اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کد تلفن ایران روی پیراهن آسمانخراش ایرانی


از روزی که حامد حدادی بازیکن تیم فینیکس سانز شد این تیم دو بازی انجام داد اما خبری از حدادی نشد. باشگاه سانز یک روز بعد از خبر انتقال حدادی به این باشگاه نام او را در فهرست بازیکنانش قرار داد.

تماشا: از روزی که حامد حدادی بازیکن تیم فینیکس سانز شد این تیم دو بازی انجام داد اما خبری از حدادی نشد. باشگاه سانز یک روز بعد از خبر انتقال حدادی به این باشگاه نام او را در فهرست بازیکنانش قرار داد.

برخی از تحلیلگران نزدیک به سانز اعتقاد دارند حدادی در صورت خروج جرمین اونیل و ماسین گورتات از فینیکس بیشتر می تواند فرصت بازی داشته باشد. با اینحال برای بازی کردن حامد در تیمی غیر از ممفیس در لیگ NBA باید باز هم صبر کرد. در تازه ترین اخبار درباره حامد، انتخاب شماره 98 برای پیراهن اوست که این انتخاب خود حدادی است. 98 پیش شماره کد تلفن ایران است که حدادی آن را برای خود انتخاب کرده است.

کد تلفن ایران روی پیراهن حامد حدادی

حدادی که پیش از این از ممفیس به تورنتو رپترز رفته بود، به دلیل مشکل ویزا نمی توانست در تمرین های این تیم کانادایی شرکت کند و بالاخره به فینیکس پیوست. او دیروز اولین تمرینش را با فینیکس انجام داد.

حدادی بعد از این تمرین گفت: «هنوز آماده نیستم. من به تنهایی در لس آنجلس تمرین می کردم اما تمرین گروهی بسکتبال چیز دیگری است. به زمان بیشتری احتیاج دارم تا به شرایط بهتری برسم. این تمرین خیلی سخت و با سرعت بالایی بود.»


ویدیو مرتبط :
یوز پلنگ ایرانی در پیراهن تیم ملی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران می خواهد بمب اتم ایرانی بسازد، نه اسلامی!



 

 

 

ایران می خواهد بمب اتم ایرانی بسازد، نه اسلامی!

 

ادعای متناقض یک نشریه اماراتی

ایران می خواهد بمب اتم ایرانی بسازد، نه اسلامی!

مذاکره با ایران، کار آسانی نیست. ایران یکی از قدیمی ترین کشورها با فرهنگی کهن در منطقه خاورمیانه و شرایط خاص خود است. این کشور در کنار مسایل و پیچیدگی های درونی، همسایگان خوبی ندارد. ممکن است ترکیه برای ایران همسایه خوبی باشد، ولی کشورهای هم مرز این کشور از شمال و شرق، چندان با او مهربان نیستند.

سرویس بین الملل ـ در شرایطی که قرار است مذاکرات ایران با گروه 1+5 در استانبول دنبال شود، نشریه ای اماراتی، در نوشتاری تلاش کرده است با تشریح پاره ای از مسایل، راهکارهایی را درباره بن بست هسته ایران پیش روی آمریکا قرار دهد.

به گزارش «تابناك»، این نشریه اماراتی در مقاله یاد شده می نویسد: در سال 2010 تلاش های دیپلماتیک بسیاری با محوریت اعمال تحریم هایی که بتواند ایران را از بلندپروازی های هسته ایش باز دارد، صورت گرفت و به رغم شکست همه رویکردهای در پیش گرفته شده، طرح موضوع تحریم های اقتصادی این کشور، یک بار دیگر در سال 2011 نمی تواند ایده خوبی باشد.

از این دیدگاه، با توجه به سوابق نه چندان روشن تأثیرگذاری تحریم ها، با برداشتن یک گام به عقب و نگاهی عمیق بر همه جوانب مهم مذاکره با طرف ایرانی، می توان بر بایدها و نبایدهای دیپلماتیکی تأکید کرد.

در ادامه این نوشتار آمده است: مذاکره با ایران، کار آسانی نیست. ایران یکی از قدیمی ترین کشورها با فرهنگی کهن در منطقه خاورمیانه و شرایط خاص خود است. این کشور در کنار مسایل و پیچیدگی های درونی، همسایگان خوبی ندارد. ممکن است ترکیه برای ایران همسایه خوبی باشد؛ اما کشورهای هم مرز این کشور از شمال و شرق، چندان با او مهربان نیستند.

در این باره باید افزود، ایران اساسا دوستی در میان کشورهای عربی ندارد. چنانکه به تازگی نیز با انتشار اسناد «ویکی لیکس»، مشخص شد که رهبران عرب، دیگر نمی توانند همچون آمریکا و متحدانش، ایران دارای بمب هسته ای را تاب آورند. دوستان ایران کشورهایی چون چین هستند که بیشتر از این که مردم ایران برای آنها اهمیت داشته باشد، منابع این کشور برایشان مهم است.

هرچند ممکن است تحریم ها، شرایط دشواری را برای تهران رقم زند، انتظار نمی رود این کشور تصمیم داشته باشد، راهی برای بن بست هسته ای خود بیابد و با در نظر گرفتن واکنش های منفی دولت ایران به شکاف های دیپلماتیک موجود، تشدید تحریم ها نه تنها نمی تواند چشم انداز مثبتی داشته باشد، بلکه نتیجه عکس خواهد داشت.

این نشریه اماراتی می افزاید، آمریکا همان گونه که در دوران جنگ بوسنی، رویکرد بمب یا مذاکره را در پیش گرفت، درباره ایران نیز سیاست تحریم یا مذاکره را پیش گرفته است تا بتواند به موجب آن، فضای بیشتری برای دستیابی به استراتژی دیپلماتیک نهایی پدید آورد.

اما آمریکا باید در وهله نخست، روابط دیپلماتیک خود با ایران را بهبود بخشد ـ هرچند کار آسانی نیست و ممکن است با مقاومت تهران روبه رو شود ـ اما ایرانی ها با دیگر اعضای گروه 5+1 دارای مناسبات دیپلماتیک هستند و بازسازی روابط ایران و آمریکا، کانال های ارتباطاتی میان دو کشور را کوتاهتر خواهد کرد.

دوم آن که حتی اگر یک مکانیزم دوطرفه قوی تر هم برقرار شود، نباید در رویکرد 1+5 تغییری ایجاد شود، چراکه قدرت همکاری های این گروه با یکدیگر در حل و فصل این بحران و بحران های آتی، حیاتی به شمار می رود.

گام سومی که آمریکا در این راه می تواند بردارد، تلاش برای متقاعد ساختن کشورهای همسایه ایران است؛ هرچند ممکن است این امر مورد استقبال ترکیه قرار نگیرد، منافع موجود در آرام ساختن اوضاع برای این کشور قابل درک است.

کشورهای همسایه باید اوضاع کنونی را با جدیت بیشتری دنبال کنند، چراکه ایران بمب اسلامی نخواهد ساخت بلکه بمب ایرانی خواهد ساخت و رهبران عرب باید این موضوع را مورد توجه خاص قرار دهند. بیان نگرانی های عمیق در نشست های خصوصی، نمی تواند چاره ای برای سهل انگاری های علنی و پایه یک سیاست موفق در برابر کشوری باشد که بلندپروازی های هسته ایش، می تواند فاجعه ای هولناک را در منطقه رقم زند.

این نشریه اماراتی در پایان می نویسد: سرانجام این که مقامات چینی و روسی نیز باید با رویکردهای دوطرفه خود در برابر ایران و حتی در شرایط دشوار کنونی، با لحنی تندتر خشم خود را از تمایل نداشتن ایران به انجام مذاکرات جدید نشان دهند. تحریم ها باید بخشی از دیپلماسی باشد، نه جایگزینی برای آن. حتی اگر تشدید تحریم های ایران در سال 2011 در دستور کاری قرار گرفته باشد، باید بر تلاش ها در راستای ایجاد یک مسیر دیپلماتیک و سیاسی قوی تر نیز افزوده شود...../تحلیل:تابناک