اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کرایه اتوبوس و سواری بین شهری گران شد


پس از کش‌وقوس‌های فراوان و برگزاری جلسات مختلف دولت و اصناف و تشکل‌های حمل و نقلی برون‌شهری، نرخ بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برون‌شهری به طور متوسط 20 درصد و نرخ کرایه حمل کالا توسط کامیون حداکثر 25 درصد افزایش یافت.

خبرگزاری مهر: پس از کش‌وقوس‌های فراوان و برگزاری جلسات مختلف دولت و اصناف و تشکل‌های حمل و نقلی برون‌شهری، نرخ بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برون‌شهری به طور متوسط 20 درصد و نرخ کرایه حمل کالا توسط کامیون حداکثر 25 درصد افزایش یافت.

با افزایش هزینه‌ شرکت‌های تعاونی مسافری بین‌شهری و مالکان کامیون‌ها و اتوبوس‌ها دولت تصمیم گرفت نرخ بلیت اتوبوس را به طور متوسط 20 درصد و نرخ کرایه حمل کالا توسط کامیون‌ها را حداکثر 25 درصد افزایش دهد.

این افزایش نرخ‌ها به دنبال نوسانات اخیر ارزی، افزایش قیمت لاستیک و روغن و با احتساب تورم سالیانه بوده است.

در بخش حمل و نقل مسافری عمومی بین‌شهری، نرخ‌ها بر حسب نفر‌کیلومتر و بر اساس نوع مسیر، کوهستانی یا دشت بودن آن، نقاط کور جاده، میزان بارش نزولات جوی و از این قبیل محاسبه شده است.

در بخش کامیونی نیز محاسبه میزان افزایش کرایه حمل کالا بر اساس تن‌کیلومتر بوده است.

این دومین بار بود که نرخ بلیت اتوبوس پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش می‌یافت؛ در مرحله قبل تنها 12 درصد نرخ بلیت اتوبوس‌ها افزایش یافت که با احتساب تورم موجود و قیمت کنونی دلار بسیار کم بود.

البته افزایش متوسط 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس در مسیر‌های مختلف متفاوت است، در برخی از مسیر‌ها افزایش نرخ بلیت بسیار کمتر از این رقم و در برخی از این مسیر‌ها کمی بیشتر از این رقم است.

ظاهراً این افزایش نرخ‌ها از اواسط اردیبهشت‌ماه امسال تصویب و برای اجرا به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ شده است


ویدیو مرتبط :
پریدن یه نوجوان از پنجره اتوبوس برای ندادن کرایه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان افزایش نرخ کرایه سواری بین شهری


مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری‌ کرایه بین‌شهری کشور گفت: در راستای تورم سالیانه، در ماه جاری ۱۰ درصد به نرخ سواری‌های کرایه بین شهری افزوده می‌شود ضمن آن که از ۲۵ اسفند هم ۱۵ تا ۲۰ درصد به نرخ کرایه‌ها افزوده خواهد شد.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری‌ کرایه بین‌شهری کشور گفت: در راستای تورم سالیانه، در ماه جاری ۱۰ درصد به نرخ سواری‌های کرایه بین شهری افزوده می‌شود ضمن آن که از ۲۵ اسفند هم ۱۵ تا ۲۰ درصد به نرخ کرایه‌ها افزوده خواهد شد.

‌رحمت حاج‌محمدعلی اظهار داشت: در سطح کشور تعداد ۴۵ هزار دستگاه سواری کرایه بین‌شهری با متوسط سن‌ حدود ۶ سال فعال است.
وی ‌بیان کرد: طبق روال هر سال و بر حسب تورم موجود، رقمی بر کرایه‌ها افزوده می‌شود، امسال هم در بهمن‌ماه ۱۰ درصد نرخ سواری کرایه بین شهری افزایش می‌یابد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری‌کرایه بین‌شهری کشور افزود: نرخ کرایه در این بخش توافقی است،بدین معنی که اتحادیه‌ها مختار هستند در شرایطی که تقاضا و مسافر کم است نرخ‌ها را کاهش داده تا جذب مسافر بیشتری داشته باشند، ضمن آنکه در ایام پیک سفر نرخ‌ها درصدی افزایش می‌یابد.

فعالیت ۳۰۰۰ دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در تهران

وی درباره آماده‌سازی ناوگان برای ایام نوروز بیان کرد: در نوروز ۹۴ تعداد ۳۰۰۰ دستگاه خودروی سواری کرایه در مسیر تهران به مقاصد مختلف و بالعکس فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری‌کرایه بین‌شهری کشور ادامه داد: در داخل استان‌ها نیز شرکت‌های داخلی بسته به میزان فعالیت، سواری کرایه بین شهری در اختیار دارند که مسافران درون استانی را جابجا می‌کنند.

حاج‌محمدعلی بیان کرد:‌ سواری‌های کرایه بین‌شهری غیر از ایام پیک سفر، در بقیه‌ ایام سال‌، ماهانه ۱۰ تا ۱۵ روز‌ غیرفعال هستند زیرا مسافری وجود ندارد؛ در همین راستا‌ رانندگان ناوگان سواری کرایه برای جابجایی نوروزی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

رئیس اتحادیه سواری کرایه بین شهری اظهارداشت: تلاش می‌کنیم در ایام نوروز جابه‌جایی مسافران با نظم خاص انجام شود ضمن آنکه نظارت بر عملکرد آنها کاملاً وجود دارد.

وی بیان کرد: در ایام نوروز امسال نیز همانند سال‌های گذشته در راستای جبران ترددهای یک سر خالی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد نرخ کرایه سواری‌های بین شهری افزایش می‌یابد؛ در این ایام ‌به عنوان مثال در هفته ابتدای نوروز تعداد مسافرانی که قصد دارند از تهران خارج شوند بسیار زیاد و کسانی که قصد دارند وارد تهران شوند بسیار کم است.در همین راستا رانندگانی که مسافران را به خارج از تهران منتقل می‌کنند هنگام برگشت با صندلی خالی به تهران بر می‌گردند که باید این زیان آنها جبران شود.

حاج‌محمدعلی گفت: البته این افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی کرایه‌ها بعد از ۱۵ فروردین ۹۴ اعمال نشده و کرایه‌ها به قیمت‌های قبلی بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه‌ بلیت برای همه مسافران سواری کرایه صادر می‌شود، گفت: مسافران اگر بابت پرداخت وجه کرایه، بلیت از شرکت مربوط دریافت نکردند حتماً این موضوع را به ما اطلاع‌رسانی کنند. همچنین مسافران می‌توانند‌ شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره تلفن‌های (۶۶۹۴۱۱۶۰-۶۶۹۴۱۱۰۴ – ۶۶۹۰۷۲۰۶-۶۶۹۰۷۲۰۷-۶۶۹۰۷۲۰۸) و پست الکترونیک [email protected] اعلام کنند.