اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کرانچار: پرسپولیسِ زخمی قطعاً خطرناک است


سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: پرسپولیسِ شکست خورده و زخمی به طور قطع خطرناک خواهد بود و آنها می‌خواهند با پیروزی برابر ما دوباره شانس جدی قهرمانی شوند.

تسنیم: زلاتکو کرانچار در خصوص وضعیت سپاهان پیش از دیدار با پرسپولیس عنوان کرد: به طور قطع می‌توانم بگویم که اکنون در شرایط بسیار خوبی به سر می‌بریم و وضعیت ما کاملاً مثبت است. بسیار باانگیزه هستیم و فقط برای قهرمانی رقابت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در افکار زردپوشان اصفهانی انگیزه زیادی برای دستیابی به قهرمانی وجود دارد، افزود: در دیدار روز جمعه مطمئناً سپاهان و پرسپولیس هر 2 به دنبال برد هستند، چرا که این دیدار، سرنوشت 2 تیم را رقم خواهد زد و بعد از این بازی مشخص خواهد شد که کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان از انگیزه بالای خود و شاگردانش برای شکست پرسپولیس یاد کرد و گفت: انگیزه ما برای بازی با پرسپولیس به خاطر این نیست که این تیم یک رقیب سنتی برای سپاهان به شمار می‌آید، بلکه به این دلیل است که آنها رقیب مستقیم ما در رقابت برای قهرمانی هستند.

کرانچار یادآور شد: پرسپولیس هنوز برای قهرمان شدن شانس دارد و ما هم به همراه استقلال، فولاد و نفت دیگر شانس‌های قهرمانی هستیم و به همین دلیل دوست نداریم نتیجه را به پرسپولیس واگذار کنیم تا شانس‌مان برای قهرمانی کم شود.

«سپاهان در 10 بازی گذشته شکست نخورده، آیا احتمال دارد رکورد این تیم مقابل پرسپولیس بشکند؟» وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم خاطرنشان کرد: ما خودمان را کاملاً آماده کرده‌ایم و چیزی که به ما انگیزه می‌دهد نکته‌ای است که مطرح کردید و آن هم شکست نخوردن ما در 10 مسابقه اخیر است. در 2 مسابقه اخیر هم خوب کار کرده و پیروز شده‌ایم. بدون شک با همان آمادگی و انگیزه دیدارهای قبلی و شاید بیشتر از آن مقابل پرسپولیس قرار می‌گیریم، در عین حال به این نکته هم واقفیم که شرایط دیدار پرسپولیس و سپاهان تا لحظه آخر مبهم است.

سرمربی سپاهان ادامه داد: پرسپولیس در 2 مسابقه اخیر خود مقابل گسترش‌فولاد و فولاد خوزستان شکست خورده و تنها شانسی که برای بازگشت به جدول دارد، پیروزی در دیدار با سپاهان است. پرسپولیسِ شکست خورده و زخمی به طور قطع خطرناک خواهد بود، چرا که شاگردان دایی می‌خواهند با پیروزی برابر ما دوباره شانس جدی قهرمانی شوند و برای این کار آمادگی بالایی هم خواهند داشت.

کرانچار در پایان تصریح کرد: برای دیدار با پرسپولیس ما انگیزه‌های خودمان را خواهیم داشت و مطمئناً با شرایط خوبی به مصاف این تیم خواهیم رفت. امیدوارم که بتوانیم در این دیدار نتیجه بگیریم، چون در صورت از دست دادن امتیاز شرایط‌مان برای قهرمان شدن سخت می‌شود.


ویدیو مرتبط :
درخشان: با پیکان، پرسپولیسِ کرانچار را بردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایا سوراخ کردن گوش کودک خطرناک است؟



 

سوراخ کردن گوش کودک


 

سوراخ كردن گوش به شرطي كه برخي قواعد اساسي رعايت شود عملي بي‌خطر است

 

 

آكادمي‌بيماري‌هاي اطفال آمريكا براي پيشگيري از عفونت و ساير عوارض پس از سوراخ‌ كردن گوش اين توصيه‌ها را ارائه كرده است:

 

 

كودكتان را براي سوراخ‌كردن گوش به نزد پزشك، پرستار يا تكنسين با تجربه در اين كار ببريد

 

 

گوش قبل از سوراخ كردن بايد با الكل يا محلول‌هاي مشابه كاملا ضدعفوني شود .

 

 

بهتر است در ابتدا از گوشواره طلاي ساده استفاده كنيد تا از احتمال بروز واكنش آلرژيك كاسته شود .

 

 

پس از سوراخ كردن گوش بايد دو بار در روز با ماليدن الكل و سپس پوشاندن محل با كرم آنتي‌بيوتيك آن را ضدعفوني كنيد .

 

 

گوشواره را براي 4 تا 6 هفته پس از سوراخ كردن درنياوريد .

 

 

اگر قرمزي، تورم و درد در محل سوراخ‌كردن رخ داد كودك را به نزد دكتر ببريد