اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدام کشور بیشترین سهم را در سوچی دارد؟


ایالات متحده آمریکا بزرگترین کاوران ورزشی در تاریخ المپیک‌های زمستانی را عازم سوچی می‌کند.

ایسنا: ایالات متحده آمریکا بزرگترین کاوران ورزشی در تاریخ المپیک‌های زمستانی را عازم سوچی می‌کند.

کاروان ورزشی آمریکا که در بیست و دومین دوره المپیک‌ زمستانی با 230 ورزشکار عازم سوچی می‌شود، امید بسیاری دارد تا در این دوره بتواند به مقام قهرمانی دست یابد.

کاروان ورزش‌های زمستانی آمریکا متشکل از 105 زن و 125 مرد است و آن سویشلم 46 ساله مسن‌ترین و مگی وویزین 15 ساله کوچکترین عضو کاروان آمریکا در بازیهای المپیک زمستانی 2014 سوچی هستند.

جالب آنکه کاروان ورزشی آمریکا حتی از کاروان روسیه میزبان نیز پرتعدادتر است. پس از آمریکا کشور روسیه با 225 و کانادا با 221 تنها کشورهایی هستند که با بیش از 200 ورزشکار عازم سوچی می‌شوند.

بازی‌های المپیک زمستانی 2014 سوچی از ۱۸ بهمن تا ۴ اسفند برگزار خواهد شد.



ویدیو مرتبط :
چین، بیشترین سهم را در آلودگی محیط زیست دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد پلمب شده کشور + استانهای دارای بیشترین کمپ



اخبار,اخبار اجتماعی,کمپ ترک اعتیاد


اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد پلمب شده کشور + استانهای دارای بیشترین کمپ

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح آخرین وضعیت مراکز ترک اعتیاد از ساماندهی 80 درصد از مجموع مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد کشور خبر داد.

بابک دین پرست در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره آخرین وضعیت ساماندهی مراکز ترک اعتیاد و برخورد با مراکز غیرمجاز گفت: به منظور ترسیم فرآیند برخورد قانونی با مراکز غیرمجاز و متخلف درمان سوء مصرف مواد مخدر و روانگردانها، جلسه‌ای در آذر ماه سال گذشته با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت، تعاون، دادستانی کل کشور و نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی برگزارشد.

وی ادامه داد در همین راستا مقرر شد هریک از دستگاه‌های ذی‌ربط مصوبات این جلسه را به واحدهای خود ابلاغ و ضمن نظارت دقیق و مستمر بر روند اجرای مصوبات، گزارش پیشرفت کار، بصورت منظم به ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارش بدهند که در همین رابطه دستورالعمل ساماندهی مراکز غیرمجاز توسط دبیر کل ستاد ابلاغ شد.

وی افزود:‌ با تلاش مسئولان دستگاه‌ها و سازمانها مختلف بویژه پیگیری جدی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسرکشور، از میان 1158 مرکز درمان غیرمجاز شناسایی شده در کشور، 929 مرکز در طول سه ماهه پایانی سال 91 تا پایان شهریور ماه امسال، تعطیل یا زمینه اخذ مجوز قانونی آنها فراهم شده؛ در نتیجه 80 درصد از کل مراکز غیر مجاز کشور، در جریان این طرح ساماندهی شدند.

وی افزود:‌ با تلاش مسئولان دستگاه‌ها و سازمانها مختلف بویژه پیگیری جدی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسرکشور، از میان 1158 مرکز درمان غیرمجاز شناسایی شده در کشور، 929 مرکز در طول سه ماهه پایانی سال 91 تا پایان شهریور ماه امسال، تعطیل یا زمینه اخذ مجوز قانونی آنها فراهم شده؛ در نتیجه 80 درصد از کل مراکز غیر مجاز کشور، در جریان این طرح ساماندهی شدند.

استانهای دارای بیشترین کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در کشور
دین پرست با اشاره به بیشترین فراوانی این مراکز در استانها گفت:‌ در میان استانهای کشور بیشترین آمار اولیه مربوط به فعالیت مراکز غیرمجاز در استانهای تهران با 437 مرکز، خراسان رضوی113، لرستان 100، مازندران 94، البرز80، فارس67 و خوزستان 50 مرکز بود.

تعطیلی حدود 38 درصد از مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد
به گفته معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از مجموع 1158 مرکزغیرمجاز شناسایی شده درکشور، تعداد 443 مرکز (حدود 38 درصد) در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی، پلمپ و تعطیل شده‌اند

 

و در میان استانهای کشور بیشترین آمار مربوط به تعطیلی مراکز غیر مجاز در استانهای تهران با 187 مرکز، لرستان65 مرکز، البرز39 مرکز و مازندران 31 مرکز، اختصاص دارد که البته در حال حاضر بیشترین آمار مربوط به مراکز تعیین تکلیف نشده نیز مربوط به استانهای فارس با 51 مرکز ، خراسان رضوی 48 مرکز، تهران42 مرکز، مازندران 28 مرکزاست.

وی ادامه داد:‌ از میان کل مراکز شناسایی شده تعداد 486 مرکز یعنی حدود 42 درصد در مسیر اجرای این طرح، در چرخه اخذ مجوزهای قانونی قرار گرفته‌اند. در میان استانهای کشور بیشترین آمار اعلام شده مربوط به این موضوع به استانهای تهران با 208 مرکز، لرستان با 35 مرکز، مازندران با 35 مرکز، خراسان رضوی با 34 مرکز و اصفهان با 33 مرکز، اختصاص دارد.

دین پرست تصریح کرد: در زمان آغاز طرح ساماندهی تنها هفت استان از جمله استانهای ایلام، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و کردستان اعلام کردند فاقد مرکز غیر مجاز در کشور هستند،

 

لذا هم اکنون این رقم با افزوده شدن 14 استان جدید یعنی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، قم، قزوین، کرمانشاه، کرمان، گلستان، لرستان، مرکزی و یزد، به عدد 21 استان رسیده است.

اخبار اجتماعی - ایسنا