اخبار سیاسی -  به نوشته روزنامه دیلی میل، بر طبق گزارش‌ها طی یك مناقشه بی‌سابقه در كره‌شمالی سربازان دولتی و محافظان شخصی ری یونگ هو، رئیس سابق ارتش كره‌شمالی با یكدیگر درگیری پیدا كردند كه به دنبال این درگیری ساختمان‌های اطراف نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفت.
گزارش‌ها در خصوص درگیری‌های مسلحانه در كره‌شمالی در حالی روز جمعه فاش شد كه تلویزیون پیونگ یانگ تصاویر صدها سرباز یونیفورم پوش را نشان می‌داد كه با اعلام خبر ارتقای كیم جونگ اون، به مقام "رهبر بزرگ" این كشور و "فرمانده كل قوا" در خیابان‌ها به جشن و پایكوبی می‌پردازند.

مشخص نشده كه آیا در این درگیری مسلحانه كه به هیچ وجه از سوی تلویزیون كره‌شمالی بازتاب پیدا نكرده، ری یونگ هو مجروح و یا كشته شده یا خیر.تمركز اصلی گزارش‌های خبری از سوی تلویزیون كره‌شمالی بر جشن‌های برگزار شده به مناسبت انتصاب كیم جونگ اون، رهبر كره‌شمالی به عنوان فرمانده كل قوا بود.با این حال یك منبع خبری عنوان داشت: این احتمال وجود دارد كه ری یونگ هو در جریان درگیری مسلحانه به شدت مجروح شده و یا حتی جان خود را از دست داده باشد.
با وجود آنكه حكومت كره‌شمالی تاكید داشته كه ری یونگ هو به سبب بیماری اجازه پیدا كرده تا از مقام خود كناره‌گیری كند اما هنوز علت دقیق كناره‌گیری وی از مقام ریاست ارتش مشخص نیست.
تحلیلگران در كره‌جنوبی تاكید می‌كنند كه بدون تردید وی از دفتر خود اخراج شده و حتی احتمالا برای بیرون انداختن وی از دفتر از زور استفاده شده است.

روزنامه چوسون ایلبو - چاپ كره‌جنوبی - گزارش داد كه مقام‌های دولتی این كشور گفته‌اند درگیری مسلحانه در كره‌شمالی هنگامی رخ داده كه چوئه ریونگ هائه، مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق كره‌شمالی تلاش كرده تا ری یونگ هو را دستگیر كند.
مقام‌ها همچنین عنوان داشتند كه مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق كره‌شمالی دستور كیم جونگ اون را برای اخراج ری یونگ هو اجرا می‌كرده است.جزئیات مربوط به این درگیری مسلحانه هنوز افشا نشده اما بر اساس یك گزارش طی این درگیری گلوله‌های فراوانی به اطراف شلیك شده و 36 سرباز حامی و مخالف ری یونگ هو كشته شده و بسیاری دیگر نیز مجروح شده‌اند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مذاکره مقامات ارشد کره شمالی و کره جنوبی در یک روستا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر جدید کره شمالی کیست ؟ + عکس


کیم جونگ اون (رهبر جدید کره شمالی) جانشین مردی می شود که به مرد هسته ای شهرت یافته بود.