اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کرانچار: سرمربی تیم‌ملی می‌شوم


فقط دو مساوی استقلال و دو برد سپاهان کافی بود که زردها به صدر جدول برگردند. سپاهان که در دو بازی اول نیم‌فصل دوم صدر جدول را از دست داده بود، حالا با پیروزی در بازی عقب‌مانده‌اش می‌تواند جای استقلال را در صدر جدول بگیرد.

همشهری جوان: فقط دو مساوی استقلال و دو برد سپاهان کافی بود که زردها به صدر جدول برگردند. سپاهان که در دو بازی اول نیم‌فصل دوم صدر جدول را از دست داده بود، حالا با پیروزی در بازی عقب‌مانده‌اش می‌تواند جای استقلال را در صدر جدول بگیرد. البته بازگشت به صدر زردها یک تبصره دارد و آن تساوی استقلال است. این یک نمونه خوب برای بازگشت زردهای اصفهان است که همه از بین شانس‌های قهرمانی خطشان زده بودند. حالا تیم اول اصفهان همچنان شانس اول قهرمانی است و این را مدیون مربی‌اش کرانچار است. زلاتکو کرانچار که سال قبل تیمش را قهرمان کرد و امسال هم با وجود ریزش عجیب و غریب ستاره‌های تیم همچنان امید قهرمانی است. بالا ماندن زردها سوژه اصلی این مصاحبه است. مصاحبه کرانچاری که این روزها به زندگی در اصفهان عادت کرده می‌خواهد با تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

شما دوره خوبی با پرسپولیس داشتید. دوره‌ای که ادامه پیدا نکرد و کنار رفتید.

من کارنامه موفقی در پرسپولیس داشتم. تیم را در رده سوم جدول لیگ‌برتر تحویل دادم و یک مرحله هم از جام‌حذفی پیش رفته بودیم. مقایسه این نتایج با نتایج کسب شده در ادوار پس از من ثابت می‌کند که نتایج من موفقیت‌آمیز بوده است.

این درست است که یکی از برکناری شما در پرسپولیس، حضور ایوکوویچ مربی دروازه‌بانان شما بود؟ بعدها گفته شد او رفتار خوبی با بازیکنان نداشته.

اولاً در پاسخ سؤالی قبلی شما توضیح دادم که نتایجم موفقیت‌آمیز بوده و راجع به شایعات مربوط به رفتار ایوکوویچ نمی‌توانم حرفی بزنم. طی مدت حضورم در پرسپولیس هیچ بازیکنی مستقیماً از نحوه رفتار او شکایت نکرد.

یک سؤال همیشه در مورد کنار رفتن شما وجود داشت. شما یک جلسه خصوصی با کاشانی برگزار کردید و بعد از پرسپولیس ررفتید. در آن جلسه چه اتفاقی افتاد؟

گفت‌وگوی خوبی بود و طی آن معلوم شد که زمان رفتنم فرار رسیده است. زیرا نتایج کسب شده‌ام در حد انتظار بعضی از کسانی که از باشگاه توقعاتی داشتند نبوده و جای خود را به اسطوره فوتبال ایران یعنی علی دایی دادم. آن موقع زمانی بود که فهمیدن راهی به جز رفتن باقی نمانده است و من هم بسیار دوستانه دست کاشانی و دایی را فشردم. این پیروزی مشترک من و کاشانی بود. زیرا من و او مشترکاً راهی را برای کسب نتایج دلخواه یافته بودیم. در واقع به‌خاطر همین روش برخورد بود که حضور مجددم در ایران فراهم شد. زیرا هنوز نامه فوتبالی من در ایران به پایان نرسیده بود و من دیدم که کارهای زیادی برای انجام در ایران باقی مانده است.

راست است که شما در زمان مدیرعامل عباس انصاری‌فرد با او رابطه خوبی نداشتید؟

خیر. او مدام با حفظ فاصله از ما به سر می‌برد و علاقه چندانی برای برقراری همکاری از خود نشان نمی‌داد. هنوز خود من هم نمی‌دانم دلیل او برای چنین رفتاری چه بود؟

شما اگر جای کاشانی بودید، در آن مقطع کرانچار را کنار می‌گذاشتید؟

این یک سؤال فرضی است و نمی‌توانم جای کس دیگری جواب بدهم.

بعد از جدا شدانتان از پرسپولیس نتایج این تیم را در آن فصل دنبال می‌کردید؟

بله. در اصل به همین دلیل هم به سپاهان آمدم؛ یعنی می‌خواهم بگویم که نه فقط پرسپولیس بلکه نتایج سایر تیم‌های ایران را دنبال می‌کردم.

سپاهان با پرسپولیس چه فرقی دارد؟

من فقط می‌توانم راجع به دوره مربیگری خودم در پرسپولیس صحبت کنم. سپاهان از نظر سازماندهی باشگاهی پیشروتر از پرسپولیس است. اگرچه باید تأکید کنم که در خلال دوره مربیگری من در پرسپولیس، آقای کاشانی پس از به دست گرفتن ریاست باشگاه شروع به سازماندهی باشگاه با امکانات خود کرد و امروزه ما شاهد اصالت یافتن راه آغاز شده توسط آقای کاشانی توسط قدرت نوآوری‌های مدیریتی رویانیان هستیم. مطمئناً اگر پرسپولیس به روند سازماندهی فعلی خود با همین منوال و با کادر و بازیکنانی که در اختیار دارد ادامه دهد، قطعاً طی ادامه نیم‌فصل شاهد پیوستن این تیم به کورس قهرمانی لیگ امسال در کنار سپاهان و استقلال خواهیم بود.

فصل قبل یک قهرمانی خوب با سپاهان داشتید. چطور این اتفاق افتاد؟

خیلی ساده. کمال استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بازیکنان‌مان کردیم. از سوی دیگر سازماندهی باشگاه به همراه مسئولان وقت که هم از نظر مالی و هم از نظر ساختاری پشتیبان تیم بودند. دلیل مهمی بود. البته حمایت بی‌دریغ هواداران سپاهان یکی از دلایل غیرقابل بحث در قهرمانی سپاهان بود.

برویم سراغ تیم‌ملی. فکر می‌کنید تیم‌ملی ایارن به جام‌جهانی می‌رود؟

اگرچه نتیجه آخرین مسابقه تیم‌ملی ایران در مقابل ازبکستان اوضاع را پیچیده کرده ولی من حداقل باور دارم که تیم‌ملی می‌تواند در رقابت‌های پلی‌آف به جام‌جهانی برساند. البته قطعاً شرایط سخت‌تر شده ولی با اعتقاد به قابلیت‌های ملی‌پوشان، آنها می‌توانند راه موفقیت را بیابند.

چرا تیم‌ملی با کی‌روش موفق نیست؟

به‌نظرم باید هنوز به کی‌روش زمان داد و هنوز نمی‌شود به او ناموفق گفت. البته نتایج ایران در برابر لبنان و ازبکستان به هیچ‌وجه قابل دفاع نیستند اما هنوز باید به سرمربی فرصت کافی داده شود تا وی بتواند تمام افکارش را پیاده کند.

حتماً به مربیگری در تیم‌ملی ایران فکر می‌کنید. این‌طور نیست؟

در صورت ارائه چنین پیشنهادی سرمربیگری تیم‌ملی افتخار بزرگی برای من است. از آنجایی که من در دوره کاملی از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2006 آلمان سرمربی تیم‌ملی کرواسی بودم و به همراه این تیم به جام‌جهانی رسیدم و بعدها سرمربی تیم لمی مونته نگرو در دور نهایی رقابت‌های مقدماتی جام‌ملت‌های اروپا نیز بودم، تجربه کافی برای هدایت تیم‌ملی را دارم.

با این تجربه فکر می‌کنید مشکل تیم‌ملی چیست؟

پاسخ من به این سؤال بسیار کوتاه است. چنین سؤالی باید از سرمربی تیم‌ملی پرسیده شود که مشکل در کجاست؛ چرا که به‌طور قطع فقط او از دلایل این امر آگاهی دارد.


ویدیو مرتبط :
شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال نشد - سرمربی ساحلی انتخاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرانچار: سرمربی تیم ملی فوتبال منشا شایعات است



اخبار,تیم فوتبال سپاهان اصفهان,زلاتکو کرانچار

 

اخبار ورزشی - کرانچار: سرمربی تیم ملی فوتبال منشا شایعات است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان، «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال را به شایعه پراکنی در باره تیم ملی متهم کرد.

به گزارش ایرنا، «زلاتکو کرانچار» جمعه شب پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمربی تیم ملی منشا اصلی شایعات پیرامون این تیم است و رسانه ها همگام با وی این شایعات را منتشر می کنند.

وی این مطلب را در پاسخ به این پرسش که چنانچه کی روش از تیم ملی برود، آیا شما حاضرید مسوولیت تیم ملی را برعهده بگیرید، بیان کرد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان افزود: این شایعات به سود تیم ملی نیست و رسانه ها نباید به این شایعات دامن بزنند.

وی با اشاره به برنامه های اعلام شده از سوی کی روش گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال چند دیدار دوستانه برای این تیم در فصل بهار در نظر گرفته است که موجب تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران می شود و به نظرم این دیدارها هیچ سودی برای تیم ملی ندارد.

کرانچار تصریح کرد: اگر کی روش مرا به جلسه هم اندیشی دعوت کند، به او خواهم گفت برنامه هایش بی پایه و اساس است و برای تیم ملی مفید نیست.

وی افزود: در حالیکه چهار تیم ایران در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا باید حضور یابند، تدوین چنین برنامه هایی برای فوتبال ایران مفید نیست و نمایندگان ایران از این برنامه ها ضرر خواهند کرد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در باره دیدار شهرآورد اصفهان نیز اظهار کرد: این دیدار بسیار با کیفیت تر از شهرآورد تهران بود و دو تیم بازی جوانمردانه ای انجام دادند.

وی با اشاره به حساسیت این دیدار افزود: هر دو تیم به سه امتیاز این دیدار نیاز داشتند و به همین دلیل دو تیم بازی زیبایی انجام دادند.

کرانچار با بیان اینکه از تیم ذوب آهن اصفهان انتظار یک بازی دفاعی را داشتیم، تصریح کرد: این انتظار در ابتدای نیمه نخست برآورده شد و ذوب آهن بازی بسته ای را انجام داد اما این تیم پس از دریافت گل، انجام بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد.

وی در باره وضعیت ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر نیز گفت: این تیم توان آن را دارد تا در لیگ برتر حفظ شود اما ترس از سقوط، فشار روانی را به این تیم تحمیل کرده است و به همین دلیل بازیکنان این تیم بازی انتحاری در زمین انجام می دهند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان ادامه داد: به همین دلیل بازیکنان ذوب آهن تمرکز خود را از دست می دهند.

وی به بازیکنان و کادر فنی ذوب آهن اصفهان توصیه کرد: هر بازی را مرگ و زندگی ندانید زیرا خلاف آن فشار روانی را تشدید می کند و تمرکز بازیکنان را از بین می برد.

کرانچار از تیم ذوب آهن اصفهان به عنوان یک تیم ریشه دار در فوتبال ایران نام برد و تاکید کرد: حیف است این تیم با سابقه که یکی از برندهای فوتبال ایران در آسیا به شمار می آید، به راحتی از لیگ برتر فوتبال ایران خارج شود.

وی از تیم های استقلال تهران، فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران به عنوان حریفان اصلی تیمش برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران نام برد و تصریح کرد: هر سه تیم یاد شده بازی های سختی در پیش دارند و این موضوع شانس ما را برای کسب قهرمانی افزایش می دهد.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز (جمعه) در شهرآورد اصفهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با نتیجه یک بر صفر ذوب آهن را شکست داد.

اخبار ورزشی - ایرنا