اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کردهای سوریه نظام فدرالی اعلام کردند


دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که کردها در مناطق تحت سیطره خود در شمال این کشور نظام فدرالی اعلام کردند.

خبرگزاری ایسنا: دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که کردها در مناطق تحت سیطره خود در شمال این کشور نظام فدرالی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نشست کردها با حضور 200 شخصیت کرد در منطقه رمیلان در مرزهای سوریه، عراق و ترکیه برگزار شد.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه کردها در این نشست نظام فدرالی در مناطق تحت سیطره خود در شمال سوریه اعلام کردند.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه در واکنش به اعلام نظام فدرالی از سوی کردها اعلام کرد: ما به طرف‌هایی که بخواهند به وحدت و تمامیت ارضی سوریه لطمه بزنند هشدار می‌دهیم چراکه مطرح کردن موضوع نظام فدرالی به تمامیت ارضی لطمه می‌زند و این مسئله با قانون اساسی و قطعنامه‌های بین المللی در تضاد است.

این مسئول افزود: اعلام نظام فدرالی هیچ ارزش و اعتبار قانونی یا تأثیر اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی ندارد چراکه بیانگر اراده مردم سوریه نیست.

این مسئول تأکید کرد: مأموریت اصلی در مقابل مردم ما مبارزه با تروریسم و دور شدن از این هدف به منزله حمایت از تروریسم است.

ائتلاف مخالفان سوریه نیز در واکنش به اعلام نظام فدرالی از سوی کردها تأکید کرد: ما بر وحدت مردم و خاک سوریه و تمامیت ارضی کشور تأکید می‌کنیم.

در بیانیه ائتلاف مخالفان آمده است: مشخص کردن شکل و ظاهر حکومت سوریه جزو اختیارات یک گروه یا بخشی از مردم به تنهایی نیست.

هیئت مخالفان مورد حمایت ریاض نیز با اعلام نظام فدرالی از سوی کردها مخالفت کردند.

یک مسئول ترکیه‌ای نیز در واکنش به این اقدام کردها گفت: ما هرگز ایجاد چنین نظام‌هایی را که براساس گرایش نژادی تشکیل می‌شوند، قبول نخواهیم کرد.

این مسئول افزود: مردم سوریه خود درباره آینده کشورشان تصمیم می‌گیرند.


ویدیو مرتبط :
کردهای مقاوم سوریه(4)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بشار اسد: نظام فدرالی سوریه را ویران خواهد کرد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد اجرای نظام فدرالی به ویران شدن این کشور منجر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد اجرای نظام فدرالی به ویران شدن این کشور منجر خواهد شد.

بر اساس گزارش روسیاالیوم، بشار اسد بر ضرورت ارائه پیش نویس قانون اساسی جدید به گونه‌ای که به معرض رای و نظر مردم گذاشته شده و حمایت آنها را جلب کند، تاکید کرد.

اسد که هیئتی از نمایندگان پارلمان روسیه و شماری از شخصیت‌های دینی، اجتماعی و رسانه‌ای این کشور را به حضور پذیرفته بود، درباره مواضع و نقش مسکو اظهار داشت نقش مثبتی که روسیه ایفا می‌کند، سبب بازترسیم نقشه سیاسی جهانی شده است.

وی با ممکن دانستن حل سیاسی بحران سوریه در چارچوب گفت‌وگوهای ژنو افزود روسیه ثابت کرد که یک کشور بزرگ است و استراتژی مبتنی بر پایبندی به اصول و ارزش‌ها و اجرای قوانین بین المللی را در پیش گرفته است.

اخبار بین الملل - تسنیم