اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدام گروه تروریستی مسئولیت انفجار بیروت را بر عهده گرفت؟



اخبار ,اخبار بین الملل ,انفجار در بیروت

 

اخبار بین الملل - 4 کشته و 46 زخمی در انفجار انتحاری در بیروت / جبهه النصره برعهده گرفت

بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در حومه جنوبی بیروت ، چهار نفر کشته و ۴۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، انفجار امروز در منطقه حاره حریک بیروت بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده روی داد.

در انفجار انتحاری امروز در بیروت از حدود بیست کیلوگرم مواد منفجره استفاده شد.

در همین حال شبکه المنار لبنان به نقل از ارتش لبنان اعلام کرد: انفجار امروز منطقه حاره حریک در جنوب لبنان ناشی از انفجار سه گلوله خمپاره 120 و 130 میلی متری بوده است که برابر با 15 کیلوگرم تی ان تی قدرت داشته است.

جبهه تروریستی النصره مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان گفت: تکفیری های تروریستی ، مزدوران رژیم صهیونیستی هستند که در لبنان با هدف ضربه زدن به روحیه مقاومت و لبنانی ها به حملات انفجاری اقدام می کنند و این حملات ناشی از شکست آنان در میدانهای نبرد است.

علی العمار که در محل انفجار حضور یافته بود، افزود: این انفجار در چارچوب انفجارهای زنجیره ای صورت می گیرد و با توجه به آنچه که در گذشته بر ملا شده و با توجه به تهدیدات مداوم باندهای تکفیری جنایتکار که جنوب بیروت را تهدید کرده اند معلوم است  که چه کسانی این حملات را انجام می دهند و سیلی از انفجارهای تروریستی را در این منطقه به انداخته اند.

وی گفت : همگان می دانند اسرائیل یک روی دیگر یعنی چهره تکفیری تروریستی دارد که تلاش می کند به روحیه این منطقه مقاوم و ساکنانش لطمه بزند و می کوشد به وحدت ملی و مسالمت داخلی و زندگی مشترک لطمه بزند به خصوص آنکه صحبت از گشایش سیاسی در داخل لبنان است.

برای این تروریست ها فقط تروریسم و ضربه زدن به وحدت و امنیت و مسالمت داخلی کشور اهمیت دارد من به نمایندگی از این مردمی که در اینجا جمع شده اند می گویم اگر تروریستها فکر می کنند با این شیوه می توانند روحیه مقاومت و حامیان مقاومت را شکست بدهند بدانند در توهم هستند مقاومت در شکل سه ضلعی آن یعنی ارتش لبنان، ملت این کشور و مقاومت ( حزب الله ) باقی خواهد ماند.

برای آنهایی که در این انفجارها دست دارند می گوییم پیامشان رسیده است. ناتوانی و ورشکستگی و یأس شما در میدانهای نبرد از علل این انفجارهاست و اگر فکر می کنند این انفجارها می تواند این ناتوانی را توجیه کند در توهم هستند.

المیادین گزارش داد، خودروی کیا که در انفجار امروز بیروت مورد استفاده قرار گرفت اکتبر گذشته سرقت شده بود.

علی حسن الخلیل وزیر بهداشت لبنان در واکنش به این انفجار اعلام کرد: اینگونه اقدامات مردم لبنان را به تحکیم وحدت  تشویق می کند.

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان نیز خواستار برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی انفجار امروز شد.

علی مقداد از نمایندگان حزب الله هم هدف از این انفجارها را ضربه زدن به مقاومت دانست.

وی افزود : هدف از این انفجارها ضربه زدن به ثبات لبنان و متزلزل کردن مقاومت در لبنان و منطقه است. هر روز شاهد انفجارهایی از این دست در یمن و عراق و... هستیم و این انفجار نیز در چارچوب همین انفجارها قرار دارد.

هرکس توجیهی برای عاملان این انفجارها بتراشد در این جنایت شریک است.

وی از همه خواست مسئولانه عمل کنند زیرا هر شخصی به نوبه خود یک نیروی امنیتی برای مقابله با این عناصر است.
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
داعش مسئولیت انفجارهای خونبار در بیروت را به عهده گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام گروه تروریستی مسئولیت انفجار بیروت را پذیرفت ؟



اخبار,اخبار بین الملل,مسئول انفجارها در جنوب بیروت


اخبار بین الملل - عبدالله عزامˈ مسئولیت انفجار بیروت را پذیرفت

گفته شده برای انجام این عملیات انتحاری از یک خودرو و یک موتور سیکلت استفاده شده است اما به نظر نمی رسد فرد انتحاری عامل انفجار اول باشد زیرا جنازه متلاشی شده در اطراف خودرو مشاهده نشده در حالی که در انفجارهای انتحاری گذشته همواره جسد تکه تکه شده فرد انتحاری در اطراف خودروی منفجر شده کشف می شد.

گروه تروریستی ˈعبد الله عزامˈ مسئولیت دو انفجار امروز چهارشنبه در منطقه ˈبئر حسنˈ در جنوب پایتخت لبنان را بر عهده گرفت.

به گزارش ایرنا منابع خبری عربی روز چهارشنبه اعلام کردند: گروه ˈعبد الله عزامˈ که پیش از این هم مسئولیت چند عملیات تروریستی در لبنان را بر عهده گرفته بود، در پایگاه اجتماعی تویتر مسئولیت انفجارهای امروز در جنوب بیروت را بر عهده گرفت.

صلیب سرخ در لبنان اعلام کرد: در انفجارهای امروز 3 نفر کشته و 38 نفر مجروح شدند.

جسد متلاشی شده فرد انتحاری که عامل دومین انفجار در بئر الحسن بود کشف شد.

ارتش لبنان همه خیابان های منتهی به محل انفجار در بئر الحسن را بست. بمب کار گذاشته شده در انفجار اول، حداقل 40 تا 50 کیلوگرم وزن داشت زیرا گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد شد.

گفته شده برای انجام این عملیات انتحاری از یک خودرو و یک موتور سیکلت استفاده شده است اما به نظر نمی رسد فرد انتحاری عامل انفجار اول باشد زیرا جنازه متلاشی شده در اطراف خودرو مشاهده نشده در حالی که در انفجارهای انتحاری گذشته همواره جسد تکه تکه شده فرد انتحاری در اطراف خودروی منفجر شده کشف می شد.
اخبار بین الملل - ایرنا