اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره شمالی اینترنت را آزاد کرد


کره شمالی قرار است برای نخستین بار امکان دسترسی خارجیان را به اینترنت از طریق تلفن‌های همراه، آی‌پد و دیگر دستگاه‌های موبایل فراهم کند.

روزنامه دنیای اقتصاد: کره شمالی قرار است برای نخستین بار امکان دسترسی خارجیان را به اینترنت از طریق تلفن‌های همراه، آی‌پد و دیگر دستگاه‌های موبایل فراهم کند.
 
با اینکه امکان دسترسی خارجیان به اینترنت موبایلی فراهم می‌شود، شهروندان کره شمالی فعلا امکان دسترسی به سرویس اینترنت موبایلی ندارند و احتمالا این سرویس پس از ارائه به خارجیان برای شهروندان این کشور هم فراهم خواهد شد.

بر این اساس شرکت‌های پست و مخابرات و شرکت اوراسکام تلکام با همکاری یکدیگر امکان دسترسی خارجیان مقیم پیونگ‌یانگ را به سرویس‌های شبکه نسل سوم و اینترنت موبایلی از اوایل ماه آینده فراهم می‌کنند. این کشور همچنین به تازگی به خارجیان امکان استفاده از تلفن‌های همراه با سیم‌کارت‌های کوریالینک را داده است.


کره‌شمالی یکی از بسته‌ترین کشورهای دنیا است که امکان استفاده از تلفن‌همراه و اتصال اینترنت دو تغییر اساسی است که تاکنون در این کشور امکان‌پذیرشده است.

کره‌شمالی امکان دسترسی به سرویس‌های شبکه نسل سوم شامل پیامک، MMS، مکالمه تصویری و دسترسی به روزنامه دولتی را برای کاربران فراهم می‌کند، البته دسترسی به اینترنت موبایلی مشمول اینترنت جهانی نیست.


ویدیو مرتبط :
مذاکره مقامات ارشد کره شمالی و کره جنوبی در یک روستا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینترنت کره شمالی دوباره وصل شد



اخبار,اخباراختلال در شبکه اینترنت کره شمالی


 اخبار بین الملل - اینترنت کره شمالی دوباره وصل شد

 یک شرکت آمریکایی که اینترنت را در سراسر جهان زیر نظر دارد، روز سه شنبه از بازگشت فعالیت شبکه اینترنت کره شمالی به حالت عادی پس از چند ساعت اختلال و در نهایت آفلاین شدن این شبکه خبر داد.

شرکت داین مستقر در نیوهمپشایر اعلام کرد فعالیت شبکه اینترنت در کره شمالی - که در کانون رویارویی با آمریکا بر سر هک کردن شرکت سونی پیکچرز قرار دارد- دیروز چند ساعت مختل شد، اما فعالیت این شبکه روز سه شنبه از سرگرفته شد.

بنا بر اعلام شرکت داین، علت اختلال در شبکه اینترنت کره شمالی مشخص نیست، اما ممکن است ناشی از نقض فنی یا حمله سایبری باشد. این در حالی است که چند مقام آمریکایی آگاه از تحقیقات درباره حمله سایبری به سونی پیکچرز اعلام کردند دولت آمریکا در هیچ گونه حمله سایبری علیه پیونگ یانگ مشارکت نکرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا جمعه هفته پیش قول داد به حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز -که به کره شمالی نسبت داده شده است- « در زمان و مکان و شیوه دلخواه» پاسخ دهد.

شرکت داین اعلام کرد ارتباطات اینترنتی کره شمالی روز دوشنبه با اختلال رو به رو شد و کمی بعد این ارتباطات کاملاً مختل شد. جیم کووی، از مسئولان شرکت داین پس از بازگشت فعالیت شبکه اینترنت کره شمالی به حالت عادی در تماسی تلفنی گفت: « ما هنوز زیر نظر داریم ببینیم آیا هنوز اختلالاتی در ارتباطات اینترنتی در این کشور مشاهده می شود یا خیر. باید دید در ساعات آینده ممکن است دوباره اختلالاتی بروز کند و شبکه اینترنت مانند دیروز آفلاین شود یا خیر.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، در عین حال، کره جنوبی - که از نظر فنی با کره شمالی در حالت جنگی به سر می برد- اعلام کرد نمی تواند مداخله همسایه شمالی اش را در حمله سایبری به اوپراتور نیروگاه هسته ای خود منتفی بداند. کره جنوبی تصریح کرد در حمله سایبری به این شرکت تنها آمار و اطلاعاتی که از اهمیت زیادی برخوردار نیست سرقت شده است، و فعالیت های این شرکت نیز در معرض خطر قرار نگرفته است. با وجود این سئول خواستار کمک واشنگتن برای تحقیق درباره این حمله شد. 


اخبار بین الملل  - واحد مرکزی خبر