اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره شمالی با موشک به استقبال پاپ رفت!


وزارت دفاع کره‌جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، کمی پیش از رسیدن رهبر کاتولیک‌های جهان به سئول در چارچوب نخستین سفرش به آسیا، کره شمالی سه موشک کوتاه برد از ساحل شرقی‌اش پرتاب کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت دفاع کره‌جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، کمی پیش از رسیدن رهبر کاتولیک‌های جهان به سئول در چارچوب نخستین سفرش به آسیا، کره شمالی سه موشک کوتاه برد از ساحل شرقی‌اش پرتاب کرد.

 یکی از مقامات وزارت دفاع کره‌جنوبی گفت: این راکت‌ها از سیستم‌های پرتاب موشک چند منظوره در شهر بندری وونسان کره‌شمالی پرتاب شده و پس از طی مسافت 220 کیلومتر در آب‌های شبه‌جزیره کره فرود آمد.

آخرین موشک 35 دقیقه پیش از رسیدن پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پرتاب شد. رهبر کاتولیک‌های جهان امروز وارد سئول شده است.

این پرتاب‌های راکتی پیش از مانورهای نظامی کره‌جنوبی و آمریکا صورت گرفت که قرار است روز دوشنبه آغاز شود.

سئول و واشنگتن می‌گویند، این مانورها در ذات دفاعی هستند اما کره‌شمالی بارها نسبت به این مانور اعتراض کرده و آن را تمرینی برای جنگ خطاب می‌کند.

کره‌شمالی آخرین موشک کوتاه‌برد خود را در اواخر ژوئیه سال جاری میلادی پرتاب کرد اما از آن پس بارها اعلام کرده که این پرتاب‌های راکتی به عنوان اقداماتی مقابله‌ای علیه چنین مانورهایی هستند.

رسانه دولتی کره‌شمالی روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: با توجه به اینکه آمریکا و کره‌جنوبی به انجام مانورهای جنگ اتمی خود علیه ما ادامه می‌دهند، پیونگ‌یانگ اقدامات مقابله‌ای را که برای دفاع شخصی است، انجام می‌دهد که شامل پرتاب‌های موشکی، آزمایش‌های اتمی و دیگر برنامه‌هاست.


ویدیو مرتبط :
پاسخ آزمایش موشکی کره شمالی، با بمباران و پرتاب موشک توسط کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت دفاع ژاپن؛موشک کره شمالی را منهدم می کنیم



وزارت دفاع ژاپن؛موشک کره شمالی را منهدم می کنیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، به دنبال اعلام آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش ژاپن به حالت آماده باش در آمد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

ژاپن موشک های زمین به هوای Patriot PAC ۳ خود را در جزیره اوکیناوا واقع در جنوب این کشور به حالت آماده باش درآورده است تا به هرگونه تهدید نظامی پیونگ یانگ پاسخ دهد.از سوی دیگر موشک های زمین به هوای SM-۳ ژاپن که قابلیت زیادی در انهدام موشک های میان برد دارند،کاملا آماده شلیک هستند.

ˈساتوشی موریموتوˈ وزیر دفاع ژاپن به ارتش این کشور همچنین گفته است توکیو امیدوار است پیونگ یانگ از این آزمایش موشکی صرفنظر کند.

ژاپن همراه با آمریکا،کره جنوبی،روسیه و برخی کشورهای غربی، حکومت کمونیست کره شمالی را به سرپیچی از قطعنامه های سازمان ملل متحد و ادامه آزمایش های بالستیک تهدید می کنند.آخرین گزارش ها حاکی از آن است که بارش سنگین برف احتمال دارد روند آماده سازی مقدمات پرتاب موشکی کره شمالی را کند کرده باشد.

واشنگتن معتقد است پرتاب راکتی پیونگ یانک،پوششی برای آزمایش فناوری موشکی است که ممکن است که بتواند تهدیدی برای آمریکا بشمار آید.

کره شمالی اعلام کرده است قصد داردیک ماهواره غیرنظامی را بین دهم دسامبر(۲۰آذر)تا ۲۲ دسامبر(۲دی)فضا پرتاب کند.

کره جنوبی و ژاپن دو متحد کلیدی کاخ سفید،این اقدام کره شمالی را به عنوان یک آزمایش مخفی موشک بالیستیک محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه های سازمان ملل دانستند. واشنگتن برای تداوم هژمونی سیاسی خود با هرگونه قدرتمندی کشورهای مستقل مخالفت می کند./ایرنا