اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره‌ شمالی تلفن همسایه‌ اش را جواب نداد


کره‌شمالی بعد از اعلام لغو مذاکرات چهارشنبه 22 خرداد از پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی سئول خودداری کرد.

همشهری آنلاین:  کره‌شمالی بعد از اعلام لغو مذاکرات چهارشنبه 22 خرداد از پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی سئول خودداری کرد.

وزارت اتحاد کره در کره جنوبی پیشتر از انصراف کره‌شمالی برای حضور در مذاکرات سئول خبر داده بود و امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نخستین تماس تلفنی را در ساعت 9 صبح (به وقت محلی) برقرار کردیم اما کره‌شمالی پاسخ این تماس را نداد.

 قرار بود هیاتی از کره‌شمالی از مرز بین دو کره عبور کرده و برای مذاکرات دو روزه در هتل هیلتون سئول اقامت کند اما عصر سه‌شنبه در آخرین دقایق به خاطر مناقشات به وجود آمده لغو شد.

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز،کره‌شمالی از قرار به انتصاب یک معاون وزیر به‌عنوان رئیس هیات کره‌جنوبی اعتراض کرده و گفته این اقدام "نمایش مسخره‌ای" از این مذاکرات پیشنهادی است.آنها خواسته‌اند طبق صحبت‌های انجام‌شده در روستای مرزی پانمونجوم مذاکرات در سطح وزرا انجام شود.

در همان روز مذاکرات اولیه کره‌جنوبی از تمایلش به تعیین وزیر اتحاد کره به‌عنوان رئیس هیات مذاکره‌کننده سئول خبر داده‌بود اما بعد معاون او برای این کار انتخاب شد.

پیونگ‌یانگ تا لحظه تنظیم این خبر هنوز در خصوص لغو این مذاکرات بیانیه‌ای رسمی صادر نکرده است.

البته پیش از این نیز برخی تحلیل‌گران نسبت به خواست واقعی کره‌شمالی برای انجام این مذاکرات ابراز تردید کرده‌بودند و طبق رویدادها و موارد مشابه قبلی بر این باور بودند که کره‌شمالی در این زمینه جدی نیست و این سرپوشی برای برخی از فعالیت‌هایش می‌تواند باشد.


ویدیو مرتبط :
ژست ورزشی اوباما جواب نداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جهانگیری در دیدار وزیر کار کره شمالی: کره‌شمالی تحت فشار آمریکاست/ کشورهای همسایه خواهان برقراری صلح هستند



دیدار جهانگیری با وزیر کار کره شمالی, دیدار جونگ یونگ سو با جهانگیری

جهانگیری در دیدار وزیر کار کره شمالی: کره‌شمالی تحت فشار آمریکاست/ کشورهای همسایه خواهان برقراری صلح هستند

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه کره شمالی تحت فشار قدرت‌های بزرگ و به خصوص آمریکا قرار دارد، گفت: ایران از مواضع صلح‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ملت کره شمالی حمایت می‌کند و امیدواریم این ملت بتواند بر مشکلات فعلی غلبه کند.

به گزارش  فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری معاون اول رییس‌جمهور عصر سه‌شنبه در دیدار جونگ یونگ سو وزیر کار جمهوری دموکراتیک خلق کره از دولت این کشور بخاطر حضور هیئت عالی رتبه کره شمالی در مراسم تحلیف روحانی قدردانی کرد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه کره شمالی تحت فشار قدرت‌های بزرگ و به خصوص آمریکا قرار دارد، تصریح‌کرد: ایران از مواضع صلح‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ملت کره شمالی حمایت می‌کند و امیدواریم این ملت بتواند بر مشکلات فعلی غلبه کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه کره شمالی در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: این امر نیازمند استقرار ثبات و آرامش در آن منطقه است و بی‌تردید همه کشورهای همسایه نیز خواهان برقراری صلح و امنیت هستند.

معاون اول رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد دولت کره شمالی بتواند از طریق گفت‌وگو و از راه دیپلماتیک در جهت برون رفت از مشکلات حرکت کرده و زمینه برقراری ثبات و امنیت در این کشور را فراهم کند.

وزیر کار جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز در این دیدار سفر خود به ایران را مثبت و در جهت گسترش روابط دو کشور ارزیابی کرد و گفت: این سفر در چهلمین سال برقراری روابط سیاسی ایران و کره شمالی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت کره شمالی همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرده است، افزود: کره شمالی با فشارهای غیر منطقی دشمنان و بویژه آمریکا بر ملت ایران مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

جونگ‌یونگ‌سو با تبریک روی کار آمدن دولت روحانی خواستار گسترش سطح روابط و توسعه مناسبات اقتصادی تهران - پیونگ یانگ شد./فارس