اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدورت بین کیروش و رونالدو تا کی؟!


مربی کنونی تیم ملی ایران در گفت و گویی از رابطه اش با کریستیانو رونالدو گفته است.

کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی پرتغال و سرمربی کنونی تیم ملی ایران در گفت و گو با رادیو رناسنشا، درمورد کریستیانو رونالدو صحبت کرده است

این درحالی است که کی روش اخیرا در صحبتهایی اعلام کرده بود که در رای گیری توپ طلای فیفا در سال 2011 به لیونل مسی رای خواهد داد و رونالدو هم درمورد صحبتهای مربی سابقش اظهار نظر کرده بود و گفته بود:« کئیروش چیزی به من نگفته.»

طبق گزارش منتشره در روزنامه آ.اس اسپانیا،کئیروش، اکنون و در واکنش به صحبت اخیر رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال مادرید گفته:« نه من به کریستیانو مدیونم و نه او به من. تنها نکته مهمی که وجود دارد این است که هم من و هم کریستیانو به خوبی می دانیم که او در زندگی حرفه ای و در زندگی شخصی اش چه کارهایی انجام داده است و این برای من کافی است.»

رابطه کئیروش و رونالدو بعد از حذف تیم ملی پرتغال از گردونه رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به تیرگی گرائید. در آن زمان رونالدو در صحبتهایی انتقادی نسبت به حذف تیم ملی کشورش از رقابتهای جام جهانی گفت:« از چه کسی  می خواهید توضیح بدهد؟ از کئیروش سوال کنید.»

منبع: گل



ویدیو مرتبط :
وقتیکه کیروش فَن رونالدو را اجرا میکند .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد کیروش از رونالدو در مصاحبه با فیفا


آسیا در حال حاضر قلمرو پادشاهی سه تیم یعنی ژاپن، استرالیا و كره جنوبی است، اما ما باید سخت كار كنیم و به آن‌ها بقبولانیم كه ایران چهارمین پادشاه آسیا است

كارلوس كی روش می‌گوید ایران باید به ژاپن، استرالیا و كره جنوبی بقبولاند كه چهارمین قدرت بزرگ آسیا است.

 كارلوس كی‌روش پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران با بحرین در گفت‌و‌گو‌یی با سایت فیفا درباره مسایل مختلفی صحبت كرده است.این متن توسط ایسنا ترجمه شده است

* فكر می‌كنید پس از گذشت شش ماه از حضور شما در ایران تیم ملی چقدر پیشرفت داشته است؟

فكر می‌كنم كه تیم ما پیشرفت داشته است. ما نظم بیشتری پیدا كرده‌ایم و از منظر بازی در خط دفاعی بیش از پیش به تعادل و انسجام رسیده‌ایم. بازیكنان به لحاظ روحی و روانی و همچنین انگیزه‌های بازی پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند و ما در كل به عنوان یك تیم قدرتمندتر از قبل هستیم. مطمئنا همیشه جایی بیشتری برای پیشرفت وجود دارد و این همان نقطه انگیزه هم برای من و هم برای تیم است تا سخت‌تر از گذشته كار كنیم و تیم را به سطح بهتری برسانیم.

* شما چه اهدافی با ایران دارید؟

مهم‌ترین هدف پیش روی ما صعود به جام جهانی 2014 برزیل است، بنابراین كار ما آماده سازی تیم در بهترین شرایط ممكن و كسب این هدف است. در عین حال فدراسیون فوتبال ایران از من درخواست كرده كه به بهبود پیشرفت كار بازیكنان جوان ایران هم كمك كنم به ویژه‌ آن‌هایی كه به تیم اصلی راه پیدا كرده‌اند.

* با پیشرفت محسوسی كه در چند ماه اخیر در تیم ملی ایران به وجود آمده، آیا بازیكنان شما بیشتر از قبل به خودباوری رسیده‌اند؟

آن‌ها بیش از پیش با سیستم‌ و طرز كار ما آشنا شده‌اند و البته با آن در حال حاضر راحت هستند، همان طور كه نقش‌های خود را و این كه ما از آن‌ها چه انتظاراتی داریم، به خوبی می‌دانند. در عملكرد آن‌ها قدرت و انسجام بیشتری مشاهده می‌شود، این را هم باید بگویم كه رابطه و دوستی آن‌ها در بین یكدیگر به طور گسترده‌ای بهتر شده است. تمام این عوامل اعتماد به نفس آن‌ها را بالا می‌برد. بنابراین آن‌ها می‌توانند ریسك كنند و برای گل زنی ترسی از حمله نداشته باشند.

* جواد نكونام، كاپیتان تیم شما در گفت‌وگو‌ی خود با فیفا گفته بود كه شما در ایران بیشتر روی ذهنیت تهاجمی بازیكنان و بهبود آن كار می‌كنید.

من معتقدم بهترین دفاع در اختیار داشتن توپ و حمله كردن در یك مسیر مستحكم است. هر چقدر كه بهتر حمله كنید، بهتر می‌توانید بازی را در اختیار داشته باشید، اما این حمله و به سمت جلو پیش رفتن تنها در صورتی امكان پذیر است كه شما بازیكنانی داشته باشید كه آماده باشند خود را برای یكدیگر قربانی كنند. هر كسی باید وظیفه‌اش را به خوبی بداند و از آن آگاه باشد. برای انجام یك بازی تهاجمی شما باید همیشه از تعادل دفاعی بالایی در تمام زمین مسابقه و در همه بازی‌ها برخوردار باشید و هیچ مشكل ذهنی نداشته باشید، چرا كه یك تیم موفق به حمله كردن نمی‌شود، اگر برای دفاع آماده نباشد.

* یكی از مهم‌ترین تغییرات در تیم ملی ایران از زمانی كه شما هدایت این تیم را در دست گرفته‌اید، دعوت از علی كریمی كه بدون شك یكی از با تجربه‌ترین بازیكنان تیم فعلی است، بوده. آیا شما تاكنون از عملكرد كریمی رضایت داشته‌اید؟

من نه تنها از او بلكه از جواد نكونام هم راضی هستم. هر دو بازیكن تجربه بین‌المللی ارزشمندی دارند كه سعی می‌كنند این تجربه را به سایر بازیكنان هم بدهند. آن‌ها نقش آموزشی مهمی را دارند. عدم سابقه زیاد بازیكنان تیم ملی در سطح بین‌المللی یكی از چالش های اساسی ما است و علی و جواد هم در همین رابطه به بازیكنان جوان كمك می‌كنند كه چه كار باید بكنند.

* آیا در سیستم‌ 3ـ3ـ4 از خلاقیت آندرانیك تیموریان و نكونام راضی هستید؟

من از عملكرد هر دو بازیكن راضی هستم، اما بعضی از دیگر از هافبك‌های ما مثل قاسم حدادی‌فر و مجتبی جباری هم در افزایش خلاقیت ما نقش زیادی داشته‌اند.

* به عنوان مربی كه در كشف استعداد بازیكنان جوان بیشتر شناخته شده است، انتظارات شما از كریم انصاری فرد، محسن مسلمان و احسان حاج صفی كه در نخستین سال‌های دهه 20 سالگی خود به سر می‌برد، چیست؟

بازیكنانی كه شما اشاره كردید در كنار چند بازیكن دیگر از تیم امید و زیر 21 سال به ما اضافه شده‌اند. ما از آن‌ها انتظار داریم كه با سرعت زیادی پیشرفت كنند، اما تنها راه ممكن كردن این پیشرفت این است كه به آن‌ها فرصت كافی بدهیم تا در رقابت‌های بین‌المللی بازی كنند و تجربه لازم را به دست آورند.

* ایران برای صعود به مرحله بعد در جایگاه خوبی در گروه‌اش قرار دارد. شما موقعیت خودتان را در مقابل تیم‌های بزرگ قاره آسیا مثل ژاپن، استرالیا و كره جنوبی برای صعود به جام جهانی 2014 چطور ارزیابی می‌كنید؟

شما نمی توانید با بهترین تیم‌های دنیا رقابت‌ كنید، در حالی كه برای رقابت‌ با بهترین تیم‌های آسیا آماده نیستید. هدف ما این است كه بهترین بازیمان را انجام دهیم و در میان بهترین‌ها حضور داشته باشیم. آسیا در حال حاضر قلمرو پادشاهی سه تیم یعنی ژاپن، استرالیا و كره جنوبی است، اما ما باید سخت كار كنیم و به آن‌ها بقبولانیم كه ایران چهارمین پادشاه آسیا است و این هدف ما در آینده‌ای نزدیك است. مطمئنا در نگاهی دورتر ما می‌خواهیم جلوتر برویم و به سطحی برسیم كه بتوانیم مقابل بهترین تیم‌های دنیا حضور داشته باشیم.

* شما در سابقه قبلی خودتان در قاره آسیا یك سال در ناگویا گرامپوس ژاپن بودید و دو سال هم سرمربی امارات بودید. حال پس از 10 سال بازگشت به آسیا پیشرفت فوتبال این قاره را چطور دیدید؟

در كل حركت رو به جلوی قاره آسیا در سرتاسر این قاره قابل مشاهده است، اما سطح تیم‌ها در بازی میان یكدیگر همچنان بزرگ مانده است. من تیم‌هایی را در این قاره دیده‌ام كه با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند، اما آسیا در كل از عدم تعادل در نظم و توسعه رنج می‌برد و این واقعیتی است كه همچنان قاره را آزار می‌دهد. شاید در طول چند سال گذشته تیم‌ها و بازی‌های بیشتری به وجود آمده باشد، اما من فكر می‌كنم كه قاره آسیا همچنان از داشتن ستارگانی در سطح اول فوتبال دنیا كه در تیم‌های بین‌المللی حضور داشته باشند، محروم است.

* عملكرد پرتغال در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را چطور ارزیابی می‌كنید؟

از نظر من پرتغال بسیار خوب كار كرد. ما یك فوتبال كارآمد و به روز را بازی كردیم و شما باید توجه كنید كه ما در گروه بسیار سختی قرار داشتیم. سه تیم بزرگ یعنی برزیل، پرتغال و ساحل عاج برای دو سهمیه صعود به مرحله بعد تلاش می‌كردند و در نهایت این ما بودیم كه در كنار برزیل سهمیه‌ها را به دست آوردیم. پیروزی پر گل ما مقابل كره شمالی در میان جالب‌ترین رخدادهای جام جهانی بود. متاسفانه ما در مرحله دوم به اسپانیا خوردیم. دیداری كه خیلی‌ها فكر می‌كردند باید در نیمه نهایی یا در فینال اتفاق بیفتد. آن بازی بسیار حساس بود و ما هم خوب بازی كردیم، اما در نهایت اسپانیا پیروز شد و آن‌ها نشان دادند كه قصد دارند قهرمان جام شوند.

* در پایان فكر می‌كنید كه كریستیانو رونالدو چقدر برای تیم ملی پرتغال مهم است؟

اگر بازیكنی به سطح رونالدو یا فیگو برسد، می‌تواند سرنوشت یك بازی را تغییر دهد. با عملكرد و توانایی خارق العاده چنین بازیكنانی آن‌ها می‌توانند در عرض چند ثانیه یك بازی را ببرند. آن‌ها بازیكنانی حیاتی برای یك تیم هستند. متاسفانه چنین بازیكنانی ممكن است در جام جهانی پس از سپری كردن یك فصل طولانی و سخت در لیگ‌شان، در بهترین شرایط خود نبوده و در فرم همیشگی قرار نداشته باشند و حتی بعضی از آن‌ها ممكن است مصدوم باشند. این دقیقا وضعیت رونالدو در طول جام جهانی گذشته بود كه او تنها توانست تاثیرش را در صعود پرتغال به دور بعد بگذارد.

منبع: ایسنا/گل