اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کره‌ شمالی آمریکا را تهدید به جنگ کرد


کره شمالی امروز (شنبه) ضمن هشدار نسبت به یک جنگ تمام عیار به آمریکا تاکید کرد تا مانورهای نظامی را که پیونگ یانگ آن را به عنوان "تهدید اتمی" توصیف می‌کند، متوقف کند.

خبرگزاری ایسنا: کره شمالی امروز (شنبه) ضمن هشدار نسبت به یک جنگ تمام عیار به آمریکا تاکید کرد تا مانورهای نظامی را که پیونگ یانگ آن را به عنوان "تهدید اتمی" توصیف می‌کند، متوقف کند.

 کمیسیون دفاع ملی کره شمالی به رهبری کیم جونگ ‌اون، رهبر این کشور اعلام کرد، اگر دولت واشنگتن خواستار صلح در شبه جزیره کره و آمریکا است باید دست از سیاست‌های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ بردارد.

یکی از سخنگویان کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا باید بداند که اقدامات تحریک آمیز حملات تلافی جویانه ما را به همراه دارد و منجر به یک جنگ تمام عیار برای رویارویی نهایی با آمریکا می‌شود.

وی افزود: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که آمریکا باید از اقدامات گوناگون خود برای منزوی کردن و سرکوب ما دست بردارد چرا که صلح و امنیت نه تنها در شبه جزیره کره بلکه در سرزمین آمریکا نیز به این مساله بستگی دارد.

این اظهارات پس از مانور نظامی مشترک ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مطرح شد که در آن ناو هواپیما بر آمریکا نیز حضور داشت و منجر به واکنش‌های شدید و تهدیدهای کره شمالی شد.

کره شمالی روز جمعه این مانور مشترک را به عنوان یک اقدام تحریک آمیز نظامی جدی محکوم کرده و متعهد شد تا ناو هواپیمابر آمریکا را در همین دریا دفن کند.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در این بیانیه از آمریکا خواست تا تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را لغو و تهدیدهای اتمی مداوم و مانورهای جنگی مختلف را متوقف کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره سیاست غیر قابل تغییر دولت پیونگ یانگ است و رهایی از این تسلیحات به توقف تهدیدهای اتمی آمریکا علیه پیونگ یانگ بستگی دارد.

کره شمالی در این بیانیه امضای توافق نامه عدم تجاوز که از جانب جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره پیشنهاد شده بود را رد کرد.

این بیانیه در واکش به اظهارات اخیر جان کری صورت گرفت. کری در جریان سفرش به ژاپن اعلام کرد، اگر پیونگ یانگ از تسلیحات اتمی‌اش دست بردارد و از خواسته‌های بین‌المللی پیروی کند، درهای مذاکره به روی این کشور باز است.

وی افزود: واشنگتن آماده برقراری رابطه صلح آمیز با پیونگ یانگ است البته به شرطی که این کشور دست از تسلیحات اتمی‌اش بردارد.


ویدیو مرتبط :
تهدید آمریکا توسط کره شمالی و نابودی واشینگتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی،آمریکا را تهدید کرد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کره شمالی،آمریکا را تهدید کرد

کره شمالی روز پنجشنبه برنامه آمریکا برای احداث یک پایگاه راداری جدید در ژاپن را محکوم و اعلام کرد این اقدام موجب تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه می شود و چاره ای برای پیونگ یانگ بجز تولید سلاح های هسته ای قوی تر باقی نمی گذارد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول،ˈلئون پانتاˈوزیردفاع آمریکا روز دوشنبه درجریان سفری به ژاپن اعلام کرده بود که دو کشور به توافق جدیدی در زمینه استقرار یک رادار دیگر دفاع موشکی در ژاپن دست یافته اند.

پانتا گفته بود که استقرار این رادار موجب ارتقای توانایی نیروهای آمریکایی برای دفاع از ژاپن و محافظت از آمریکا دربرابر تهدید موشک های بالستیک کره شمالی می شود.

در این حال وزارت امور خارجه کره شمالی دربیانیه ای کهˈخبرگزاری مرکزی کرهˈ - خبرگزاری رسمی کره شمالی - آن را منتشر کرد،گفت که این اقدام موجب وخیم تر شدن شرایط منطقه ای و تشدید رقابت تسلیحاتی خواهد شد.

این بیانیه افزود: نباید نادیده گرفت که پانتا آشکارا اعلام کرد که رادار جدید علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) هدف گیری شده است و نه چین.

وزارت امور خارجه کره شمالی افزود:باتوجه به اینکه آمریکا به عنوان بزرگترین دارنده سلاح هسته ای و موشک درحال تشدید نیروهای نظامی خود علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره است،کاملا طبیعی است که (کره شمالی) بطور ثابت نیروی بازدارنده هسته ای خود را تقویت کند.

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی افزود:رویکرد آمریکا،جمهوری دموکراتیک خلق کره را بر آن می دارد که به یک کشور هسته ای نیرومندتر تبدیل شود تا بتواندبا آمریکا برابری کند./ایرنا